Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En muslimsk gravplass i Bosnia?

Er ganske sikker på at jeg har rett. Bygningene og naturen stemmer bra og det der er en muslimsk gravplass, det vil jeg vedde mye på.

Dette er langt på vei korrekt, men jeg vil ha det mer presist enn Bosnia. Det er mange gravplasser i Bosnia. Denne burde være rimelig godt kjent, og om dere ikke klarer det da burde dere virkelig skamme dere.. :)

Lenke til kommentar
En muslimsk gravplass i Bosnia?

Er ganske sikker på at jeg har rett. Bygningene og naturen stemmer bra og det der er en muslimsk gravplass, det vil jeg vedde mye på.

Dette er langt på vei korrekt, men jeg vil ha det mer presist enn Bosnia. Det er mange gravplasser i Bosnia. Denne burde være rimelig godt kjent, og om dere ikke klarer det da burde dere virkelig skamme dere.. :)

Dette får meg til å tro at the er gravplassen i Srebrenica, men den ligner ikke. Kanskje det er en tilhørende gravplass etter folkemordet, eller en avsidesliggende del av den, som jeg ikke har sett eller ikke husker.

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar
Srebrenica er helt korrekt. :)

Dette er kanskje mer gjenkjennelig?

Stafettpinnen er din. :)

Ser ut som du var der en stund før meg, var der i sommer, så gravplassen ser endel anderledes ut nå. Flere graver blant annet.

post-149820-1257119123_thumb.jpg

Det jeg vil frem til er hvor (og hva) er dette? Og hvorfor kan det være av interesse?

Jeg forstår at det kan være vel vanskelig å gjette, så dere får et hint med en gang. Det er en øy.

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil til Storfjord kommune i Troms, til Bollmansveien el. Russeveien... En fjellvei som ble bygd av russiske, jugoslaviske og polske krigsfanger i løpet av høsten og vinteren 1944/45.

Granaten er jeg mer usikker på.. Det kan være en blindgjenger som ble skutt ut fra slagskipet Tirpitz under flyangrep den 29. oktober 1944. Hvis det er tilfelle, så er den utstilt på Sjursnes i Ullsfjord, Tromsø.

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...