Grindal Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Nå er det bare fristende å si Somalia, det bør være riktig. Failer jeg her, går jeg å graver meg ned... Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Nå er det bare fristende å si Somalia, det bør være riktig. Failer jeg her, går jeg å graver meg ned... Hent spaden... Du er veldig nære nå... Somalia er riktignok landet som kollapset men det er ikke den krigen jeg er ute etter... Endret 29. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ok, la oss oppsummere hintene: Området er blitt forsøkt tatt over av nabolandet på 70-tallet. Selv om området er befolket av en etnisk gruppe er det lite fellesskapsfølelse blant befolkningen. Gruppeidentiteten er istedenfor knyttet til klan tilhørigheten. Av de to landene som kriget om det området (på 70-tallet), kollapset det ene landet totalt og nå er det anarkiet som råder der. Somalia er landet som kollapset. Sporet til svaret finnes i wiki artikkelen om Somalia... Husk at det er ikke krigen på 70-tallet jeg er ute etter... Egentlig bør en kjapp wikisøk løse oppgaven nå. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Etiopia? Endret 30. oktober 2009 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Riktig land ja. Men spørsmålet er hvilken krig er det snakk om og hvem er det vi ser på bildet? Endret 30. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har ikke gravd meg ned enda, og skyter inn Krigen om Eritrea uavhengighet/du skjønner hva jeg mener med krig. (Frigjøringskrig Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Krig er krig. Grav dypere fordi det er feil igjen. Ok folkens, det ser ut at jeg må gå drastisk til verks: Som sagt, dette området ble det kriget om på 70-tallet. Krigen på 70-tallet var mellom Somalia og Etiopia... Krigen ble kalt Ogaden krigen. Krigen i spørsmålet mitt og soldatene er relaterte til samme området. Basically, hvis man skal finne svaret så er det bare å klikke på linken... Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Siden det er gått såpass langt tid uten at noen kom med riktig svar får jeg gi svaret: Det er snakk om den andre krigen i Ogaden også kalt opprøret i Ogaden. Soldatene vi ser på bildet tilhører ONLF. Da er det fritt for at noen andre kan ta neste oppgave Endret 31. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Vale Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) I et forsøk på å få i gang tråden igjen, gir jeg dere denne oppgaven, på et sølvfat! Håper dere liker den... Hva skjer her? Vær så presis du kan! Endret 1. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er D-dagen, 6. juni 1944. Hvilken strand har jeg ikke anelse om, men ut fra uniformene er det britiske eller Anzac-tropper, og da må det enten være Sword Beach, Juno Beach eller Gold Beach. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Syns ikke jeg kan godta det simon.... Ikke i følge i mine kilder i alle fall. Dagen er riktig nok:) Stranden er en av de du nevnte. Prøv en gang til. Vil gjerne ha riktig nasjonalitet.... Endret 1. november 2009 av Vale Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Britiske Tropper på Sword Beach på vei mot Caen? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er ikke briter eller Sword..... Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Canadiske tropper gjør landgang i caen? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Canadiske tropper er riktig, ja! Juno var stranda jeg tenkte på.... Link *meep*meep* har ordet Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ok, kanskje litt vrien neste oppgave, men prøver. Jeg vil vite hvilken ulykke dette bilde viser til. Nytt hint ca 22.00 om oppgaven ikke er løst innen den tid. Endret 1. november 2009 av *meep*meep* Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Var vel Roland Ratzenberger som ble drept når han kjørte en kvalfiserings runde i Formula One. Førte til forandring i banen og F1 sikkerhet kjenerelt Lenke til kommentar
haakl Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 kan være hvilken som helst av de o.O Roland døde 30. april og Ayrton 1. mai, Ayrton døde da han ledet løpet, og Roland, som du sa, døde under kvalifiseringen... men Roland døde i Villeneuve, mens Ayrton døde i Tamburello (bildet) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 OK, kan ikke så mye om F1, jeg viste bare noen hadde død i 1994 da jeg så et program om det, jeg var ikke en gang klar over at to hadde død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå