Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, mye som skal til for å slå Flåklypa og filmer som Kristin Lavransdatter, men Max Manus er blant de beste, det er jeg enig i. Noen som har besteforeldre som bodde i Oslo under krigen? Lurer på om filmen ga et godt innblikk i hvordan livet var i Tigerstaden. Jeg synes filmen ga viste en litt for spennende versjon av bylivet. Oslogjengen som kaster seg på sykkelen etter å ha sprengt tyskernes arkiv i fillebiter.

Lenke til kommentar

Når skipene blir sprengt da eller? Tror alle scenene i filmen er hendelser som faktisk skjedde, tviler bare litt på jordnærheten.

Visste faktisk ikke at Donau ble sprengt. Granonkelen min ble sendt på konsentasjonsleir i det skipet. Var det mange fanger som ble drept når skipet sank?

Lenke til kommentar
Når skipene blir sprengt da eller? Tror alle scenene i filmen er hendelser som faktisk skjedde, tviler bare litt på jordnærheten.

Visste faktisk ikke at Donau ble sprengt. Granonkelen min ble sendt på konsentasjonsleir i det skipet. Var det mange fanger som ble drept når skipet sank?

Det kan jeg for lite om til å svare på., men kan prøve og svare litt.

En av grunnen til at de ville sprenge Donau var at den skulle frake militære enheter.

Av samme grunn sprang de jernbaneskinner ut fra Norge.

Og ja jeg tror alle hendelsene i filmen er sanne. At Max M. hoppet ut fra 2. etg. er f.eks fakta.

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar

@Gubfreak

I kontinental europeisk historie så var det en periode hvor folk har gått med klær som ser ut "orientalt" inspirerte. Mannen er europeer.

Kopernikus?

Kopernikus ble født 5 år etter at mannen på bildet døde.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...