Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Ganske sikker på at det er en karavell? De mest berømte karavellene må selvsagt uten tvil være Columbus sine skip, Santa Maria, Niña, og Pinta.

Sorry for treigt svar, men karavell er helt korrekt. Og jeg tror ikke karavell har vært brukt som oppgave før. Carrack har jeg brukt, de minner mye som en karavell men det er ikke helt samme type båt. Mener Santa Maria var en Carrack og ikke en karavell.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Caravel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
byggingen eller utgravningen av Suez kanalen?

heter det utgravning eller bygging når man graver en kanal?

Min mening er at det ikke heter utgravning/utgraving, siden dette verbet på norsk blir brukt om gjenstander som skal graves frem fra bakken. Både gravingen av og byggingen av kan brukes, men bygging er nokså relevant, ettersom blant annet byggingen av sluser og muring av kanter nok er like mye arbeid som gravingen av kanalen.

Lenke til kommentar
byggingen eller utgravningen av Suez kanalen?

heter det utgravning eller bygging når man graver en kanal?

Min mening er at det ikke heter utgravning/utgraving, siden dette verbet på norsk blir brukt om gjenstander som skal graves frem fra bakken. Både gravingen av og byggingen av kan brukes, men bygging er nokså relevant, ettersom blant annet byggingen av sluser og muring av kanter nok er like mye arbeid som gravingen av kanalen.

Ja, og da spørs det egentlig om de bygger eller om de graver på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...