Ustedalen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvilken krig? (Forundrer meg ikke om Gunfreak tar den med en gang ) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 den store nordiske krig, fra 1700-1721 krigen som var slutten på det svenske empir. har sett de bildene så mye på wiki at jeg trengte ikke forstørre det en gang Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Det er selvsagt helt korrekt. Edit: Og da trekker jeg meg unna med en god (forhåpentligvis) film om Iwo Jima. Endret 9. august 2008 av Ustedalen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 hvilket slag, bonus viss dere greier hvilket kavaleri regiment som er på bilde jeg trekker meg også tilbake så dere får gjette gjennom natta Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Slaget for Ulundi - 17th lancers. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 hey riktig, selv syns det det var et mye vanskligere spørsmål en John Brown Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Har desverre blitt litt semi-aktiv i denne tråden. Hvilket skip? Hva har skjedd? Endret 9. august 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Det der er et skip som har halvveis sunket. Edit: Og da forandret du spørsmålet. Da var ikke mitt svar noe morsomt lengre. Endret 9. august 2008 av Ustedalen Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg var helt sikkert på at jeg ville få et svar som " et halveis sunket skip" Så jeg tenkte det var best å endre på spørsmålet. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Ingen som vil prøve å gjette engang?? Trodde dette var en enkel oppgave. Får gjøre oppgaven enda litt enklere : -Skipets oppgave var å frakte fanger og jøder til Tyskland. Endret 10. august 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Korrekt. Skal ha sendt tilsammen rundt 500 jøder til Auschwitz der under ti av dem overlevde fangeskapet. Donau ble senken av Roy Nilsen og Max Manus januar 1945. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Fortsetter på samme tema. Hva er dette og hvor? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Dette er sikkert langt utti ville vesten, men er det et minnesmerke for en sovjetisk leder? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nei, som sagt handler det om samme tema som Myagos: Krigen, jøder, nazister. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det et henrettelsested i en konsentrasjonleir, hvor jøder/fanger ble stilt opp etter den murveggen og skutt? Vil tippe det er i Auschwitz. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det et henrettelsested i en konsentrasjonleir, hvor jøder/fanger ble stilt opp etter den murveggen og skutt?Vil tippe det er i Auschwitz. Hadde håpet på et svar som presiserte litt mer, men du har jo helt rett, det er den såkalte dødsveggen i Auschwitz 1, der de pleide å skyte fanger før de fant ut at dette var for tidkrevende og dermed utvidet med gasskammer og krematorieovner, og videre utvidet med Auschwitz 2 Birkenau et lite stykke unna, som hadde en forferdelig kapasitet til å ta livet av folk, f.eks. med jernbanespor som gikk rett inn i leiren og flere gasskammere og ovner. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Da fortsetter vi i samme leia. Hva er dette, og hvor er det? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Et lite skudd i mørket: Et oversiktsbilde over Jerusalem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå