CypheroN Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det bildet har jeg sett i en skolebok tror jeg. Kjenner det igjen i alle fall. Kan det stemme? Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det var i min historiebok og. Et svært kjent bilde, og et symbol på det jeg vil frem til. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Den store depresjonen. Damen som er avbildet er Florence Owens Thompson Endret 14. desember 2009 av PzMan Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Teknisk sett så er dette ikke en hendelse men jeg tenkte at det kunne være moro å ta det med. Kjapp googlesøk bør løse denne her lett. Hva er det vi ser på bildet? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hehe! Sa noen "weird and ugly"? Du liker russisk "panser"? Cluet her er å forstå dimensjonene på monstrøsiteten. Dette er den såkalte Tsar-tanksen fra 1915. Hjulene er 9 meter høye... Endret 14. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Da prøver vi en dramatisk hendelse fra en litt småobskur krig (i det minste her hjemme): Krig og "slag": Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Krig og "slag": Kargil krigen, hvorvidt hendelsen kan defineres som et slag er en annen sak. Kildene jeg fant definerer dette her som som slaget om punkt 4802. Mulig punkt 4802 har fått et bombastisk navn i ettertid - slik sånne gudsforlatte steder pleier å få i etterkant av diverse slag. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er rett på begge. Det var ikke uten grunn at slag, i mangel av et bedre ord, sto i anførselstegn. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Her kommer neste oppgave - også denne er relatert til en konflikt: Hva og hvem er det vi ser på bildet og hva er årsaken til at hendelsen inntraff? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) "Konflikt" som i "kvinners kamp for stemmerett" da, eller? Hendelsen er at en Suffragett (et kjapt googlesøk forteller meg at det var Emily Davidson) kaster seg under kongens hest på et derby i 1913. Endret 16. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 "Konflikt" som i "kvinners kamp for stemmerett" da, eller? Hendelsen er at en Suffragett (et kjapt googlesøk forteller meg at det var Emily Davidson) kaster seg under kongens hest på et derby i 1913. Riktig - din tur... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er leggetid, så det blir en kjapp en - Hvem kommer her? Bonusspørsmål: Hvem er sønnen hans, og hva har han bedrevet de siste årene? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Det er leggetid, så det blir en kjapp en - Hvem kommer her? Bonusspørsmål: Hvem er sønnen hans, og hva har han bedrevet de siste årene? Oswald Mosley, lederen av British Union of Fascists, inspiserer hans svartskjorter. Sønnen hans Max Mosley har vært president for FIA inntil noen måneder siden hvor han ikke kandiderte seg pga av en episode med prostituerte som involverte S&M og Nazistisk rollespilling. Noen andre kan ta neste oppgave... Endret 17. desember 2009 av PzMan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Selvfølgelig riktig, din tur! Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Denne oppgaven bør være noe mange kan gjette svaret til. [big hint] Mannen på bildet ville vært ukjent for ettertiden (sannsynligvis) hvis han hadde ikke endt livet på en annen kjent historisk figur [/hint]. Hvem var han? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Marcus Junius Brutus. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Marcus Junius Brutus. Korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå