ponderstibbons Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kan det være det første konsilet i Nikea? Det er i alle fall noe kirkelig.... Helt riktig. Dette sa meg pent lite, hva vil du engentlig vite? Hvem som er på bildet eller hva som skjer på bildet? I så fall får du lese førstepost, og gidde og sette deg inn i hva tråden handler om. Det skal være en tråd hvor man gjetter seg til historiske hendelser ut i fra bilder. Alt annet er egentlig litt på siden av tråden. Vi pleier ikke være så veldig nøye på det, for det er tross alt bare for moro skyld, men det skal ikke være nødvendig å poste mer enn et bilde. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Bare for moro skyld, sier du? Dette er jo blodig alvor, ponderstibbons:) Noen som drar kjensel på dette stedet da? Det har blitt restaurert forholdsvis nylig, men jeg mener at det er en kopi av slik det så ut før. Jeg skal frem til en hendelse som har sitt navn fra stedet. Lykke til Endret 9. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Det er vel klosteret i (på?) Monte Cassino, som ble bombet til småstein under 2. verdenskrig, fordi man trodde tyskerne hadde artilleriobservatører der? Formoder da at hendelsen er "slaget om Monte Cassino"? Endret 9. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Vale Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Stemmer på en prikk! Din tur... Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Dette sa meg pent lite, hva vil du engentlig vite? Hvem som er på bildet eller hva som skjer på bildet? I så fall får du lese førstepost, og gidde og sette deg inn i hva tråden handler om. Det skal være en tråd hvor man gjetter seg til historiske hendelser ut i fra bilder. Alt annet er egentlig litt på siden av tråden. Vi pleier ikke være så veldig nøye på det, for det er tross alt bare for moro skyld, men det skal ikke være nødvendig å poste mer enn et bilde. Var ikke ment som kritikk, men mer slapphet fra meg, bare et spørsål om hva du ville ha svar på. Av og til vil person som legger ut oppgaven ofte ha navnet på kunstnern og hvorfor bildet ble malt og ikke hva slags hendelse som bildet viser. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Da prøver vi dette: (beklager hvis det er for lett... har ikke fulgt tråden. ) Endret 9. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 cortez og gjengen sloss mot aztekerne? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Spanske Conquistadorer erobrer Tenochtitlan i 1521 under Hernán Cortés? Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Kan det være når spanjolene må flykte fra Tenochtitlan? Sorgenatten Endret 9. november 2009 av Solidsturla Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) CThomassen: "litt" upresist? Det er en konkret hendelse som etterspørres. Vale: Close but no cigar. Edit: Solidsturla får den. Dette er La Noche Triste, 30. juni 1520, da Cortés måtte rømme Tenochtitlan: http://en.wikipedia.org/wiki/La_Noche_Triste Endret 9. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Var ikke akkurat denne jeg hadde lyst til å ha, men siden det er umulig å finne et bilde av det så får jeg vel ta denne i steden. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Slaget ved standford bru? Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 CThomassen: "litt" upresist? Det er en konkret hendelse som etterspørres. Håpa på at det skulle gå uten at jeg måtte skjekke nøyaktig hendelsen Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kan vel ta en til siden ingen andre gjør det Lenke til kommentar
Vale Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Tror det er Anglo-Zulu krigen i 1879 du vil frem til... Slag er jeg usikker på, men svarer Battle of Rorke's Drift. En liten garnison engelskmenn forsvarte seg med bravur mot 4-5000 Zulukrigere. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Tror ikke det er snakk om Rorke's Drift, siden det ikke er avbildet noen gård og den var jo litt over gjennomsnittlig sentral i det slaget. Imidlertid er det jo helt åpenbart at det er hentet fra Zulukrigen. Det eneste andre navnet jeg husker (forleste meg på Wilbur Smith i min ungdom ) er Isandlwana, uten at jeg husker noen detaljer... Endret 10. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
Vale Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Damn, der hadde jeg det for travelt gitt:) Bra vi er enige om krig da, i det minste.... Endret 10. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
haakl Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) battle of Isandlwana er riktig, link edit: siden du ikke husket så mye om det skriver jeg bare fort at det var 22. januar 1879, zulu folket VANT mot britene. Endret 10. november 2009 av CP-ape Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå