Solidsturla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 ... Inntil en av oss kjøper en bok om emne tror jeg vi leve i uvitenhet. Men du er helt sikker på at det er mosin og ikke feks type 99 de har? Jeg klarer ikke å se forskjell på dem Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Bildet ditt ser ut som har noen blåjakker, jeg ser også en del svarte der. Så tenker vi kanskje til amerika Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 De vide buksene, og det faktum at jeg bare ser ett potensielt hvitt ansikt, samt de religiøse(?) symbolene de bærer rundt på sender mine tanker i retning afrika. Først tenker jeg da Etiopia, men dette ser mer ut som sør for Sahara. Er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Du spør kun etter krig? Da svarer jeg Den Amerikanske Borgerkrigen. Jeg syns det ser ut som om det foregår rekrutering av folk, forresten. Endret 11. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Han sa enda en oppgave relatert til obskure kriger. Vet ikke helt om jeg ville kallt Den Amerikanske Borgerkrigen det. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det har du rett i gitt! Du leser jo oppgaven mann Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 En av Maorikrigene på New Zealand? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 På tide med en hint: Denne krigen skjedde i Amerika. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kan det være en av disse indianerkrigene på 1860-90 tallet? Powder River krigen f.eks.. Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 spansk-amerikanske krigen? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 spansk-amerikanske krigen? Nei... Lenke til kommentar
haakl Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 mexican-american war? syns ikke det ligner selv... men får vel gjette noe... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Jeg er helt sikker på at det ikke er USAianske styrker. Symbolbruken og antallet fargede får meg da til å tro at dette må være Brazilianske styrker. Den Brasiliansk-Urugyaiske krigen er for tidlig for fotografi, så da gjetter jeg på den Braziliansk-Argentinske krig. Edit: Pokker. Nå har jeg selvsagt Wikisurfet litt og funnet ut at svaret mitt var feil. Hvordan stiller man seg til bruk av Wikipedia her? (det er jo ikke akkurat sånn at man kan finne svaret uten å ha et clue, selv med Wikipedia..?) Endret 12. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hm, synes personene på bildet er veldlig svarte. Noe sier meg at det har noe med Karibia. Kan dette være på Haithi? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 @anew Om wiki ikke er lov kan jeg ikke være med mer:) Jeg vet nesten ingenting og er avhengig av gode googleskills og wiki. Jeg liker å finne frem til svaret sånn. Da får jeg muligheten til å lære litt, jeg også(: Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ok. Da tar jeg sjansen, og kommer med svaret. Det er Brasilianske soldater på bildet, men krigen er Trippelalliansekrigen - en ganske sinnsyk krig hvor anslagsvis 90% av den mannlige (og 60% av den totale) befolkningen i Paraguay ble utslettet. I de hardest rammede områdene var det etter krigen 20 kvinner for hver mann... Nytt bilde følger straks. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fra en sinnsyk hendelse til en annen: Denne burde være ganske enkel. Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kina 1937. Den Japanske Keiserlige hær utfører det som senere vil bli kjent som the Rape of Nanking. Drepte 300.000 utav 600.000 sivile og soldater i byen.. Riktig? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Riktig. Helt konkret, så driver japanske soldater i dette bildet bajonettrening på levende fanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå