toretors Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det beste er å gå for et kort som er kompatibelt med det nye bakkenettet og kvitte seg med get. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Programvare til deg! http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index...._it_to_Linux.3F Bruker selv XBMC på xboxene mine og det er genialt! Vurderer selv å bygge meg en HTPC for xboxen er ikke kraftig nok til å spille av HD materialet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Fattern snuser nå veldig på den nye boksen til Get, PVR/PWR, med egen opptakerfunksjon, pausing av programmer osv. Så da faller den delen bort Det eneste som er dumt med den boksen, er at det kun er to Scart-utganger på den, jeg savner HDMI. Han vi snakket med på Hi-Fi i dag sa at de hadde lovt at det skulle komme en HDMI boks først i mars, så til sommeren og deretter til rett før jul. Men jeg er litt skeptisk .. Videre, var og så på hjemmekinosystem i dag, har funnet ut at vi skal kjøre det via en hjemmekino-reciever, med et 5.1 høyttalersystem. Vi fikk følt på lyden av Dali Ikon og Dali Consept oppmot noen B&W stereohøyttalere. Merket fort at B&W-lyden var litt mer hul, og ikke så detaljert som Dali, men dette er smak og behag Så litt på LCD-TV også, skal satse på en 40", og snuset litt på Sony sin KDL 40 D3000. Denne er HD-Ready. Mere info kommer senere, nå ere mat ! Øyvind 9453097[/snapback] Dali ikon 6 kan anbefales på det sterkeste, diskanten er noe av det beste jeg har vært borti, lyden generelt sett er også veldig god. Pappa har disse sammen med Dali ikon 2 senter, audiopro bak og en audiopro sub, alt i alt en veldig god pakke. Den get pvr boksen er fin den, men jeg savner i likhet med deg også hdmi utgang, men den fungerer veldig bra, latterlig enkel og bruke også... Jeg ville ha satset på en LCD med mulighet for 1080p, så sant budsjettet tillater det, men 1080i fungerer også veldig fint, xbox360 ved 1080i er direkte nydelig... Men den tven så veldig bra ut, til den prisen så er den nok mye for pengene. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det beste er å gå for et kort som er kompatibelt med det nye bakkenettet og kvitte seg med get. 9456823[/snapback] Hva er begrunnelsen på dette? Programvare til deg! http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index...._it_to_Linux.3F Bruker selv XBMC på xboxene mine og det er genialt! Vurderer selv å bygge meg en HTPC for xboxen er ikke kraftig nok til å spille av HD materialet... 9457010[/snapback] Har ikke Xbox vi da.. Snip. 9453097[/snapback] Dali ikon 6 kan anbefales på det sterkeste, diskanten er noe av det beste jeg har vært borti, lyden generelt sett er også veldig god. Pappa har disse sammen med Dali ikon 2 senter, audiopro bak og en audiopro sub, alt i alt en veldig god pakke. Den get pvr boksen er fin den, men jeg savner i likhet med deg også hdmi utgang, men den fungerer veldig bra, latterlig enkel og bruke også... Jeg ville ha satset på en LCD med mulighet for 1080p, så sant budsjettet tillater det, men 1080i fungerer også veldig fint, xbox360 ved 1080i er direkte nydelig... Men den tven så veldig bra ut, til den prisen så er den nok mye for pengene. 9457051[/snapback] Det blir ikke aktuelt pga prisen med Ikon 6. Tror fattern landet på noe helt annet enn Ikon faktisk, et merke som het "Celestion" (www.akustikk.no), F28, F10, F48C og S80. Jeg er ikke sikker på merket, er det noen som har hørt om de? Forelsket meg i Dali på Hifi, men det ble for dyrt. Med de Celestion klarte fattern å presse prisen ned til 10k for høytt., uten forsterker. Forsterkeren han så seg ut er en Pioneer VSX-817-K. Noen som har erfaringer med denne? Takk for fint svar! Driver å ser på diverse andre LCD-Tv'r nå, tror vi skal holde oss til HD-Ready og ikke Full-HD. Øyvind Lenke til kommentar
H2H Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har ikke Xbox vi da.. Legg merke til at det er portet til linux Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Aah Kjekt. Skal sjekke ut dette! EDIT: Laget en tråd for LCD-TV, sjekk den ut her: Ny 40" LCD-TV, HD-Ready, maks 15k - Hjelp? Øyvind Endret 9. september 2007 av DJ Ovin Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg sett på muligheten for å sette opp en sever med alt av harddisker, tvkort og LinuxMCE i et annet rom, så kan du gjemme en tynnklient bak tven og streame alt av media til den. I tillegg kan enkelt utvide systemet etter hvert til å inkludere flere tver, stereoer, lysregulering osv. I tillegg kan du styre hele systemet med en fjernkontroll, gyromus, mobilen din eller en pc/webpad. Edit: se demovideo Endret 9. september 2007 av anders_iver Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det der så mer eller mindre genialt ut! Skal be fattern sjekke den ut, men hvordan er det med spilling o.l. på Linux? F.eks. Bilspill til PC, PC2/3, Xbox osv. Bare for å nevne noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå