Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Så denne karen var ukjent før denne konflikten, ble kjent gjennom samme konflikt, som tok livet av han? Ut av denne konflikten kom det en allment kjent revolvermann. Riktig? Andre får svare på flere hint eller ikke... Riktig. Det er denne revolvermannen som gjør mannen på bildet kjent. Men denne revolvermannen ble "født" i denne konflikten, så uten mannen på bildet, hadde vi kanskje aldri hørt om ham. Er det han fra den sorte hånd som drepte den prinsen? Gavrilo Princip. Nei, denne personen levde i USA. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Alexander McSween! Konflikten er Lincoln County War, revolvermannen din er Billy the Kid Edit: John Tunstall mente jeg :!: !!!!!!!! Endret 15. august 2009 av Vale Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Alexander McSween! Konflikten er Lincoln County War, revolvermannen din er Billy the Kid Edit: John Tunstall mente jeg :!: !!!!!!!! Rett! John Tunstall Virket de små grå tilslutt eller hva fikk deg på rett spor? Young Guns-minner? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hengte meg opp i konflikten du nevnte... Fant til slutt ut at det ikke kunne være en regulær krig, så da kunne det være et lokalt oppgjør. Så da var det å google rundt, samt å bruke wicki Du nevnte Young Guns... Er John Tunstall navnet på han som tar seg av Billy på den gården der? Lenge siden jeg har sett filmen.... Fin oppgave, passe vanskelig! Gjør dere klare alle sammmen, neste bør være rimelig lett. Sender ballen videre til førstemann... Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Her holder det visst på å gå alvorlig galt.. Tower: "low altitude alert, check your altitude immediately" Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hengte meg opp i konflikten du nevnte... Fant til slutt ut at det ikke kunne være en regulær krig, så da kunne det være et lokalt oppgjør. Så da var det å google rundt, samt å bruke wicki Du nevnte Young Guns... Er John Tunstall navnet på han som tar seg av Billy på den gården der? Lenge siden jeg har sett filmen.... Fin oppgave, passe vanskelig! Gjør dere klare alle sammmen, neste bør være rimelig lett. Sender ballen videre til førstemann... John Tunstall er han som ansetter Billy the Kid og de andre for å beskytte seg mot rivalene. Men han blir drept, og Billy the Kid sverger hevn. Så ja, det er ham. Seinere i filmen er det MacSween som tar seg av "the regulators", et forhold som ender i "The MacSweens house shootout". En av de kulere scenene i filmen Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Virkeligheten er ofte mer spennende enn fiksjonen... Kul film, så vidt jeg husker. Ingen som gidder å skrive svaret? Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 world trade senter 11. sep 2001 Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Virkeligheten er ofte mer spennende enn fiksjonen... Kul film, så vidt jeg husker. Ingen som gidder å skrive svaret? WTC-11.september 2001. Såvidt jeg gadd. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 LOL På minuttet gitt! Dere få avgjøre selv.... Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 LOL På minuttet gitt! Dere få avgjøre selv.... I forfeit. CThomassen får prøve seg Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Oi hehe, der hadde jeg flaks Sikkert ikke så vanskelig denne her. Hvem, hva, hvor? Endret 15. august 2009 av CThomassen Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Oi hehe, der hadde jeg flaks Sikkert ikke så vanskelig denne her. Hvem, hva, hvor? Olav den Hellige, 1030, Slaget ved Stiklestad? Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Kan vi ta lite standpunkt til malerier og annen kunst som forestiller noe historisk? Altså, det kommer jo mye an på kunstneren da, om han er tydelig nok i fremstillingen.. Er det utydlig fremtilt, blir det vanskelig, og kanskje villedende om objektet og hendelsen er fra forskjellig epoke.... Portrett er OK. Og om objektet og hendelsen er fra samme tidsalder, kan jo det gi en pekepinn... Min mening er at man kanskje bør være forsiktig med sånt. Og i fall se til at det går an å forstørre objektet og se detaljer. Men jeg har ikke noe jeg skal ha sagt altså No offense, CThomassen og alle andre Endret 15. august 2009 av Vale Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Helt riktig, Sjofel! Sorry seint svar. Tja, skal jo være litt vanskelig, men er litt enig. Hadde så absolutt gitt hint, vis noen hadde sliti. Men blir jo litt vanskelig med fotografier fra 1000-tallet, og vis vi ikke får lov til å bruke malerier så innskrenker tidsrommet for hendelsen/personen ekstremt mye da. Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ikke vanskelig å se det poenget.... Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hva skjer her? Vil si at oppgaven er ganske vanskelig, så grav gjerne Lenke til kommentar
Vale Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Russisk-japanske krig 1904-05? Troppetransport til Liaodong? Skudd i blinde fra hofta.... Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Russisk-japanske krig 1904-05? Troppetransport til Liaodong? Skudd i blinde fra hofta.... Dessverre Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Murmansk konvoiene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå