Grindal Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 CP-Ape har rett! Din tur Lenke til kommentar
haakl Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 yay noen som kan si noe om dette flyet? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Så litt gammeldags ut, men har jetmotor. Først flyet med jetmotor? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg er ganske sikker på at det er et Heinkel He178. Korrekt? Lenke til kommentar
haakl Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 korrekt det simon fyr løs Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Da blir neste spørsmål følgende. Hvor er dette? Endret 1. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 For all del, takk, det er jeg som har tatt det. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) En muslimsk gravplass i Bosnia? Er ganske sikker på at jeg har rett. Bygningene og naturen stemmer bra og det der er en muslimsk gravplass, det vil jeg vedde mye på. Endret 1. november 2009 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Vale Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) For all del, takk, det er jeg som har tatt det. Kult Aner ikke hva det er men...Har en følelse på Norge men vet ikke. Vanskelig å google sikkert? Endret 1. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 En muslimsk gravplass i Bosnia? Er ganske sikker på at jeg har rett. Bygningene og naturen stemmer bra og det der er en muslimsk gravplass, det vil jeg vedde mye på. Dette er langt på vei korrekt, men jeg vil ha det mer presist enn Bosnia. Det er mange gravplasser i Bosnia. Denne burde være rimelig godt kjent, og om dere ikke klarer det da burde dere virkelig skamme dere.. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) En muslimsk gravplass i Bosnia? Er ganske sikker på at jeg har rett. Bygningene og naturen stemmer bra og det der er en muslimsk gravplass, det vil jeg vedde mye på. Dette er langt på vei korrekt, men jeg vil ha det mer presist enn Bosnia. Det er mange gravplasser i Bosnia. Denne burde være rimelig godt kjent, og om dere ikke klarer det da burde dere virkelig skamme dere.. Dette får meg til å tro at the er gravplassen i Srebrenica, men den ligner ikke. Kanskje det er en tilhørende gravplass etter folkemordet, eller en avsidesliggende del av den, som jeg ikke har sett eller ikke husker. Endret 1. november 2009 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Srebrenica er helt korrekt. Dette er kanskje mer gjenkjennelig? Stafettpinnen er din. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Srebrenica er helt korrekt. Dette er kanskje mer gjenkjennelig? Stafettpinnen er din. Ser ut som du var der en stund før meg, var der i sommer, så gravplassen ser endel anderledes ut nå. Flere graver blant annet. Det jeg vil frem til er hvor (og hva) er dette? Og hvorfor kan det være av interesse? Jeg forstår at det kan være vel vanskelig å gjette, så dere får et hint med en gang. Det er en øy. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Nytt hint, siden jeg skal på kurs snart og oppgaven kan være vel vanskelig. Navnet på øya har gitt oss navn på noe annet. Løsning og overlevering av stafettpinnen kommer før kl. 15.00 idag, hvis ingen gjetter rett. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Det er øya Lesbos, den greske øya som har gitt oss ordet for lesbisk Ordhistorie! Oppgaven er fri. Endret 2. november 2009 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 jeg ha navn på hvor denne granaten står. og hvor de fleste av menneskene som bygde dette kom fra. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Jeg tror du vil til Storfjord kommune i Troms, til Bollmansveien el. Russeveien... En fjellvei som ble bygd av russiske, jugoslaviske og polske krigsfanger i løpet av høsten og vinteren 1944/45. Granaten er jeg mer usikker på.. Det kan være en blindgjenger som ble skutt ut fra slagskipet Tirpitz under flyangrep den 29. oktober 1944. Hvis det er tilfelle, så er den utstilt på Sjursnes i Ullsfjord, Tromsø. Endret 2. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 desverre, det er feil. jeg skrev litt feil, bildene er fra SAMME plass. men riktig er det at russere har bygget stedet, så nå er dere halveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå