Tobo-Potato Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ifølge filnavnet, ja. Desverre, jeg jukser aldri. Jeg er for at folk skal kunne ta bilder rett fra Wikipedia og lignende, men de uopplyste bruker filnavnet til å jukse. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det gjorde jeg også. Dvs først kiket jeg på filnavnet (før du svarte) men så bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte med det, har gjort det 1-2 ganger før. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Da legger jeg ut neste oppgave. Hva er navnet på denne kjente romerske formasjonen? Hvis du vil bevise din kunnskap kommer du med det opprinnelige navnet og det norske. Endret 6. juli 2008 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 testudo, eller skilpade formasjon Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Gratulerer. Ikke særlig vanskelig, men noe må man jo komme med. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Rart ingen har den der formasjonen når jeg spiller Medieval Total War 2 på 1500-tallet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 på 1500tallet var vel den formasjonen foreldret, tungt kavaleri og skytevåpen hadde vel sett til det. enda en formasjon hva heter den kan gi svar på engelsk eller norsk Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er ikke det bare en vanlig line formation som ble mye brukt under syvårskrigen... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 jo, line/geledd eller line brukt fra 1650 tallet til WW1, for å konsentrere ild så mye som mulig, først med soldater med spyd for å forsvare musketeernee, senere bare muskerer/line soldater, i 3 dyp linje, som ble brukt fra 1700 til 1780 åra, der 2 dyp linje ble brukt under den amerikanske revolsjonen, britten beholdt 2 dyp linje, gjennom napoleons krigene, mens de andre europeiske nasjonene bruke fremdeles 3 dyp. etter den krigen ble 2 dyp standar og var det frem til ww1, da linje formasjon ble oppløst fordi våpene var for effektive og de som var dumme nok til å gjøre seg til et så stort mål med meiet ned Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Regner med at du godtok svaret mitt Ny oppgave: Hvilken hendelse??? . Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nanjing massakren? Nei feil kontinent Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 er det i Afrika? Rwanda folkemordet? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 er det i Afrika? Rwanda folkemordet? Yepp vi skal til Afrika men ikke folkemordet i Rwanda.. Dette skjedde en gang på 60-tallet og kan i grunn kalles for massakre siden de fleste som ble drept var skutt i ryggen av de store politi styrkene (som avbildet) Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Sharpeville, Sør-Afrika, mars 1960. Sør-afrikansk politi massakrerer rundt 70 personer. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har googlet, og vet at det er riktig, så jeg legger ut nytt bilde. (Det var faktisk forloveden min som tok den, og hun er såå fornøyd for det er den eneste hun noen gang har klart her ) Neste oppgave: Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 det er hvertfall Moskva right? er det lenin mausoleet jeg ser til høyre? siden bildet er så gammel vil jeg tro det er rett etter han døde og folk går og sørger ved graven hans? maybe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå