Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sweet.

Den Ng baggen var tøff.

Mulig å få en link til denne selgeren så man kanskje kan prøve seg på noe lignende?

9136541[/snapback]

Godt forslag. Vær litt gem 'a, del dine kontakter med oss andre.

Jeg for min del er fornøyd med min nye hjemmesnekrede bag, basert på et design fra en annen tråd. Endelig fikk jeg bruk for den gamle snutebag'en. Det er dog bare en provisorisk løsning for den forestående Romaturen. Når jeg kommer tilbake skal jeg se nærmere på de ferdigkjøpte alternativene. Det er litt dårlig med romslige lommer i min løsning, og ekstra optikk ligger ubeskyttet av annet enn den halvtykke kanvasen i bag'en. Stilig og diskret er det i alle fall, men det hadde ikke skadet med mer praktiske løsninger.

Edit: 7 sider med coolness. Nice :w00t:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at ddmr selger national geographic veskene også. Så da slipper man import (er uansett bare en hundrelapp eller to å spare?).

Har søkt en masse på nettet uten å finne noe særlig reviews av dem, unntatt dette:

http://www.amazon.com/gp/product/customer-...customerReviews

Freem@n har enda ikke mottatt sin men skal lage et review når han får den, spørs om ikke jeg bestiller fra ddmr og håper på det beste :) i verste fall er det "bare en stilig kameraveske"!

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med ddmr, men de var sene med å svar på bla om de kunne få tak i NG2345. Siden dems har kun NG2343 og NG2475 per dags dato. Koster ca. dobblet så mye på ddmr kontra ebay (NG2343), en pris jeg ikke hadde hatt noe imot å betale dersom det var en vanlig butikk, der jeg kunne tafset på varene, det var snakk om...

Når de i tillegg har en ukes leveringstid var andre muligheter lettere å vurdere i denne omgang.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Inspirert av denne tråden så jeg meg nødt til å handle inn litt nytt bæreutstyr jeg også. Har fra før Slingshot 200 AW, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Men nå trengte jeg en sekk hvor jeg også kunne få med meg laptopen min, samt litt mer utstyr.

Etter mye frem og tilbake, testing i butikken osv, ble det til slutt en Crumpler The Puppet. Vurderte lenge modeller som Crumpler Pyjama Pride, Crumpler Zoomiverse, samt noen av Lowepro Computrekker modellene. De hadde dessverre ikke inne Crumpler Mach Maker, og siden jeg nå drar på ferie (og trenger sekken nå) var dette ikke en valgmulighet.

Grunnen til at det ble Puppet fremfor de andre var at de andre enten ble alt for stor (Pyjama Pride, Zoomuiverse, Computrekker Plus) eller for liten til å romme laptopen min (Computekker AW). Puppet var den minste sekken jeg fant, som ikke så ut som en fotosekk, og som jeg fikk plass til laptopen + en god del fotoutstyr. Det skal dog sies at jeg ikke fikk plass til laptopen i den medfølgende lommen (som jeg i utgangspunktet ikke likte så godt), men dette er ikke noe problem da jeg bare kan legge laptopen over fotoutstyret (enten rett på, eller i en av de laptop-posene Crumpler også leverer). Se forøvrig fotos vedlagt i skjult tekst.

På siden av sekken er det fester for stativ, som ser ut til å fungere helt fint. Men siden dette kan gi litt overvekt på ene siden har jeg også funnet meg en fin løsning med å henge stativet med en carabin i selve håndtaket øverst på sekken (se bilder). Har her også planer om å lage en liten festeanordning nederst på sekken, slik at stativet blir hengende stabilt og fint.

Så får vi se, tror nok sekken kommer til å bli for liten til å romme alt fotoutstyret med tid og stunder, men for meg er den perfekt nå. Og enda har jeg plass til ett, kasnkje to objektiver til. Så får en heller bli litt mer selektiv på hva en tar med når den tid kommer.

Bilder av sekken:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-41751-1185388136_thumb.jpg

post-41751-1185388202_thumb.jpg

post-41751-1185388283_thumb.jpg

post-41751-1185388301_thumb.jpg

post-41751-1185388376_thumb.jpg

post-41751-1185388393_thumb.jpg

post-41751-1185388413_thumb.jpg

post-41751-1185388430_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Klådde litt på medium utgaven av NG bag'en idag (København). Fin bag, men kanskje litt vel "ørkenaktig" og relativt stor. Sammenligner her med min Domke F6 som jeg synes blir tung nok med et par objektiver i tillegg til kamera med objektiv.

Fordelen med NG bag'en i forhold til Domke er at den har et "trekk" med glidelås over hovedrommet som kan brukes i støvete/ sandete omgivelser.

Er forøvrig kjempefornøyd med Domke F6. Lett å få kamera ut, fin stil, relativt regntett (så langt bomull kan være regntett), samt god å bære.

Eneste problemet med den er at en Canon 30D påmontert en 70-200 f4 IS blir i drygeste laget. Det går, men det er på håret og med stroppene på ytterste hakk.

Kikker derfor etter en lik type bag som er noe dypere. Som noen før her, er jeg også litt fasinert av Billigham, men i og med at så få har disse bagene, er det dessverre umulig å få prøvd dem (Hadley Pro er den jeg har foreløpig sett ut).

PS. Roger White er selger disse ganske billig, se http://www.robertwhite.co.uk/bags.htm .

Lenke til kommentar

Dette er noe av grunnen til at jeg liker dette stedet så godt, utrolig bra av deg å legge ut bilder og erfaring med sekken Øl_Mariachi.

Har sett litt på den sekken og den så meget bra ut, dog noe dyr for meg, men mulig jeg finner den til en god pris et sted.

Enig med PMnormal, dette er en bra tråd, men du vet du kan vise 100 innlegg per side, så blir det ikke så mye blaing? Du er vel sikkert klar over det allerede, men, jess. Flott tråd i alle fall, flott om andre kom med flere bilder og erfaringer.

Lenke til kommentar

Enig her.

Kan jo opprette en ny tråd som blir sticky hvor det bare er lov å legge inn anmeldelser med bilder av sekker/osv. Så kan man heller kommentere de i denne tråden...

Gjør det meget mye enklere for alle oss som ikke har tilgang til å se produktene i butikken, er ikke alltid så lett å finne ut hvor mange objektiver sekken du ser på det 100x100 piksel store bilde til produsenten, vil ha plass til...

Lenke til kommentar

Interessant tråd og delvis avgjørende for mitt eget kjøp av bag for noen dager siden. Skal på tur til Thailand i august, og var derfor i behov av en medium stor bag som både passet i sekken som håndbagasje + hadde plass til det jeg gadd å ta med meg.

Hadde i utgangspunktet sett for meg å kjøpe En Crumpler Daily M bag, men da de var utsolgt for denne både i Crumpler butikken i Bogstadveien og på FotoVideo i Møllergata endte jeg opp med en Daily S (bilde).

I denne får jeg plass til kamera (D80) m/påmontert vr 18-200, en Tokina 12-24 (begge med solblender) + et Panasonic GS500 videokamera +++ (ladere, filtre etc). Da er den maksimalt fyllt opp, men videkameraet "bor" egentlig i en helt annen bag (Lowepro Edit 120).

Her er forresten et tips til en god link med en og annen omtale + bilder av masse kamerabagger, ryggsekker etc.: http://www.cambags.com/

- C

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Lowepro CompuTrekker AW-sekken var en av baktankene mine å spare ryggen/skuldrene for belastningen av fotobaggen når man er ute og går langt. Det er dog ikke til å stikke under en stol at en gammel vane er vond å vende. Jeg er nok ikke helt komfortabel med å bruke en ryggsekk, og har derfor blitt litt inspirert av denne tråden.

Skal man på lengre turer, så kan det nok være lurt å bruke sekken, men sånn til daglig tror jeg at jeg kommer til å trives bedre med en bagg. Denne tråden har fått meg til å friske opp gamle ønsker. Jeg har derfor i dag bestilt meg en Domke F2 på ebay:

F2s_250.jpg

:w00t:

Lenke til kommentar

Ja, da har denne tråden også hatt direkte innvirkning på min hobby.

Jeg har hatt min NG2475 skulderbag i to dager, bestilte den fra ddmr.no. Inntrykket hittil er som følger:

Pluss:

-Virker solid bygget! Her er ingen plastikk eller dårlige sømmer, skikkelig bred og tjukk skulderreim.

-Stor plass, mange lommer, deksel over hovedrommet.

-Pent utseende.

Minus:

-Hovedrommet er delt i en liten beholder og ellers bare selve rommet. Hadde vært fint om det var flere padding-skiver som kunne flyttes rund med borrelås, f eks.

-Det er dårlig med padding på forsiden av veska. Men siden det er så god plass har jeg tenkt å fikse dette med en egen hjemmelaget padding-skive...selv om det strengt tatt burde være unødvendig på en fotoveske.

Alt i alt godt fornøyd til å ha brukt 1200 kr på en veske... hehe. Jeg får med meg alt jeg trenger: Canon EOS 400d m batterigrep, blitz, evt filtre, EF 100mm makro, EF-S 17-55 IS USM, 50mm f/1.8, (kunne enda fått plass til fler hvis jeg ville "stable" objektivene i beholderen), en notatbok, en flora, en fuglebok, og på toppen kan jeg legge en genser elns. Skal ha den med på fjellet i dag, så etter helga får dere høre hvis noe absolutt ikke holder mål :p

Endret av pian
Lenke til kommentar

Det høres meget lovende ut da.

Men vil ikke en skulderveske med så mye utstyr i bli veldig tung hvis man skal bruke den over lengre perioder?

Eller er ikke dette noe problem...

Og en ting til, betalte du virkelig 1200kr for den. Her får du den til halv pris, men det er vel litt seint nå, :tease:

Lenke til kommentar

Yepp, betalte 1198,- ... den du viser til på ebay sendes ikke til norge, så jeg måtte finne en annen. fant noen til ca samme pris, legg til frakt, moms, ventetid... så dårlig tjener jeg ikke! :p kunne bare spart ca 100 kr og enda ikke hatt veska ;)

Hvis du skal ut på langtur vil jeg si at veska blir dum jo. Men for min del er det som regel snakk om 1-2 timers turer, da er det ikke noe problem, og det er viktig for meg at kameraet er lett tilgjengelig. Genialt for kortere turer og byvandringer.

Gikk litt med veska i fjellet i helga, og det kan oppstå litt knirking hvis man bærer bagen over motsatt skulder, om du skjønner. Men det kan man justere vekk, og det er mye bedre å bære den slik over større avstander. Er ellers imponert over hvor solid den virker :) alle hemper og sømmer er jo laget for å holde i 50 år kjennes det ut som... nå må jeg bare finne en finurlig løsning for å feste stativet på veska :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...