Gå til innhold

SHG - misvisende informasjon?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Surfet innom siden til SHG for å sjekke litt priser, og når jeg kikket på spesifikasjonene til bl.a. en laptop og PS3 så hadde de oppgitt reklamasjonstiden.

Og det er forsåvidt flott, om den hadde vært korrekt. De skriver at man bl.a. på PS3 og på en laptop til 12.000,- at reklamasjonstiden er 2 år. Det er løgn.

 

Under "handelsvilkår" skriver de at reklamasjonsretten ved kjøp av varer hos SHG er 2 år, og at varer som er ment å vare vesentlig lenger har 5 år. Men går man inn på spesifikasjonene på produktene står det 2 år over alt (stort sett?).

42" lcd skjermer står også med 2 års reklamasjonsrett.

 

Jeg vet ikke om det står 24 måneder over alt fordi de ikke har tatt seg bryet med å sette individuelle frister på produktene, men jeg må si jeg blir provosert når butikker så åpenlyst går ut med feil informasjon.

 

Dell er ett av firmaene jeg vet er relativt strenge mtp. reklamasjoner, og de har reparert min drøyt 4,5 år gamle laptop 3 ganger i løpet av det siste året. Og det er ingen tvil om at både en laptop til 10-15.000 og en 42" tv til 10-20-30.000,- skal ha 5 års reklamasjonsrett.

 

Såvidt jeg kan se er SHG AS et norsk selskap, og når de selger varer skal de følge norsk lov. Om praksis er en annen enn hva de skriver på nettsiden så får det så være. Men jeg blir som nevnt lenger opp provosert når butikker forsøker å fraskrive seg ansvar.

 

Sorry SHG, men dere mistet nå en kunde. Og saken er sendt videre til Forbrukerrådet.

 

Hvordan er forumfolkets erfaring med reklamasjonssaker og SHG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...