Snerk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Og de var vel mer en folkegruppe enn soldater. Uansett, bellicus er quizmaster. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 kossaks er en blanding av militær klasse/folke gruppe og soldat kossakene var fyktet ikke for dere dirkete militære styrke, men det var veldig hensysnløse mot fiendene sine, for å ikke nevne lokal befolkingen Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 kossaks er en blanding av militær klasse/folke gruppe og soldat kossakene var fyktet ikke for dere dirkete militære styrke, men det var veldig hensysnløse mot fiendene sine, for å ikke nevne lokal befolkingen Fint med sånn info mellom spørsmålene og svarene, sånn at vi lærer noe nytt underveis Tar en enkel en, også her snakker vi om lett kavaleri: Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Så noe om de på history channel her om dagen. Fasinerende. Skal prøve å komme på noe, men om noen har en lur en liggende er det fritt frem. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 siden jeg hadde noe på lur, tar jeg meg friheten Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Den hadde vi for noen dager siden Konsentrasjonsleir i Sør-afrika(Boerkrigene9 Endret 14. mai 2008 av ervakova Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvilken type soldat er denne da,også lett kavaleri som man kan se på bildet.... Greatest of all time Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 arabisk kavaleri? Nei ikke akkurat arabisk men geografisk ikke så altfor langt unna Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Den hadde vi for noen dager siden Konsentrasjonsleir i Sør-afrika(Boerkrigene9 bah, det så jeg ikke... beklager gjenntagelsen Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 nubian cavaleri? Yepp,numidisk kavaleri er korrekt. De var mye brukt av Hannibal under den andre punerkrig mellom Karthago og Romerriket og det med stor suksess. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ok, en liten nøtt hvilket regiment er disse fra skal gi hint se på fargen på kraven og armene Det er ikke 42nd highlander men det er et highland regiment og regimentet var klassifisert som Light infantry og kiltet et MacKenzie mønsteret(tartan) Denne uniformen er fra tidlig 1800tallet men selve regimentet har også kjempet i den amerikanske revolusjonen med denne infoen skal det være mulig å søke seg frem til hvilket regiment det er Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 wild guess: er det 71st Regiment of Foot ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 det er riktig, kanskje litt for mange hints Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 trengte bare dette: "Det er ikke 42nd highlander men det er et highland regiment og regimentet var klassifisert som Light infantry" klarte å søke meg fram til noe som passet beskrivelsen og så så jeg på fargen på kilten. kommer med en oppgave så kjapt som mulig Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 hm ja, det er jo ikke så alt for mange highland regimenter der ute heller. 79th 42nd 71st 92nd first third guards det er de jeg kommer på fra napoleons krigene i hvertfall de som brukte kils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå