Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok da prøver vi denne her:

Hva skjer på disse bildene ???

For å gjøre det litt enklere kan jeg fortelle at mannen som blir drept er/var en konge..

.

Siden ingen svarte på denne, i hvert fall ikke slik som jeg kunne finne, så er dette drapet på kongen Aleksander I i 1934 i Marseille. Aleksandar var kongen i Jugoslavia og drapet var utført av makedoneren Velicko Kerin.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Dette må jo ha å gjøre med bevaringen av de gamle telefonkioskene. Dette ser tydelig ut til å være en protestaksjon mot fjerning av en gammel telefonkiosk.

Riktig. Kiosken ligger i Ørsta kommune i Møre og Romsdal og skulle vært fjernet i 1997. Dette ble ikke bygdefolket noe særlig begeistret over og det tok ikke lang tid før kiosken var trygt forankret i noen landbruksmaskiner, senere steinene man ser på bildet. Ifølge artikkelen i Levende Historie hvor jeg leste om dette var en av de som fikk bruk for denne telefonkiosken i ettertid faktisk dronning Sonja. Hun var på tur i området og da hun ikke kom tilbake til avtalt tid benyttet livvaktene hennes seg av telefonkiosken for å få kontakt med henne. ;)

Din tur Tabris.

Lenke til kommentar

Snart gått 3 dager uten aktivitet i tråden så tenkte jeg skulle legge ut et nytt bilde. Skulle Tabris få en voldsom lyst til å legge ut ny oppgave selv så er det bare å si ifra med mindre noen allerede har svart på den jeg legger ut nå. Holder det på et lett nivå (dvs. mitt nivå). ;)

post-174950-1226961185_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...