ervakova Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Den østerrikske arvefølgekrig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 nja du er så nærme du kan komme uten å være 100% riktig, denne krigen startet litt før men ble senere en del av den større krigen jeg vil ha navnet på denne "lille" krigen tror ikke det finnes noe norsk navn på den, jeg har i hvertfall ikke funnet det Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Beklager sent svar, men jerusalem 1099 er korrekt. First Crusade heter det vel. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kanskje King George's War??? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 War of Jenkins Ear riktig og du var først ute Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hva skildrer dette bildet? Kanskje litt enkelt. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er det viking raidet på Lindisfarne? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er det viking raidet på Lindisfarne? Det er et bilde av et vikingangrep på et kloster, det er alt jeg vet. Så da sier vi at du har rett. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Angrepet på Lindisfarne er vel det mest kjente av kloster-raidene til vikingene, så det kan stemme det. Neste: Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Det er utvilsomt "amerikanske" angrep på infødte nord-amerikanske indianere som skildres her, men nøyaktig hvilken episode vet jeg ikke. Listen over massakrene som ble gjort er jo veldig lang, så jeg overlater saken til de som eventuellt kjenner igjen klærne på likene og klarer å se hvilken stamme som ble massakrert i dette tilfellet. Endret 4. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det ser ut som Massakren ved Wounded Knee 1890 Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det ser ut som Massakren ved Wounded Knee 1890 Korrekt. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvordan klarer du å skille en indianermassakre fra en annen ervakova? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvordan klarer du å skille en indianermassakre fra en annen ervakova? Det gjør jeg i utgangspunktet ikke med unntak av de aller største og mest kjente. Som jeg har sagt tidligere så har jeg ikke særlig peiling på uniformer og kostymer og den slags men pleier å huske andre detaljer som er like viktige.I dette tilfellet med massakren ved Wounded Knee så mener jeg å huske at de fleste bildene jeg hadde sett av åstedet hadde stort innslag av "snø",derfor skrev jeg at det så ut som MWK uten at jeg visste det for sure. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dagens første oppgave,hva som skjer her,hvilken hendelse???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå