Snerk Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Ganske sikker på at det er en karavell? De mest berømte karavellene må selvsagt uten tvil være Columbus sine skip, Santa Maria, Niña, og Pinta. Sorry for treigt svar, men karavell er helt korrekt. Og jeg tror ikke karavell har vært brukt som oppgave før. Carrack har jeg brukt, de minner mye som en karavell men det er ikke helt samme type båt. Mener Santa Maria var en Carrack og ikke en karavell. http://en.wikipedia.org/wiki/Caravel Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 byggingen eller utgravningen av Suez kanalen?heter det utgravning eller bygging når man graver en kanal? Min mening er at det ikke heter utgravning/utgraving, siden dette verbet på norsk blir brukt om gjenstander som skal graves frem fra bakken. Både gravingen av og byggingen av kan brukes, men bygging er nokså relevant, ettersom blant annet byggingen av sluser og muring av kanter nok er like mye arbeid som gravingen av kanalen. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Håkon Håkonsen riktig. som rømmer fra baglerne til nidaros Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 er det ikke det som er birkebeineren da?? eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 er det ikke det som er birkebeineren da?? eller tar jeg helt feil nå? Birkebeinerne Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 noen flere bilder av AWI folka mine har nå endelig begynnt å få dreisen på baser Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 er det ikke det som er birkebeineren da?? eller tar jeg helt feil nå? det er birkebeinere på bildet ja. De bærer på Håkon Håkonsen. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 byggingen eller utgravningen av Suez kanalen?heter det utgravning eller bygging når man graver en kanal? Min mening er at det ikke heter utgravning/utgraving, siden dette verbet på norsk blir brukt om gjenstander som skal graves frem fra bakken. Både gravingen av og byggingen av kan brukes, men bygging er nokså relevant, ettersom blant annet byggingen av sluser og muring av kanter nok er like mye arbeid som gravingen av kanalen. Ja, og da spørs det egentlig om de bygger eller om de graver på bildet. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Går treigt her så jeg fyrer på med en ny. Hvilken mystisk Hendelse? Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Dette må da være tunguska i sibir? Kjempeeksplosjonen i 1908, største meteor eller kometnedslaget i moderne historie. Et område på størrelse med halve Akershus fylke ble jevnet med jorden. Spennende saker. Endret 23. mars 2008 av ponderstibbons Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Riktig! Eksplosjonen skal ha vært over 2000 ganger så stor som hiroshimabomben. Tenk hvis denne kometen (hvis det var en komet) hadde truffet en storby. Skadene ville vært enorme.... Endret 23. mars 2008 av Myagos Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Ok, hvor komer disse bildene fra? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 fikk en følelse av konsentrajsonsleir når jeg så det midterste bildet.ser ikke ut som ww2, så tipper britisk konsentrasjonsleir i Sør-Afrika? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Tenkte litt spanskesyken jeg? Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 fikk en følelse av konsentrajsonsleir når jeg så det midterste bildet.ser ikke ut som ww2, så tipper britisk konsentrasjonsleir i Sør-Afrika? Oj oj oj, beklager at jeg er så sein her. Nettet falt ut her hjemme rett etter at jeg la ut denne. Britisk konsentrasjonsleir for boere i Sør Afrika er helt riktig. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 har ikke noe bilde klart så noen andre kan bare legge ut et nytt. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Nathan Bedford Forest, sørstatsgeneral under den amerikanske borgerkrigen og første leder av Ku Klux Klan. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Noen andre får slå seg løs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå