Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

edit: siden du ikke husket så mye om det skriver jeg bare fort at det var 22. januar 1879, zulu folket VANT mot britene. ;)

Det så unektelig sånn ut på bildet. :) Sikkert derfor jeg husker navnet.

 

Denne er kanskje litt lei, men det ligger jo en del hint i bildet:

 

post-65389-1257888581_thumb.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vært "tricky" hvis du ikke hadde linket til svaret. Hadde tippet først at det var snakk om den russiske borgerkrigen pga mosin rifla og uniformene.

 

Men så viser det seg at det er snakk om sovjetiske militære rådgivere som sammen med kinesiske kommunister et eller annet sted i Kina under den kinesiske borgerkrigen...

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan jeg linket svaret

 

Du linket direkte til websiden som hosta bildet. Det skal ikke mye research til for å finne ut når og hvor bildet ble tatt (For eksempel så er det bare å google etter "BE076058.jpg").

 

Edit:

I tillegg så har bildet et vannmerke som tyder på hvor den kommer originalt fra...

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Hmm jeg prøvde det men fant egnetlig ingenting pluss at vannmerket sier egnetlig ingenting.

Kan du linke der du fant svaret ditt?

 

Er ingen ekspert på dette temaet leste meg akkurat opp på det, og tror du har feil

 

Anew fant frem til samme side som meg. Videre så dateres bildet til 22. februar 1927, stedet angis til å være på grensen mellom Manchuria (Kinesisk provins) og Russland. Når det gjelder vannmerket så tilhører den corbis images.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...