Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Kan det være det første konsilet i Nikea? Det er i alle fall noe kirkelig....

 

Helt riktig. :)

 

Dette sa meg pent lite, hva vil du engentlig vite? Hvem som er på bildet eller hva som skjer på bildet?

 

I så fall får du lese førstepost, og gidde og sette deg inn i hva tråden handler om. Det skal være en tråd hvor man gjetter seg til historiske hendelser ut i fra bilder. Alt annet er egentlig litt på siden av tråden. Vi pleier ikke være så veldig nøye på det, for det er tross alt bare for moro skyld, men det skal ikke være nødvendig å poste mer enn et bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for moro skyld, sier du? Dette er jo blodig alvor, ponderstibbons:)

 

Noen som drar kjensel på dette stedet da? Det har blitt restaurert forholdsvis nylig, men jeg mener at det er en kopi av slik det så ut før. Jeg skal frem til en hendelse som har sitt navn fra stedet.

 

post-195894-1257757025_thumb.jpg

 

Lykke til

Endret av Vale
Lenke til kommentar
Dette sa meg pent lite, hva vil du engentlig vite? Hvem som er på bildet eller hva som skjer på bildet?

 

I så fall får du lese førstepost, og gidde og sette deg inn i hva tråden handler om. Det skal være en tråd hvor man gjetter seg til historiske hendelser ut i fra bilder. Alt annet er egentlig litt på siden av tråden. Vi pleier ikke være så veldig nøye på det, for det er tross alt bare for moro skyld, men det skal ikke være nødvendig å poste mer enn et bilde.

 

Var ikke ment som kritikk, men mer slapphet fra meg, bare et spørsål om hva du ville ha svar på. Av og til vil person som legger ut oppgaven ofte ha navnet på kunstnern og hvorfor bildet ble malt og ikke hva slags hendelse som bildet viser.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er snakk om Rorke's Drift, siden det ikke er avbildet noen gård og den var jo litt over gjennomsnittlig sentral i det slaget. :)

 

Imidlertid er det jo helt åpenbart at det er hentet fra Zulukrigen.

 

Det eneste andre navnet jeg husker (forleste meg på Wilbur Smith i min ungdom :roll:) er Isandlwana, uten at jeg husker noen detaljer...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...