SmeltNed Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg blir 18 om under to måneder, har akkurat fullført den mer eller mindre irriterende teoridelen av førerprøven og venter nå bare på den praktiske biten. Så jeg tenkte: Jeg har ledig garasjeplass, jeg har penger og jeg er så godt som sikret førerkortet. Så hvorfor ikke sikkre seg en grombil allerede nå, slik at den er klar for veien når lappen kommer? Da slo det meg at jeg akkurat hadde lest gjennom vegtrafikkloven som en del av teorien, men der står ingenting om aldersbegrensninger for eier av motorvogn. Som dere nå kanskje forstår er jeg en smule forvirret. Og derfor spør jeg: Har noen av dere her på forumet vert utfor det samme og/eller har erfaring om hvordan det fungerer, og evt hvordan dette med avskiltning fungerer? Dette gjelder hele sulamitten, forsikring og registrering osv. Kan noen klare dette opp litt for meg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Du kan jo forsovidt eie selve bilen mener jeg. Men du kan jo ikke fa forsikring, skilter osv osv. Ville heller ventet litt jeg, evnt fa foreldrene dine til a kjope den i sitt navn. Da blir forsikringen mye billigere ogsa. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Å ha bil klar den dagen du får lappen er digg, så om noen av foreldrene dine er villige ville jeg ha kjøpt meg bil, siden du har penger mener jeg. Har aldri hatt en bedre følelse enn den dagen jeg kjørte ut fra biltilsynet i egen bil. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Du kan eie bilen, og du kan få den registrert i ditt navn. Om forsikringsselskapet har noe i mot det, vet jeg ikke. Men du får altså ikke kjøre. Det er kjøringa som er begrenset av alder og førerkort. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg er 17, eier bil og har forsikring og skilter. Funker det. Venter bare på lappen. ^^ Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg er 17, eier bil og har forsikring og skilter. Funker det. Venter bare på lappen. ^^ 9112094[/snapback] Jepp, jeg kjøpte også bil når jeg var 17.. Måtte jo ha en kanonstrøken bil på 18-årsdagen, fy faen det var den beste dagen i hele livet mitt.. Glemmer det aldri.. Lappen har jeg lengta lenge etter ja.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Bilen min står registrert på mamma med meg som bruker. Jeg er 17 Lenke til kommentar
Reka87 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hadde også bil som var registrert og forsikret på meg når jeg var 17, og ventet på lappen. Forsikringen ble faktisk dyrere når jeg ble 18 og fikk lappen. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg kjøpte min første bil da jeg var 13, og da jeg var 18 hadde jeg hatt hele 5 biler. Er ikke noe i veien for å handle bil før man blir 18. Du kan øvelseskjøre med din egen bil også før du blir 18. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hadde også bil som var registrert og forsikret på meg når jeg var 17, og ventet på lappen. Forsikringen ble faktisk dyrere når jeg ble 18 og fikk lappen. 9112729[/snapback] Ja, faktisk. Samme opplevde jeg. Kjøpte bil som 17-åring og øvelseskjørte den noen måneder før jeg fikk lappen selv. Både bil og forsikring var registrert på meg selv, selvsagt ... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg kjøpte, ble satt som eier og registrerte russebilen våres da vi hentet den. (Som 17 åring) Golfen min står på pappa enda. Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 bil kan registreres på deg fra den dag du får personnr, som oftest noen dager etter fødselen. en annen ting er : overformynderi... noe teite norske lover, kan i enkelte tilfeller "kødde" litt med barn og unge som har stor formue... http://www.overformynderi.no/om_oss.php?mid=1 jeg kjenner ingen som har hatt "problemer" med de... Lenke til kommentar
wilai Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hvorfor skal du ikkje få lov å kjøpe bil nå? Men vist du kjøre ulovlig vil ikkje forsikringen dekke det Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kjøpte og registrerte og tegnet forsikring på min første bil når jeg var 16. Forsikringen er _billig_ før man fyller 18, og når man blir 18, så kommer ungdomstillegget.. Men man sparer seg opp bonus Skjønner ikke det her på pappajenter, og pappagutter som forsikrer seg gjennom foreldrene Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kjøpte og registrerte og tegnet forsikring på min første bil når jeg var 16. Forsikringen er _billig_ før man fyller 18, og når man blir 18, så kommer ungdomstillegget.. Men man sparer seg opp bonus Skjønner ikke det her på pappajenter, og pappagutter som forsikrer seg gjennom foreldrene 9114813[/snapback] Fordi jeg betaler 3500 med delkasko, gjennom foreldre. Skulle jeg hatt den i mitt navn, hadde det kostet meg 12 000. Greit nok at man sparer opp bonus og greier, men når jeg er 24-25 år og i fast arbeid, har de pengene mindre å si enn når man er fattig student. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kjøpte og registrerte og tegnet forsikring på min første bil når jeg var 16. Forsikringen er _billig_ før man fyller 18, og når man blir 18, så kommer ungdomstillegget.. Men man sparer seg opp bonus Skjønner ikke det her på pappajenter, og pappagutter som forsikrer seg gjennom foreldrene 9114813[/snapback] Vet, det er bare tull. Tenk om du kræsjer og faren din må tape bonus, populært? Neppe... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vet, det er bare tull. Tenk om du kræsjer og faren din må tape bonus, populært? Neppe... 9114845[/snapback] Det gjør han om jeg bruker dems bil også. Var pappa som tok initiativ til at bilen står på han, slik at jeg fikk råd til å ha bil selv. Om et år har jeg mer en nok inntekt til å ha bil selv, og bilen kommer da til å stå i mitt navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå