Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.

Anbefalte innlegg

Bare sitt å snakk dritt om min Lowepro Minitrekker Classic ryggsekk dere, men husk at jeg alltid følger med :ph34r:

Forøvrig ser jeg på en Crumpler veske som det ikke lukter dyrt kamera av.

9114602[/snapback]

He he, selv bruker jeg jo en ultranerdete Tamrac (som jeg riktignok bærer slik Keith Richards bærer sin gitar), og er relativt fornøyd med den. Ønsker meg dog noe kulere selv, spesielt siden jeg tilbringer så mye tid i motemekkaet Roma. Håper derfor ikke jeg får besøk av Ninja-Jurgis en sen nattetime :ermm:

Crumbler har mye fint og hipt, og jeg skal forsøke å finne en annonse jeg så for noen dager siden, der det var gode avslag på enkelte bag'er :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha sekk har du jo alltids >denne< da..

9114859[/snapback]

Det var vel den jeg linket til i en tidligere post, men da fra den amerikanske siden til National Geographic. Der kostet den bare 128 USD, så det svarer seg å handle den fra produsenten http://shop.nationalgeographic.com/product/178/3640/122.html.

Prisen i Sverige er også kjekkere enn den norske prisen. Kaffebrus:

http://www.kaffebrus.com/axelvaska-ng-medium-ng2475-375.html

Lenke til kommentar
Hei og hopp!

Har i grunn funnet ut at jeg ikke kan leve uten en sekk eller veske til kamerautstyret mitt og i den anledning tenkte jeg dere kunne hjelpe meg litt.

Når jeg skal kjøpe sekk/veske er det viktigere for meg at den ser ok så jeg gidder å ta den med enn at den kanskje koster litt mer. Det jeg har sett på hittil er en domke f-2 i sand fargen. Men ganske ofte er det jo veldig kjekt med sekk så lurte på om dere visste om noen kule sekker der ute?

Og er det noen av dere som har/har hatt/kjenner noen som har domke f-2?

Lurer litt på hvordan det går å ha med 350D med sigma 17-70mm eller 70-200mm f/4 påmontert og det andre objektivet i veska, pluss en speedlite 430EX.

9111117[/snapback]

Nå skal jeg ikke henge meg opp i kanvas vs nylon-diskusjonen tidligere i tråden her, men heller komme med et forslag til en bag som rommer det du ønsker å ha med deg, og som er stilig samtidig som den er av god kvalitet og gir god beskyttelse av utstyret ditt: Kata H-14

http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=272&...Id=4&ProdLine=4

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha sekk har du jo alltids >denne< da..

9114859[/snapback]

Det var vel den jeg linket til i en tidligere post, men da fra den amerikanske siden til National Geographic. Der kostet den bare 128 USD, så det svarer seg å handle den fra produsenten http://shop.nationalgeographic.com/product/178/3640/122.html.

Prisen i Sverige er også kjekkere enn den norske prisen. Kaffebrus:

http://www.kaffebrus.com/axelvaska-ng-medium-ng2475-375.html

9115266[/snapback]

Det du linket til var en skulderveske, mens jeg linket til sekken. Sekken er naturlig nok dyrere enn skulderveska, som forresten ddmr.no og selger (link). Har forøvrig ingen erfaring med noen av disse selv. Men utseendemessig ser de jo helt knall ut - både sekken og baggen. Min personlige favoritt er forøvrig Billingham baggene (og Billingham sekken (25 Rucksack)). Men de er ikke billige.. :)

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Tusen takk til de som har svart sånn nogen lunde på det jeg faktisk lurte på. De crumpler sekkene vurderer jeg sterkt nå siden det er litt mer praktisk enn en veske. Den billingham sekken var også veldig fin men redd den kan bli litt mye sånn til vanlig bruk og at en crumpler passer bedre. Til dere andre, faren min har minitrekker aw og for all del, det er en veldig praktisk og fin bag, relativt anonym men fortsatt en typisk kamerabag. Noe jeg helst vil unngå.

Den national geographic veska er også fin, men liker domke f-2 bedre da. Den sekken blir, imo litt mye hei og hopp ut på tur, men er forsåvidt fin den og.

Lenke til kommentar

Var faktisk på nippet til å bestille den akkurat derifra i går ;)

Noen av dere som vet hva billingham 25 rucksack faktisk koster? Står at den er utsolgt men virker som at man kan få tak i dem hvis man setter seg på maillista deres.

Lenke til kommentar

Den er nok ikke så vakker som en Billingham, men man ser nok ikke kvalitetene i en Burberry Duffel heller når man er ung. Udødelige klassikere vil altid være det kuleste, fordi samtlige Lowe Pro bag'er kommer til å se veldig daterte ut om få år. Det blir litt som store jakkeslag og slengbukser, moteobjekt ene øyeblikket, utdatert design i det neste øyeblikk. Slik begynner man først å se når man har fulgt med i bransjen (mote, foto, bil, og alle andre bransjer). Bare se hvordan folk støvsuger markedet for Nikon F2 og Canon F1, mens Nikon F4 og Eos 1 ligger usolgt på hyllene til evig tid.

Lenke til kommentar
Denne Domke-bag'en er jo en klassiker:

F2s_250.jpg

9112622[/snapback]

Ser ut som en feminisert utgave av en polsk Fiat spør du meg.

9116332[/snapback]

Denne har ihvertfall vært veldig populær siden den ble introdusert i 1976.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig ikke OT her. Selv om jeg er bekymret for trådstarter PUA sin fremtid i denne tråden som vår venn Øyvind Dale har linket til et annet sted, så har han rett i en del av det han skriver. Mest rett har han i dette utsagnet:

"Når det gjelder klær:

Ikke gå for det som er det mest moteriktige og moderne i dag. Finn din egen stil som passer for deg! Du trenger ikke å blåse av mange tusenlapper i uka på klær fra Xenon for å ha den nyeste armanibuksa. Slikt har ikke noe å si.

Tenk Stil, ikke moderne.

Jeg bruker ofte en kasjmirfrakk jeg har arvet av fattern på byen. Ingen kan si at den er moderne. Men den ser bra ut på meg, og jeg ser stilfull ut med den på."

For de som er interessert gjentar jeg linken til Øyvind:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786238&st=0

Hvis noen husker noen år tilbake, så var bag'er av typen slingshot veldig populære som skolebag'er for studenter. I dag er det bare skikkelige bondestudenter som viser seg offentlig med en slik bag, selv om det fremdeles er behagelig bag'er å bruke.

Lenke til kommentar
Og fordi som lurer synes jeg slingshoten var grisestygg i virkeligheten selv om den en stund var litt aktuell. Tror jeg så den minste utgaven, den så rett og slett stusselig ut.

9116580[/snapback]

Jeg vurderer også å kjøpe en slik, men det er i alle fall ikke fordi den er kul. Mer fordi jeg ikke bryr meg katten lenger, så lenge jeg ikke er i Roma. Der ville det forresten være farlig å bære utstyret på ryggen i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...