ervakova Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Skal vi kanskje til USA og en eller annen founding father?? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 USA ja, founding father nei, han var en generasjon etter dem, men han er vel like kjent om ikke mer kjent enn de fleste founding fathers Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Det er en rekke kjente navn blant "founding fathers" blant annet John Adams,Benjamin Franklin og Thomas Jefferson Så vår mann er like kjent Er borgerkrigen et nøkkelord her?? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, før den tid, er vel nesten midt i mellom amerikanske revolujonen og borgerkrigen, han var politiker og mye annet, og han var ikke spesielt begestret for kalle navnet sitt Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, før den tid, er vel nesten midt i mellom amerikanske revolujonen og borgerkrigen, han var politiker og mye annet, og han var ikke spesielt begestret for kalle navnet sitt Adam? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nei, ikke adam, dette bilder viser vel ossen han egentlig så ut, men bilde vi har av han i hode er noe helt annet, han døde i en alder av 49, omstendighetene rundt hans død har vært en sak av myter for 170år Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Dette er helt utrolig Davy Crockett var det første jeg tenkte på men gadd ikke å slå opp av en eller en annen grunn Som du selv sier så er det nok at jeg forestilte meg at han så litt anerledes ut Endret 21. juni 2008 av ervakova Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Davy Crockett er riktig, selv om han selv foretrakk David han spilles Veldig bra av Billy Bob Thornten i The Alamo(2004) ble nettopp ferdig med å se filmen, med komentatorspor av 2 historikere, utrolig mye man fikk vite om hva filmen gjode riktig(som faktisk var VELDIG mye) og hva den ikke gjorde riktig Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hvem var egentlig david crockett? Alt jeg vet er at han hadde pelslue og at det er en sang om han. Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hvem var egentlig david crockett? Alt jeg vet er at han hadde pelslue og at det er en sang om han. Davy Crockett Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hvilken hendelse er det snakk om her??? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Denne mannen er i begivenhetenes sentrum... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Bleeding Kansas eller Kansas-Nebraska Act? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Bleeding Kansas eller Kansas-Nebraska Act? Nei dette skjedde bare noen år senere(USA er riktig) Det er en rettsak jeg er ute etter Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det kan nevnes at han var veldig positiv til Kansas-Nebraska-loven om du lurte på det Kanskje litt vanskelig oppgave derfor kan jeg opplyse at det er en amerikansk president som blir stilt på retten her Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Riksrett av Andrew Jackson Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Riksrett av Andrew Jackson Det er korrekt I en rangering fra 1999 ble Andrew Jackson plassert som nummer 40 av mulige 42 presidenter Mannen er også kjent som en stor rasist og dette er noe han skal ha uttalt etter at han ble innsatt " Jeg ønsker ved Gud at hvert familieoverhode i USA hadde en slave til å ta seg av det ørkesløse slitet og det simple arbeidet for familien" Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 hvem kom på 41 og 42? hvem er denne karen Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) 41. Franklin Pierce 42. James Buchanan Hehe enda et bilde jeg sett utallige ganger en engelsk herremann?? Endret 22. juni 2008 av ervakova Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå