Grindal Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Nei, alle har feil:) Dere er inne på noe med rettsaker og diktatorer. Mer sier jeg ikke Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ikke veldig mye aktivitet her. Et hint: Denne rettsaken ble kalt "Det andre Nürnberg" på folkemunnet nytt hint kommer kl.18-19 om ingen har klart det Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Niks, ikke selve Nürnbergprosessen. I landet hvor denne rettsaken foregikk ble den kalt "den andre nürnberg". nytt hint Juntaens "sterke" mann ble dømt til døden, men ble senere omgjort til 25 års fengsel. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Er vi i Hellas? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Takk for Hellas tipset, Simon Aldra. Siden jeg da begynte å søke etter greske sider, slumpet innom denne siden og tok gjenkjennelse på det ene bildet. Tok på den elektroniske språk oversetteren og Georgios Papadopoulos dumpet ned i "postkassen". http://users.att.sch.gr/zskafid/17/polytex...io_istoria1.htm Og da snakker en om slaktingen av Polytechnic. Juntaens "sterke" mann het Georgios Papadopoulos og var mesterhjernen av kuppet 21.april, 1967. I 1967 ble han utenriksminister, forsvarsminister og utdanningsminister. "Athen Polytechnic opprøret" ble styrtet av brigadegeneral Dimitrios Ioannides i 1974. Etter restaurasjonen i 1975, ble Georgios Papadopoulos dømt til døden i august 1975 sammen med andre "diktatur kupp makere", i november 1975 fikk han det omgjort til 25 år fengsel. Endret 7. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ja, for si det er riktig på en måte. Bildet jeg la ut viste rettsaken mot Oberstene som kuppet makten i Hellas i 1967 og avsatte Kong Konstantin. Nok om det, IDF er neste mann til å legge ut en oppgave Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Dette er en kriger fra romertiden. Hvilket folk kjempet han for, hvem var deres fiende og hva het han? Ekstra stjerne til den som vet hvem han var sønn av. Ekstra stjerne til den som vet i hvilken by han ble født. Ekstra stjerne til den som vet hvor kvinnen han giftet seg med kom fra, en kvinne som han forlot en uke etter ekteskapet. Ekstra stjernene er ikke nødvendig for å klare oppgaven. Det andre bildet her er fra en parade i Østerrike, som er en hyllest til krigeren. Flere østerriske byer har faste årlige parader for denne krigeren. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg gjetter vilt at han kjempet i forsvaret av Jerusalem mot Romerne? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Jeg gjetter vilt at han kjempet i forsvaret av Jerusalem mot Romerne? Jeg vil frem til hvilket folk han kjempet for (ikke by). Denne krigeren hadde ingen kriger mot romerne såvidt jeg vet. Vi snakker derimot om "erkefienden" til hans folk. Endret 7. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hint 1: Kvinnen han var gift med, kom fra Timna. Endret 7. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kjevebeinet er jo en dead giveaway. Vi har med Samson fra bibelhistorien å gjøre. Stjernespørsmålene er jo bare å google, men jeg får være ærlig å si at jeg ikke vet. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Kjevebeinet er jo en dead giveaway. Vi har med Samson fra bibelhistorien å gjøre. Stjernespørsmålene er jo bare å google, men jeg får være ærlig å si at jeg ikke vet. Det er Samson, det stemmer totalt. Dermed er 1/3 av oppgaven løst. Fordi oppgaven ville også vite hvilket folk han kriget for, i tillegg til hvem han og folket slåss mot. Førstemann som klarer å svare på dem alle tre, vinner oppgaven. Hva han heter skulle jo ikke være så alt for vanskelig nå! Endret 8. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Fordi oppgaven ville også vite hvilket folk han kriget for, i tillegg til hvem han og folket slåss mot. Samson kriget vel for israelfolket mot filisterne? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Fordi oppgaven ville også vite hvilket folk han kriget for, i tillegg til hvem han og folket slåss mot. Samson kriget vel for israelfolket mot filisterne? Jepp, det er selvsagt riktig. Gratulerer! Da kan du poste ny oppgave visst du ønsker, eller gi den videre til noen andre visst du ikke ønsker... ...f.eks ponderstibbons som først fant ut hvem selve krigeren var. Kommer det ikke noen ny oppgave før 09.november - så kan første mann til mølla poste ny oppgave. Endret 8. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg tar sjangsen på å legge ut en ny jeg. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Dette sa meg pent lite, hva vil du engentlig vite? Hvem som er på bildet eller hva som skjer på bildet? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Tråden heter jo "gjett hendelsen", så det er vel det da.. Men sikkert ikke minus å komme med hvem som har malt bildet. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kan det være det første konsilet i Nikea? Det er i alle fall noe kirkelig.... Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Tror nok Vale har helt rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå