Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det bare fristende å si Somalia, det bør være riktig. Failer jeg her, går jeg å graver meg ned...

Hent spaden... :D

Du er veldig nære nå... Somalia er riktignok landet som kollapset men det er ikke den krigen jeg er ute etter...

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Ok, la oss oppsummere hintene:

Området er blitt forsøkt tatt over av nabolandet på 70-tallet.

Selv om området er befolket av en etnisk gruppe er det lite fellesskapsfølelse blant befolkningen. Gruppeidentiteten er istedenfor knyttet til klan tilhørigheten.

Av de to landene som kriget om det området (på 70-tallet), kollapset det ene landet totalt og nå er det anarkiet som råder der.

Somalia er landet som kollapset.

Sporet til svaret finnes i wiki artikkelen om Somalia... Husk at det er ikke krigen på 70-tallet jeg er ute etter...

Egentlig bør en kjapp wikisøk løse oppgaven nå.

Lenke til kommentar

Krig er krig. Grav dypere fordi det er feil igjen.

Ok folkens, det ser ut at jeg må gå drastisk til verks:

Som sagt, dette området ble det kriget om på 70-tallet. Krigen på 70-tallet var mellom Somalia og Etiopia...

Krigen ble kalt Ogaden krigen. Krigen i spørsmålet mitt og soldatene er relaterte til samme området.

Basically, hvis man skal finne svaret så er det bare å klikke på linken...

Lenke til kommentar

Syns ikke jeg kan godta det simon.... Ikke i følge i mine kilder i alle fall. Dagen er riktig nok:) Stranden er en av de du nevnte.

Prøv en gang til. Vil gjerne ha riktig nasjonalitet....

Endret av Vale
Lenke til kommentar

kan være hvilken som helst av de o.O Roland døde 30. april og Ayrton 1. mai, Ayrton døde da han ledet løpet, og Roland, som du sa, døde under kvalifiseringen... men Roland døde i Villeneuve, mens Ayrton døde i Tamburello (bildet) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...