Gå til innhold

forandre IMEI på nokia n95... er det mulig?

Anbefalte innlegg

sliter litt her.... har kjøpt en N95 på ebay (dumme meg) som funket fint et par dager. nå viser det seg at telefonen er meldt stjålet eller mistet(kjøpte telefonen fra en kar i england). det som skjer da er at telefonens IMEI nummer blir blokkert fra alle netverk, så telefonen er ubrukelig!

tror dette kan fikses ved å forandre IMEI nummeret på telefonen.... noen som vet om dette lar seg gjøre?

eventuellt andre måter å fikse dette på?

er glad for alle svar... hvis noe ikke passer seg på forumet PM meg.

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definisjoner av imei på Internett (på engelsk):

International Mobile Station Equipment Identity. An identification number assigned to GSM mobile stations that uniquely identifies each one. It is a 15-digit serial number that contains a type approval code, final assembly code and serial number.

nei

Lenke til kommentar

Du kan forandre IMEI, men det er:

* ulovlig

* krever særdeles god kunnskaper

* dyrt

Problemet er at IMEI nummeret ikke er programmert i den vanlige flash brikken men i en egen UEM chip. Denne kan kun programmeres 1 gang, og må derfor skiftes med en ny tom brikke. Denne ny må deretter flashes med et prg (IMEI Rebuilder).

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men i England er i hvertfall dette forbudt med lov, og kan gi inntill 5 års fengsel. Så med andre ord, det anbefales ikke.

Oppsummert, du kan endre IMEI hvis du har kunnskap, ferdigheter og tør, men i realiteten er svaret NEI.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...