Putas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Holder på å pusse opp kjøkkenet. Og da skal jeg self fjerne de gammle flisene. Noen som har noen gode tips på enkleste måte å fjrne de på? Eller er det bare hammer og meisel/skrutrekker trikset som er best? De sitter på en gipsvegg så hele veggen følger jo med flisa. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hammer og ny plate, plata er vel skrudd fast i noe treverk. Trur ikke du klarer å redde plata. På mitt kjøkken var det murvegg, da var iallefall hammer løsningen. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Bare god gammel rå vold om gjelder, du kan bruke en meiselhammer hvis du har. Er de montert på plater kan det hende at det enkleste er å rive ned hele platen. Husk hørselvern og vernebriller. Lenke til kommentar
Putas Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 er montert rett på gipsveggen, blir litt tungvindt å rive hele veggen. Men eå vold er testet og fungere ok, men de satt noe så j**** godt da. Regnet med at gipsen bak flisene ville ryke så det har jeg en plan for. Tenkte kanskje det var en supersmart måte å gjøre dette på, men et par timer i morgen så er jeg nok ferdig. Takker for svar. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Litt sent det tipset her, kanskje- men et triks er å legge papirtapet bak flisene når man setter de opp. Da er de lette å få ned. I dette tilfellet er jeg redd det er vanskelig å redde gipsen. Lenke til kommentar
Putas Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 hehe litt i seneste laget nå ja Men skal gjøres når jeg legger på nye. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nja, du vil ikke at limet skal forsvinne så du må bruke primer før lim og da blir det krøll med tapet, ny gipsplate koster da ikke mye, ville ikke brukt en gammel en som kan ha usynlige skader. Lenke til kommentar
Per_trh Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hvis du har tilstrekkelig plass er det bare å lime de nye flisene utenpå de gamle...hvis du skulle ha fliser på nytt... Ellers ville jeg revet hele plata, du får neppe flisene av uten å ødelegge plata så mye at du til slutt må bytte den uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå