ervakova Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Siden jeg leser om vedkommende kan jeg like gjerne bruke han som oppgave,hvem er han??? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Merkelig bilde! Ser ut som en indisk indianer, faktisk. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Merkelig bilde! Ser ut som en indisk indianer, faktisk. Nei,vi skal til Usa... Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 For å gjøre det litt enklere kan det nevnes at vi skal til delstaten Florida.... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Osceola, lederen av en seminole motstandsgruppe. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Osceola, lederen av en seminole motstandsgruppe. Yepp Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Først trodde jeg at det var Rosettastenen men fant fort ut at det ikke var det...hva med "Cyrus cylinder" Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Først trodde jeg at det var Rosettastenen men fant fort ut at det ikke var det...hva med "Cyrus cylinder" Riktig Lenke til kommentar
Caze Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 En leirkrukke med kileskrift/cuneiform? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 En leirkrukke med kileskrift/cuneiform? Språket er rett, det er er babylonsk cuneiform. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvem er mannen og hva er det han finner på der??? ... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Ser kjent ut. Er det en statue forresten, eller er han bare på tur i snøen eller noe? edit: Aha, det var han som målte høyden på pyramidene ved å måle skyggen. Først tok han en pinne som han visste hvor lang var, og så så han når på dagen skyggen til pinnen var like lang som pinnen selv, og så målte han vel pyramidene på samme måten. Edit2: Thales av Miletus. Finner dog ikke noe bilde som stemmer med statuen din. Endret 5. mai 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ser kjent ut. Er det en statue forresten, eller er han bare på tur i snøen eller noe? edit: Aha, det var han som målte høyden på pyramidene ved å måle skyggen. Det stemmer men vet du hvem det var ??? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Er 99,9% sikker på at rett svar var Thales, så går i gang med neste oppgave. Hvor er disse pyramidene da? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Louvre??? Forøvrig så er Thales fra Milet korrekt Endret 5. mai 2008 av ervakova Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Louvre ser ut til å stemme derfor legger jeg ut en ny oppgave,hvor finner vi disse??? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Nubiske (om det blir rett ord) pyramider som ligger i det som i dag er Sudan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå