Vale Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Syns løpet virket for kort til å være en rifle.... Ligner mer på en hagle, egentlig, men har aldri sett en hagle med lever-action. Men jeg er ikke en "gunfreak"... Fant et bilde på Wicki som lignet... Jeg svarer Winchester Model 1887/1901, den første virkelig gode "repeating shotgun"... @Aleksander-yo Mye rart godtas på denne tråden, i alle fall denne..... Lenke til kommentar
Vale Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Mener jeg har rett, så jeg vil vite hvem dette er! Lenke til kommentar
Vale Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Han er født temmelig nøyaktig på midten av forrige århundre. Han var kanskje ikke den mest "aktive" i sitt slag, men likevel ingen type jeg ville vært alene med, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Carlos Iljitsj Sanches, "Sjakalen"? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Dessverre Han tilhører en gruppe mennesker, som til tross for, eller kanskje på grunn av, sin vanvittige grusomhet, fortsetter å fasinere opptil flere av oss. Ikke uvanlig å finne dem i både film og litteratur.... Dette eksemplaret opererte i USA fra han var 27 år gammel. Han er ikke av de mest kjente, tror jeg, og grunnen til at jeg valgte han er litt tilfeldig. Endret 27. oktober 2009 av Vale Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Han tilhører en gruppe mennesker, som til tross for, eller kanskje på grunn av, sin vanvittige grusomhet, fortsetter å fasinere opptil flere av oss. Ikke uvanlig å finne dem i både film og litteratur.... Dette eksemplaret opererte i USA fra han var 27 år gammel. Han er ikke av de mest kjente, tror jeg, og grunnen til at jeg valgte han er litt tilfeldig. Ut fra beskrivelsen antok jeg at det er snakk om en massemorder. Kjapp søk på wiki og jeg finner frem til han her: Richard Trenton Chase Hvem er denne mannen og hva er han kjent for? Endret 27. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Vale Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Spørs om vi trenger hjelp, gitt.... Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Spørs om vi trenger hjelp, gitt.... Man kan si at faren (til mannen på bildet) var i samme bransje og akkurat som sønnen påvirket han en hel regions historie. Endret 28. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er noe kjent med han... Lever enda, sant? Var han allment kjent når bildet ble tatt? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er noe kjent med han... Lever enda, sant? Var han allment kjent når bildet ble tatt? Nei, han døde i 1988. Han var ikke særlig kjent for den vanlige mannen i gate før en gang i begynnelsen av 60-tallet. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Richard Feynman, flink fysiker og deltaker i Manhattan-prosjektet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Syns ikke det ser ut som Feynman, har var viere i ansiktet og anderledes hår Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du har rett, men han døde i alle fall i 88:) Flere som syns han ligner litt på en ung Oliver Stone? Selv om det ikke kan være han da... Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Enda en hint: Inspirasjonen for navnet hans kommer fra en av Rudyard Kipling's bøker som handler om en gutt som spionerer for britene. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Kim Philby - britisk spion, kan det være han? Endret 28. oktober 2009 av Vale Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kim Philby - britisk spion, kan det være han? Riktig! Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Takk for hjelpa! Nå skal vi se om dere er litt kulturelle av dere... Navn på denne damen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tar jeg helt feil om jeg tror det er Sharon Tate? (Var dama til Roman Polanski, ble drept av Charles Manson og gjengen hans i slutten av 60-åra.) Lenke til kommentar
Vale Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ikke henne nei, desverre! Hun her var litt mer underground, kan man si.... Hun drev med mye rart; singer\songwriter, skuespiller, modell m.m.. Hang mye i kunstnerkretser. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Ikke henne nei, desverre! Hun her var litt mer underground, kan man si.... Hun drev med mye rart; singer\songwriter, skuespiller, modell m.m.. Hang mye i kunstnerkretser. Kulturelt sett så er jeg en barbar men "google skillz comes to rescue once again": Nico (Christa Päffgen) På tide å få denne tråden på riktig spor (med tanke på at oppgavene skal handle om historiske hendelser) - dermed er det på tide med enda en oppgave som handler om obskure kriger: Hvilken krig og hvem er det vi ser på bildet? Endret 28. oktober 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå