Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Trådstarter vil at sekken skal se bra ut, ikke nytteverdien. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Trådstarter vil at sekken skal se bra ut, ikke nytteverdien. 9116795[/snapback] Er det to ting som utelukker hverandre? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Neida, men trådstarter vil heller ha en som ser bra ut, om det utelukker hverandre. Derfor kommer mote og harry inn i diskusjonen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Artig å se hvordan begrepene 'mote' og 'harry' dukker opp i en diskusjon om kamerabag/sekk.. 9116727[/snapback] Alt man ikler seg i er enten klassisk, harry, moderne, kult, outrert eller ut. Det gjelder nok også bag'er, sekker og vesker, som altid har vært viktige accesories for utseende sitt. Mange gruer seg til å bli middeladrende. Det er kun deilig synes jeg. Mer avslappet enn jeg er nå kan man neppe bli, før man blir nudist på heltid :!: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Artig å se hvordan begrepene 'mote' og 'harry' dukker opp i en diskusjon om kamerabag/sekk.. 9116727[/snapback] Alt man ikler seg i er enten klassisk, harry, moderne, kult, outrert eller ut. Det gjelder nok også bag'er, sekker og vesker, som altid har vært viktige accesories for utseende sitt. Mange gruer seg til å bli middeladrende. Det er kun deilig synes jeg. Mer avslappet enn jeg er nå kan man neppe bli, før man blir nudist på heltid :!: 9116812[/snapback] Haha :!: Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 vokt dine ord autoxave.... 9116439[/snapback] For deg? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nei, for alle som ikke liker at andre bruker feminisme som et argument. Eller som har fiat... Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Trådstarter vil at sekken skal se bra ut, ikke nytteverdien. Unødvendig kommentar spør du meg, hvis jeg ville at sekken bare skulle se bra ut kunne jeg jo kjøpt hvilken som helst annen sekk istedefor. Men jeg er ute etter en kamerabag/sekk som beskytter utstyret men som jeg faktisk liker, og ikke vil ha noe i mot å dra med når jeg er med venner ol. At _du_ driter i hvordan bagen din ser ut så lenge den er praktisk, så bra for deg, men når jeg allerede i førsteposten gjør det klart at jeg er ute etter en bag som ser fin ut og du tydeligvis ikke takler at andre bryr seg om sånt så kan jo du bare hoppe fint over denne tråden istedenfor å spre kvalme? Sånn, da var jeg ferdig med å være grinete og håper at tråden kan spore inn igjen. Og hvis noen bryr seg så syntes jeg Crumpler matchmaker så fin fin ut, får se om jeg finner noen steder de selger den. Endret 21. juli 2007 av V3se7 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nei, for alle som ikke liker at andre bruker feminisme som et argument. Eller som har fiat... 9117096[/snapback] hehe...ehh...ingen ismer fra meg, skal ikke blande politikk inn i dette. Feminin hadde vært bedre å bruke enn feminisert, selv om feminisert ikke har med feminisme å gjøre. Fiat er overvurdert som kjøretøy. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nei, for alle som ikke liker at andre bruker feminisme som et argument. Eller som har fiat... 9117096[/snapback] hehe...ehh...ingen ismer fra meg, skal ikke blande politikk inn i dette. Feminin hadde vært bedre å bruke enn feminisert, selv om feminisert ikke har med feminisme å gjøre. Fiat er overvurdert som kjøretøy. 9117113[/snapback] Did you see my point? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Fiat er overvurdert som kjøretøy. 9117113[/snapback] Overhodet ikke. Langt fra overvurdert som kjøretøy, i hvertfall ikke hvis man legger trykk på ordet kjøre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Denne Domke-bag'en er jo en klassiker: 9112622[/snapback] Ser ut som en feminisert utgave av en polsk Fiat spør du meg. 9116332[/snapback] Hvordan du får verdens mest maskuline fotobag til å være feminin? Tror nok du er litt kjønnsforvirret, godeste Autoxave. Det finnes flere gode help-lines for slikt. Kan desverre ikke anbefale noen spesielle, siden jeg aldri har hatt behov for slikt. I mitt virke blir man heldigvis konfrontert med slik i dagliglivet, så jeg vet hvor skapet står for min del Edit: Polsk Fiat heter Polski. So much for auto knowledge. Endret 21. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
moestue Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ikke sånn for å stjele tråden eller noe, men ønsker etterhvert en bag som både har plass til laptop og kamera med litt utstyr. Må også være rom for noen pærmer, skrivesaker o.l. Når studiene starter om en drøy måned ønsker jeg ikke flere bager, rot og surr. Spørsmålet er bare om det finnes en bag som oppfyller kravene mine, er "kul" og ikke alt for stor. Og nei.. jeg utelukker ikke Billingham, men er redd det blir svindyrt for en så stor en... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tror du har rett i det, Moestue. Dyrt blir nok bare forordet. Har sett noen skrive noe om en slik bag, med et spørsmål om det finnes noen som orker å bære en slik sekk. Jeg kikker på denne sekken som jeg har nevnt mange ganger. Ser langt fra raff ut, men den duger til sitt bruk. http://www.caselogic.com/slr_computer_back...m?modelid=57080 Lenke til kommentar
moestue Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Joda den er praktisk, men uaktuell for meg. Det jeg er ute etter er en tøff kamerabag med plass til en 15" mac. Mac'en putter jeg i sånn beskyttelsesmappe, så det eneste kravet sådan er at mac'en kommer nedi bag'en. Av kamerautstyr blir det snakk om hus med påmontert sigma 17-70 samt litt stæsj som batt, minnekort, lader o.l. Er derfor mulig jeg kan klare meg med en mindre type, kanskje tilogmed en Billingham. Jeg må nesten finne ut hvordan disse ser ut innvendig, og hvilken som rommer en laptop. Edit: Bruksområdet er primært "skolebag" hvor jeg har laptop, noen bøker og div utstyr, men også plass til kameraet når jeg skal ut på tokt. På den måten kan jeg til en hver tid bare stappe kameraet nedi bag'en og stikke, og slippe to bag'er. Endret 22. juli 2007 av moestue Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det som er kult med Billingham er at fotografer som har flere av dem, fjerner gjerne en del av innholdet og bruker den ekstra bag'en som vanlig skulderbag. Ingen lurer på om det er et kamera i bag'en, fordi den ser ikke polstret ut. Dyrt, ja. Kvalitet: Absolutt den beste som finnes. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Nå ser jeg at Billingham 445 har rom for laptop foran Det er bare det at den koster 2500,- kr + frakt, toll og mva. Edit: Jeg har faktisk funnet ut at mitt behov blir dekket ved å ha kamera i en snutebag oppe i en vanlig bag. Da kan jeg feks kjøpe en Billingham snutebag (disse var rålekre) og velge og vrake blant kule og romslige pc bagger. Endret 22. juli 2007 av moestue Lenke til kommentar
Releazme Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg tror matchmaker er et godt valg. Jeg liker at den ikke ser ut som en typisk fotobag jeg Har selv en helt vanlig Crumpler veske som jeg er veldig fornøyd med. God kvalitet og mange gode og smarte løsninger. Vet ikke hvem som forhandler crumpler i Norge, men vet at du kan bestille fra tyskland. Ellers er det også en Cumpler butikk i København hvis du skulle trenge en unnskyldning for en liten tur Lenke til kommentar
modin Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Den er nok ikke så vakker som en Billingham, men man ser nok ikke kvalitetene i en Burberry Duffel heller når man er ung. Udødelige klassikere vil altid være det kuleste, fordi samtlige Lowe Pro bag'er kommer til å se veldig daterte ut om få år. Det blir litt som store jakkeslag og slengbukser, moteobjekt ene øyeblikket, utdatert design i det neste øyeblikk. Slik begynner man først å se når man har fulgt med i bransjen (mote, foto, bil, og alle andre bransjer). Bare se hvordan folk støvsuger markedet for Nikon F2 og Canon F1, mens Nikon F4 og Eos 1 ligger usolgt på hyllene til evig tid. 9116427[/snapback] Det er da ikke alle unge folk som ikke ser kvaliteten i en Burberry Duffel Eller i god tidløs kamera design for den saks skyld, selv har jeg jo en nikkormat leicakopier og sikler på en Rolleiflex ps. Tror vi må unnskylde gjengen her på forumet litt husk på at en del av dem bare er teknofreaker som har hengt seg på fotobølgen, og man kan jo si mye rart om datagutta men spesielt estetisk anlagt er de vel neppe. Med store hjemmelagde pcer som ser ut som en bensinstasjon fra slutten av 80-tallet (med sine neonlys). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Med store hjemmelagde pcer som ser ut som en bensinstasjon fra slutten av 80-tallet (med sine neonlys). 9118627[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå