relsafus Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei, Jeg kom ikke inn på Høyskolen i oslo pga. av manglende studiekompetanse og lurer på å søke tilsvarende på NITH. Dette gir heller ingen generell studiekompetanse, men en vei videre mht. IT utdannelse. Det jeg lurer på er kontrakten som finnes her: http://www.nith.no/meny/soeknadsskjema/soe...ema_for_forkurs Jeg har veldig lyst til å søke, men er litt betenkt med slike formaliteter. Farlig ? /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Hva er problemet? 9111388[/snapback] Er NITH et OK valg (noen som har studert der ) ? /L Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) . Endret 17. mai 2008 av Vasily Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hva er problemet? 9111388[/snapback] Er NITH et OK valg (noen som har studert der ) ? /L 9112110[/snapback] Studerer der selv og synst det er en ganske så grei skole ja. Hadde nok ikke gått der ellers. Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Hva er problemet? 9111388[/snapback] Er NITH et OK valg (noen som har studert der ) ? /L 9112110[/snapback] Studerer der selv og synst det er en ganske så grei skole ja. Hadde nok ikke gått der ellers. Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. 9126215[/snapback] OK, Takk for svar. Jeg venter på tilbakemelding fra Opptak. Pleier det å ta lang tid (sendte søknad på Lørdag) /L Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har meldt meg på hos NITH, fikk svar i løpet av et par dager. Er vel ingen stor risiko forbundet, om du slutter før 31. august slipper du å betale studieavgift. Det eneste du taper da er de 1700kr det kosta å melde seg på Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg har meldt meg på hos NITH, fikk svar i løpet av et par dager. Er vel ingen stor risiko forbundet, om du slutter før 31. august slipper du å betale studieavgift. Det eneste du taper da er de 1700kr det kosta å melde seg på 9159587[/snapback] Fikk svar at opptak var OK og starter opp 13 August, så da blir vi medstudenter da /L Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Kool Jeg starta nettopp i en tech-support jobb "rett borti gata", så jeg har noe å finne på etter skoletid også. Da skulle jeg være klar for en lærerik høst Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Kool Jeg starta nettopp i en tech-support jobb "rett borti gata", så jeg har noe å finne på etter skoletid også. Da skulle jeg være klar for en lærerik høst 9189495[/snapback] Tror du de har behov for flere ? Jobber på Meny og det er low tech /L Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tja, de kjører intervjuer denne uka. Arbeidsgiver er Aditro, oppdraget er HW-support for Dell. Virker veldig seriøst og folka er ålreite Søk etter Aditro på Finn.no. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. 9126215[/snapback] Faktisk ikke UiO. Du kommer inn på alle Høyskolene i norge med forkurs under en 20% kvote. Når kvoten er fyllt opp, samt noen unntaksskoler som godtar forkurs som inntaksgrunnlag, så kommer du på lik linje med alle andre søkere. NTNU er feks en slik skole. Har desverre ikke alle skolene som har godtatt dette i hodet. Vet bare at UiO og UiB ikke er to av dem. Skal du inn på disse må du ta noen norsk eksamener og muligens historie eksamener, før du får "godkjent" generel studiekompetanse, i tillegg til bestått forkurs. Tro det eller ei, så innvikla kan det faktisk bli. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Takk for respons uansett, så begynner jeg på mandag, så for vi se hva det blir videre Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Takk for respons uansett, så begynner jeg på mandag, så for vi se hva det blir videre 9245083[/snapback] Lykke til! Da ses vi vel om en ukes tid, vi er litt mer "bortskjemte" og starter først den 20.aug. Lenke til kommentar
wildex999 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 heh, begynne det forkurset nå til mandag jeg også. blir spenende å se hva dette året bringer. komme rett fra et år med elektro på videregående. håper på noe innen IT etter dette =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå