Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer! Freden ved Vestfalen var to avtaler. Bildet viser Münstertraktaten. Den andre avtalen var Ösnabruck avtalen. Trettiårskrigen endte med at det Tysk-Romerske riket blei delt inn i fleire de facto sjølvstendige statar, Habsburgernes overlegenhet endte og framveksten av Bourbonerne og det Svenske riket.

Endret av Bananagrabber
Lenke til kommentar
Det stemmer! Freden ved Vestfalen var to avtaler. Bildet viser Münstertraktaten. Den andre avtalen var Ösnabruck avtalen. Trettiårskrigen endte med at det Tysk-Romerske riket blei delt inn i fleire de facto sjølvstendige statar, Habsburgernes overlegenhet endte og framveksten av Bourbonerne og det Svenske riket.

Jeg synes denne perioden er blandt de mest spennende i Europeisk historie. Her er neste:

post-135455-1239358296_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Michael Phelps som røyker marijuana?

Men jeg synes det begynner å spore litt av fra historie.

Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid :)

Suveren verdens-ener og olympisk mester blir fersket med bong i trynet bare mnder etter ol. Posten før dette derimot var vel mer "hvem er dette bilde av" og ikke en historisk begivenhet.

Lenke til kommentar
Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid smile.gif

Suveren verdens-ener og olympisk mester blir fersket med bong i trynet bare mnder etter ol. Posten før dette derimot var vel mer "hvem er dette bilde av" og ikke en historisk begivenhet.

Hvis du kan diskutere deg vekk fra Micheal Phelps som historie, bør jeg også kunne det med en sanger fra slutten av 70-tallet.

Men post nytt bilde, ingen skade skjedd :p

Lenke til kommentar
Michael Phelps som røyker marijuana?

Men jeg synes det begynner å spore litt av fra historie.

Korrekt, dette er jo (idretts)historie selv om det er fra nyere tid :)

Idrettshistorie er historie. Det er ingen som har sagt at historiequizen bare skal handle om kriger og statsledere. Her var det jo også en handling inne i bildet, og det synes jeg er mye bedre enn bare å poste et "hvem er dette?" bilde. Det skal egentlig helst være bilde av en historisk HENDELSE, ikke person, men whatever, det er jo bare for moro skyld, og det blir ekstra moro når noen klarer å være litt originale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...