Pjolter Knicksen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tja, du sier kanskje noe der? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det trenges et hint åpenbart: Det er en begravelse vi ser. Den avdøde hadde graden Polkovnik (Oberst) i VVS (Sovjetiske luftforsvaret). Nå er det bare å bruke "google skillz" Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nettopp. Da tenker jeg det er Jurij Gagarins begravelse. Han ble drept i en flystyrt i 1968. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nettopp. Da tenker jeg det er Jurij Gagarins begravelse. Han ble drept i en flystyrt i 1968. Skulle ikke trodd oppgaven var så vanskelig når jeg la den ut. Det er ikke så mange begravelser hvor et oppklaringskjøretøy trekker kista (eller i dette tilfellet asken) til den avdøde. Uansett du har svart riktig og dermed er det din tur til å legge ut neste oppgave. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Må si at jeg tidlig tenkte kosmonaut (så snart jeg så at det ikke var en kiste, og tenkte at det var noen som var blitt "veldig drept" i en ulykke), men av en eller annen grunn sto det stille for meg. Forøvrig var det samme kjøretøy med samme flagg og samme lavett som trakk kisten til Bresjnev i '82. Hvilket slag/felttog i hvilken krig: Endret 24. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Slaget om Gallipoli - første verdenskrig selvfølgelig. I og med at jeg har tatt forrige oppgave, så kan noen andre ta neste Endret 24. november 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 3 minutter tok det å få den rett. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) 3 minutter tok det å få den rett. Hva skal jeg si? Jeg har merkelige interesser Som jeg sa tidligere - det er fritt frem for at folk tar neste oppgave. Endret 24. november 2009 av PzMan Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva skjer her? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Den britiske flåten bombarderer København i 1807. Edit: også kjent som "Slaget på Reden" Endret 24. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 så riktig så riktig! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Om denne ikke er vanskelig, så er dere så syke, så syke... Hvem er karen som ligger bastet og bundet, hva er han anklaget for og hva ble hans skjebne: Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Uff og Uff Denne var hard, er dette fra sent 1700-tallet til starten av 1800-tallet. Har rett og slett ingen anelse om hvem denne personen kan være =P Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Er det snakk om inkvisisjon? Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg ville ha sagt England. På på slutten av 1600-tallet kanskje? Men hvem det er... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dette skjedde på midten av 1700-tallet. Mannens skjebne er beskrevet av bla. Casanova og Michel Foucault. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er dette Giacomo Girolamo Casanova når han blir arrestert pga dette: “The Tribunal, having taken cognizance of the grave faults committed by G. Casanova primarily in public outrages against the holy religion, their Excellencies have caused him to be arrested and imprisoned under the Leads.” Han ble dømt til 5 års fengsel, i mitt leksikon står det noe om at han ble kneblet på en slik måte men det står ganske uklart. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Robert-François Damiens torturert og drept etter et drapsforsøk på Ludvig 15. i 1757. Det står og lese at han var den siste personen i Frankrike som ble henrettet med denne spesielle metoden, "Hanging, drawing and quartering." Har ikke tid til å poste ny før om noen timer, så jeg sender ballen raskt videre. Om det er riktig svar da:) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Robert-François Damiens torturert og drept etter et drapsforsøk på Ludvig 15. i 1757. Det står og lese at han var den siste personen i Frankrike som ble henrettet med denne spesielle metoden, "Hanging, drawing and quartering." Selvsagt er det riktig svar. Hendelsen har forøvrig betydning fordi opplysningstiden var godt i gang, og den ekstremt brutale avstraffelsen for et særdeles mislykket drapsforsøk, viste brutaliteten i datidens eneveldige system. Hester brukte bla. mange timer på å forsøke å slite Damiens i stykker, og han var i live og - i det minste til dels - ved bevissthet under hele prosessen. Endret 25. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Vale Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Sett bildet før? Hvem ligger hvor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå