Krissern_ Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Heisann... Trenger ikke hjelp med noe annet enn en vurdering av et kjøp som skjedde i slutten av mai 2005 Grunnen til at jeg lurer er bare om det var en bra deal. Min historie I 2005 satt hele familien på en pc fra 2001 som hadde 248mb ram, pentium 4 2.4Ghz, 37Gb harddisk og et intigrert pentium "skjermkort" med 64mb minne. Dataen var som dere skjønner ikke det beste på markedet Etter en stund med masing fikk fattern et tilbud fra jobben. Der kunne man velge en del pcer fra Fujitsu Siemens. Disse pcene var helt nye modeller. Så vi endte opp med en Fujitsu Siemens Scaleo T P360 med: -Pentium 4 3.6Ghz -1Gb DDR1 RAM (plass til 4gb) -300Gb harddisk -Trådløst nettverkskort -PCI Lydkort (Husker ikke hvilket men det er ganske så bra -ATI RADEON x600 med 256mb! (for meg var dette drømmen, fra 64 til 256!. Hadde egentlig ikke peiling på annet enn harddisk-plass og skjermkort minne på den tia. Pluss en del software kunnskaper ) Vel, vel.... I tilleg fikk vi (inkludert i prisen som står senere) -19"LCD skjerm -5.1 Surround høytallere -Printer -Scanner -Trådløs mus og tastatur -Windows XP Home, service pack 2 -Hele office 2003 pakka -Diverse andre programmer, som: Nero, Norman(som aldri ble innstallert) og photoshop -3års service avtale(som jeg senere faktisk har fått bruk for ) Tja.. Det var vel det. Til sammen kostet hele greia i underkant av 17000kr (vi betalte selvsagt ikke alt med en gang... holder fortsatt på med nedbetalingen.) Ja... hva syns dere? Var dette et bra kjøp på den tia? Eller burde jeg gjort noe annet isteden (kunnskapene mine var for dårlige til at jeg kunne ha bygget en pc selv da) Hadde vært morsomt med svar, hehe. Endret 20. juli 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det var helt sikkert et greit kjøp, men hva har egentlig det å si nå? Dette er to år siden, og utviklingen har ikke stoppet på de to årene, for å si det sånn Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Senere har jeg jo oppgradert ram og skjermkort. Den største ergringen min nå er at det er DDR1 ram på maskinen (som jeg har oppgradert til 3gb) Det at det er DDR1 er ikke noe stort problem, men hvis jeg skal oppgradere til en tokjernet eller firekjernet cpu må jeg kjøpe nytt hovedkort som har DDR2 eller DDR3 (spørs jo hvor lenge jeg venter). Dette betyr jo at jeg må kjøpe nye rambrikker IGJEN. Får bare håpe at pentiumen min takler Crysis Endret 20. juli 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Det var helt sikkert et greit kjøp, men hva har egentlig det å si nå? Dette er to år siden, og utviklingen har ikke stoppet på de to årene, for å si det sånn 9111401[/snapback] Det er det som er problemet Prosessoren er i ferd med å bli utdatert sammen med DDR1 rammet. Kan jo ikke kjøpe enda en maskin nå når denne ikke engang er helt betalt enda Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Du behøver da ikke bytte ut hele maskinen, bare enkelte komponenter. Nei, om en skulle kjøpt et nytt oppsett hver gang en komponent ble utdatert, ville nok de fleste av oss sittet med en nokså tynn lommebok. Selv begynte jeg å interessere meg for maskinvare for noen uker siden, og har lært veldig mye, bare på den korte stunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå