Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er Leonidas. Solen på sokkelen til statuen er et typisk makedonsk merke, men kan for all del vært brukt av grekere også ettersom de har mye til felles.

Nei, tror egentlig ikke jeg heller, men han er veldig vanlig og avbilde, så jeg prøvde. Dessuten syns jeg det ser ut som om statuen er fra nær-moderne tid og da er jeg i tvil om alt er korrekt på statuen. Rustningen ser også eldre ut en det jeg ville tippe de brukte under Filips tid. Timander husker jeg ikke hvem er i farta, så det skal jeg ikke si så mye om.

 

EDIT: Jeg er HELT sikker på at det ikke er Leonidas, fant statuen jeg blandet denne med, men har sett denne før og.

Endret av G.Julius
Lenke til kommentar

Det var en latterlig fremstilling av Filip! Filip den enøyde burde være fremstilt som en enøyet og ikke en hvilken som helst helener. Nå er jeg ikke sikker på at Filip II var Filip den enøyde, faren til Alexander, mine kunnskaper om den makedonske arverekke er ikke så bra som den burde vært.

Lenke til kommentar

Slenger i gang en ny oppgave. Burde være lett.

 

Edit: For sent.

 

Svaret på bildet ditt er Aleksander den store i slaget mot Darius III

 

Edit2: Fant informasjon som bekreftet svaret mitt. Så da er det vel oppgaven min som er aktiv nå.

post-156318-1211560245_thumb.jpg

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...