Bananagrabber Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Religion var sterkt involvert i det her. Lenke til kommentar
Bananagrabber Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) ser ut som et dansk flagg i bakgrunnen, kan det stemme? Det er mest sannsynlig ikke et dansk flagg. Men Danmark var involvert. Endret 9. april 2009 av Bananagrabber Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 KRØLL. Orker ikke mer for idag, men kommer sterkt tilbake i morgen. Reformasjonen? Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Hmm.. Det ligner veldig på tiden rundt 30-års krigen, og det er vel få kriger på denne tiden hvor religion har vært mer innvolvert enn akkurat her. Kan det være inngåelse av den westfaliske fred? Endret 10. april 2009 av ponderstibbons Lenke til kommentar
Bananagrabber Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Det stemmer! Freden ved Vestfalen var to avtaler. Bildet viser Münstertraktaten. Den andre avtalen var Ösnabruck avtalen. Trettiårskrigen endte med at det Tysk-Romerske riket blei delt inn i fleire de facto sjølvstendige statar, Habsburgernes overlegenhet endte og framveksten av Bourbonerne og det Svenske riket. Endret 10. april 2009 av Bananagrabber Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det stemmer! Freden ved Vestfalen var to avtaler. Bildet viser Münstertraktaten. Den andre avtalen var Ösnabruck avtalen. Trettiårskrigen endte med at det Tysk-Romerske riket blei delt inn i fleire de facto sjølvstendige statar, Habsburgernes overlegenhet endte og framveksten av Bourbonerne og det Svenske riket. Jeg synes denne perioden er blandt de mest spennende i Europeisk historie. Her er neste: Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Bildet viser en graf over Enrons share price kollaps Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg går ut ifra det er riktig, så her kommer neste Hvem er det? Skal vel være grei Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det var selvsagt helt riktig. Aner ikke hvem dama er. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Lead sangeren fra Blondie mener jeg. Men jeg husker ikke hva hun heter. Lenke til kommentar
Krishmann. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Lead sangeren fra Blondie mener jeg. Men jeg husker ikke hva hun heter. Debbie Harry Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jepp helt riktig, post en ny en du :!: Lenke til kommentar
Bananagrabber Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Michael Phelps som røyker marijuana? Men jeg synes det begynner å spore litt av fra historie. Lenke til kommentar
Krishmann. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Michael Phelps som røyker marijuana?Men jeg synes det begynner å spore litt av fra historie. Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid Suveren verdens-ener og olympisk mester blir fersket med bong i trynet bare mnder etter ol. Posten før dette derimot var vel mer "hvem er dette bilde av" og ikke en historisk begivenhet. Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid smile.gif Suveren verdens-ener og olympisk mester blir fersket med bong i trynet bare mnder etter ol. Posten før dette derimot var vel mer "hvem er dette bilde av" og ikke en historisk begivenhet. Hvis du kan diskutere deg vekk fra Micheal Phelps som historie, bør jeg også kunne det med en sanger fra slutten av 70-tallet. Men post nytt bilde, ingen skade skjedd Lenke til kommentar
Krishmann. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Endret 10. april 2009 av Krishmann. Lenke til kommentar
Oreius Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Exxon Valdez olje lekasjen. Endret 10. april 2009 av Oreius Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Michael Phelps som røyker marijuana?Men jeg synes det begynner å spore litt av fra historie. Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid Suveren verdens-ener og olympisk mester blir fersket med bong i trynet bare mnder etter ol. Posten før dette derimot var vel mer "hvem er dette bilde av" og ikke en historisk begivenhet. Idrettshistorie er historie. Det er ingen som har sagt at historiequizen bare skal handle om kriger og statsledere. Her var det jo også en handling inne i bildet, og det synes jeg er mye bedre enn bare å poste et "hvem er dette?" bilde. Det skal egentlig helst være bilde av en historisk HENDELSE, ikke person, men whatever, det er jo bare for moro skyld, og det blir ekstra moro når noen klarer å være litt originale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå