Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[På tide å få denne tråden på riktig spor (med tanke på at oppgavene skal handle om historiske hendelser) - dermed er det på tide med enda en oppgave som handler om obskure kriger:

 

Skal vi si det var siste portrettoppgaven i denne tråden eller? Spørsmålet går til alle sammen!

Endret av Vale
Lenke til kommentar
[På tide å få denne tråden på riktig spor (med tanke på at oppgavene skal handle om historiske hendelser) - dermed er det på tide med enda en oppgave som handler om obskure kriger:

 

Skal vi si det var siste portrettoppgaven i denne tråden eller? Spørsmålet går til alle sammen!

Historiske personer er like mye en del av historien som historiske hendelser. :)

Lenke til kommentar
Historiske personer er like mye en del av historien som historiske hendelser. :)

 

Forsåvidt ja, men men i så fall må definisjonen på hva en historisk person er innsnevres ellers så får vi en situasjon hvor det kommer 80% (prosenten er tatt ut av løse lufta) oppgaver relatert til seriemordere, playboy bunnies og Hollywood skuespillere.

 

Anyway ny hint:

 

Selv om området er befolket av en etnisk gruppe er det lite fellesskapsfølelse blant befolkningen. Gruppeidentiteten er istedenfor knyttet til klan tilhørigheten.

Lenke til kommentar
Historiske personer er like mye en del av historien som historiske hendelser. :)

 

Forsåvidt ja, men men i så fall må definisjonen på hva en historisk person er innsnevres ellers så får vi en situasjon hvor det kommer 80% (prosenten er tatt ut av løse lufta) oppgaver relatert til seriemordere, playboy bunnies og Hollywood skuespillere.

 

Eller britiske spioner, japansk vitenskapsmann, amerikanske presidenter, hagler med lever-action for den del.... Og det er bare fra de aller siste sidene. Du skjønner, tråden har holdt på noen år! Og det har vært veldig mange oppgaver som ikke har vært strikte på "historiske hendelser".

Det er uansett ikke bare du som bestemmer hvordan tråden skal være, Pzman. Det er derfor jeg vil at flere skal uttale seg om problemetstillingen. Jeg skal selvsagt slutte med nevnte oppgaver hvis det er en stemning for det, men ikke bare fordi at du mener det.

Beklager om du ikke liker oppgavene mine, Pzman, men det er ikke min feil at vi ikke har samme utgangspunkt! Det har vært veldig mange oppgaver jeg ikke har likt på tråden her, av forskjellige grunner. Det er bra for tråden at ikke alle oppgavene handler om kriger, våpen og offiserer\soldater fra så og si ukjente kriger i periefere områder. Du skjønner det, ikke sant?

Lenke til kommentar
(...)

 

 

Jeg ga bare uttrykk for min generelle mening - sorry hvis du føler deg utpekt på noen måte, jeg hadde faktisk ikke deg i tankene når jeg skrev innlegget. Du ser til og med at jeg skriver selvironisk "dermed er det på tide med enda en oppgave som handler om obskure kriger" når jeg kom med min oppgave. Jeg har selv kommet med oppgaver som ikke faller under kategorien historie men heller kultur/teknologi så jeg hadde ingen spesielt i tankene når jeg skrev det jeg skrev.

Peace, ok? :)

Lenke til kommentar

Vi har aldri vært i krig, mann:)

 

Men det er bra det kommer opp, for tråden heter jo "Gjett hendelsen". Er åpen for en liten meningsutveksling om det. Skal vi følge trådstarters intensjoner, eller skal vi godta det meste? Jeg føyer meg selvsagt etter vindretningen!

Endret av Vale
Lenke til kommentar
Vi har aldri vært i krig, mann:)

 

Men det er bra det kommer opp, for tråden heter jo "Gjett hendelsen". Er åpen for en liten meningsutveksling om det. Skal vi følge trådstarters intensjoner, eller skal vi godta det meste? Jeg føyer meg selvsagt etter vindretningen!

 

Jeg tror ikke at man kan enforce regler fordi rett og slett vil det alltid dukke opp nye brukere som ikke har lest tråden eller denne meningsutvekslingen og vil komme med nye oppgaver som ikke holder seg fullstendig til emnet.

 

Jeg er for at man holder seg til eksklusivt historiske hendelser på den ene siden men samtidig tenker jeg at dette er såpass passiv underforum at all aktivitet er bra.

Lenke til kommentar
Vi har aldri vært i krig, mann:)

 

Men det er bra det kommer opp, for tråden heter jo "Gjett hendelsen". Er åpen for en liten meningsutveksling om det. Skal vi følge trådstarters intensjoner, eller skal vi godta det meste? Jeg føyer meg selvsagt etter vindretningen!

 

Jeg tror ikke at man kan enforce regler fordi rett og slett vil det alltid dukke opp nye brukere som ikke har lest tråden eller denne meningsutvekslingen og vil komme med nye oppgaver som ikke holder seg fullstendig til emnet.

 

Jeg er for at man holder seg til eksklusivt historiske hendelser på den ene siden men samtidig tenker jeg at dette er såpass passiv underforum at all aktivitet er bra.

 

Trådstarter er fortsatt aktiv, så vi kan jo høre om han vil endre førsteposten litt.... Jeg må si at jeg aldri har tenkt over dette før nå, jeg har postet den og den oppgaven fordi "det har noe med historie å gjøre". Har også prøvd å variere både vanskelighetsgrad og tema, til glede for nye og gamle "brukere". Nei, jeg vet da søren jeg. Jeg tror jeg fortsetter sånn som jeg har gjort, men kommer til å ta litt mer hensyn til førsteposten i fremtiden. Hvis jeg kommer i posisjon til det da:)

Peace out :thumbup:

Lenke til kommentar
Du nevnte noe om en annen krig i området 70-tallet. Da prøver jeg igjen ved å gjette borgerkrigen i Sudan.

 

Feil igjen, men du begynner å nærme deg geografisk. :)

 

Siste hint i dag (denne her bør gjøre oppgaven enkel):

Som nevnt det har vært krig om dette området tidligere - som en indirekte resultat av krigens slutt begynte diktaturet i det ene landet å smuldre opp. Til slutt kollapset landet totalt og nå er det anarkiet som råder der.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...