PzMan Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Borgerkrigen i Libanon? Nei. Landet på bildet har aldri vært i en borgerkrig... Den har vært koloni og bildet viser konflikten hvor blant annet soldater fra den tidligere kolonimakten deltok. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Skal vi til Nord-Afrika? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Skal vi til Nord-Afrika? Vi må nok det Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Opprøret mot kong Farouk av Egypt? Kan det være suez-kanalen i bakgrunnen? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Opprøret mot kong Farouk av Egypt? Kan det være suez-kanalen i bakgrunnen? Nei, men vi er i egypt. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Nasjonaliseringen av Suez-kanalen eller den påfølgende Suez-krigen da britiske, franske, og israelske tropper angrep? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Nasjonaliseringen av Suez-kanalen eller den påfølgende Suez-krigen da britiske, franske, og israelske tropper angrep? Riktig. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg reiser bort i helga, så jeg får ikke vært innom for å sjekke svar. Noen andre får legge ut. Fritt frem. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Vært litt stille her, kan prøve meg å legge ut en ny en. Kanskje litt vanskelig, gir hint hvis det ikke kommer noe. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg vet ikke, men jeg gjetter mytteriet på Bounty. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Filmen Mytteriet på Bounty er verdt å se! Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er ikke Bounty. Vi skal frem til en bestemt hendelse. Denne hendelsen vakte stor oppstandelse, og kan ha vært en indirekte årsak til en krig som brøt ut mellom disse nasjonene senere. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Siden jeg ser et amerikansk flag der vil jeg gjette dette har noe med at England "kiddnapper" amerikanske sjømen og tvinger dem til å tjene på britske skip? En hendelse som var med på å utløse Krigen i 1812? Det er det jeg husker fra minne, og wiki funker ikke så jeg får ikke sjekket fakta mer nøye Edit, nå funka wiki, kanskje det er Chesapeake-Leopard Affair du er ute etter? Endret 5. januar 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Siden jeg ser et amerikansk flag der vil jeg gjette dette har noe med at England "kiddnapper" amerikanske sjømen og tvinger dem til å tjene på britske skip?En hendelse som var med på å utløse Krigen i 1812? Det er det jeg husker fra minne, og wiki funker ikke så jeg får ikke sjekket fakta mer nøye Edit, nå funka wiki, kanskje det er Chesapeake-Leopard Affair du er ute etter? Riktig Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hva heter denne type soldat i den britiske hær. Bilde er faktisk feil historisk, da disse uniformene ikke ble brukt under den amerikanske revolusjonen, men uniformen er et erke typisk eksempel på denne type soldaten Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nei, er ute etter et navn på soldatene som bare noen få elite soldater hadde i den britiske hæren Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det de har på hode er hintet Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er det britiske fusilier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå