ervakova Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Jeg gir meg for i kveld men du kan gjerne tygge litt på den.. Hvem sin "kamp" ble utkjempet her da???? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Kansje en ide å løse min oppgave først? Vil enda ha svar på hva som skjer på det første bildet. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Så vidt jeg har forstått det så snakker gen. Edward King med sine counterparts om en kapitulasjon... http://www.americanheritage.com/places/art...nes-japan.shtml Endret 9. april 2008 av ervakova Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Det var helt riktig Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jeg synes det er greit med litt variasjon i leken og støtter oppgaver som ikke bare omhandler krigshistorie.... Ja, jeg syns det har gått slag i slag med slag her nå. Vær kreative, historien er tross alt litt mere enn krig. Min oppgave (Woodstock) kan kalles en musikkhistorisk hendelse. Mange klipp derfra på Youtube forresten. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Men hva den bygningen kan knyttes til ? Er det et tysk bilnummer jeg ser ? Hehe, her gav jeg meg selv et hint også, dette måtte være noe tysk : Landsberg fengsel hvor Hitler skrev første bind av "Mein kampf" i 1924. Endret 9. april 2008 av geirm Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Siden jeg er sikker på svaret, legger jeg ut ny oppgave. Norsk hendelse (nå kan dere lure): Klikk på bildet for å forstørre. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Tror det er "opptøyer" i Oslo etter filmen "Rock around the clock". Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Tror det er "opptøyer" i Oslo etter filmen "Rock around the clock". Korrekt. Det såkalte "Rockeopprøret i 1956" i forbindelsen med denne filmen. Ikke så mye som skulle til for at det ble kalt opprør dengang. Det var de dansende guttene i forgrunnen som skulle være ledetråden. Endret 9. april 2008 av geirm Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Hvem er han på bildet, hva er det han peker på og prøver å forklare? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Er det Helge Ingstad som viser hvor han skal ha funnet ting som viser at Vikingene var på New Foundland? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Er det Helge Ingstad som viser hvor han skal ha funnet ting som viser at Vikingene var på New Foundland? Det er Helge Ingstad, og det er korrekt, han snakker om vikinger og bosetningene deres der. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har ikke en oppgave klar så noen andre la bare legge ut. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ok, jeg tar en ny en. Hvem er denne karen? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ikke no hint ? Da må jeg prøve med et spørsmål: Vitenskapsmann ? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Det er Dr. Joseph Mengele. Kjent for sine grusomme eksprimenter på fanger i Auschwitz. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Tror det vil være veldig lett å skjønne det dersom jeg sier for mye. Det er en veldig kjent mann. Han var vel lege og en slags vitenskapsmann, men nå for tiden er det ikke noen som synes forskningen hans var særlig bra. Edit: Det er Dr. Joseph Mengele. Kjent for sine grusomme eksprimenter på fanger i Auschwitz. Korrekt. Endret 9. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Hva for en kar er dette? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Han ligner på Rimi-hagen, men antar at det ikke er han Et lite hint? Lenke til kommentar
jonasu Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Stalin eller? =) Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Augusto Pinochet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå