Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men hvor finner du den hen, Anew?:)

Høyreklikk på bildet og velg "egenskaper" - se på URLen (http://img.photobucket.com/albums/v704/Floyd_Patterson/BE076058.jpg), så finner du filnavnet. Da kan du bilde-google det, og opp kommer det jeg fant.

 

Dette er grunnen til at jeg har lastet ned bildene jeg har brukt her, endret filnavn, og lagt dem ved som vedlegg... men så er det også jobben min å være paranoid. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå beveger jeg med ut på veldig tynn is, og det var kanskje dumt å ta et bilde jeg ikke var 100% sikker på, men jeg TROR det er White Russians som sloss for Japan.

Jeg syns jeg skimter en rød stjerne på en av uniformsluene. Fraværet av distinksjoner sender også tankene mine i retning av røde.

 

Manchuria var forøvrig det første som slo meg, men jeg slo det fra meg og tenkte mer i mongolsk retning.

Lenke til kommentar
Hva ble dere egentlig enige om? Hva viser bildet egentlig?:)

 

Solidsturla mener at uniformene ligner de den Japanske imperiale armeen brukte. Russere hadde ingen standard uniform før langt på 30-tallet så man finner litt av hvert der inklusivt en del uniformer som er ligner den solidsturla linket til.

 

Videre så tviler jeg at våpnene de bruker er japanske og siden som har opphavsretten på bildet mener at den viser russere sammen med kinesiske kommunister. Bildet er også datert før japanere annekterte Manchuria...

 

Så jeg er egentlig usikker på hva bildet viser.

 

 

Edit:

De russere som solidsturla henviser til (i Manchukuo) hadde svarte uniformer.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
PzMan hvor fant du at russerne i manchukuo hadde svarte uniformer? Det jeg leser er at de hadde de samme uniformene med noen små justeringer som rødebånd på lua og en stjernen hadde flere farger

 

Finner dessverre ikke den siden igjen. De hadde et bilde som viste disse mennene med mørke uniformer med en slags hvit belte. Men igjen - fult mulig at avdeling "A" kledde seg på den måten mens avdeling "B" kledde seg på en annen måte. Etter å ha lest tonnevis med bøker kan jeg si at uniformer er bra indikasjon men sjeldent 100 % sikker metode når man skal identifisere en militær enhet (det finnes selvsagt noen unntak).

Det som får meg til å tvile på at dette er en japansk avdeling er at de ser ut til å være utstyrt med mosin nagant rifler - selv om fra logistisk ståsted er det logisk at de ville fått utdelt arisaka rifler fra japanere. Hva sier boka/forumet du leser?

Lenke til kommentar

Skal jeg om jeg finner noe mer om våpenet som blir brukt. Men det jeg leser nå er at noen zionister plan la å lage en stat i Manchuria.

 

Også en kar som heter Konstantin Vladimirovich Rodzaevsky var lederen for det russiske facist partiet. "and used symbolism of the former Russian Empire along with Russian nationalist symbols; like the Italian Blackshirts, the Russian Fascists wore black uniforms with black crossed belts; they were armed with weapons obtained from Japan's Imperial Japanese Army. "

 

Dette er fra wikipedia og answer.com. Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på det. Men det de soldatene var jo da ikke en del av Asano brigaden

Lenke til kommentar
(...)

 

Wiki artikkelen om Konstantin Vladimirovich Rodzaevsky sier jo at de hadde forbindelser med Asano:

 

"Their main military acts involved the training of Asano Detachment, the all ethnic-Russian special forces in the Kwantung Army, organized for carrying out sabotage against Soviet forces in case of any Japanese invasion of Siberia and Russian Far East areas"

 

Men bortsett fra den ene boken (The Russian Fascists: Tragedy and Farce in Exile) så har jo ikke artikkelen mange kilder...

 

 

Uansett så er det på tide, i beste "PzMan tradisjon", med enda en oppgave relatert til obskure kriger:

 

Hvilken krig?

 

post-175153-1257951274_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...