Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.

Anbefalte innlegg

C₈H₁₀N₄O₂:

Er det noen som har anbefalinger til en veske som har pass til D40 med 16-85 eller noe tilsvarende stort påmontert, 70-300 VR og en SB-800? Dette skal være en liten sak jeg skal bruke når jeg ikke gidder å dra med den store Crumpler Daily XL-baggen. Helst noe som ser fint, men nøytralt ut - har sett på de små modellene av Think Tank Urban Disguise, for eksempel.

Jeg er nærmest bestemt på en Crumpler 6 million dollar home for småutflukter, men kan ikke finne den i Norge (De hadde den ikke på menyen på Scand. foto sist jeg bestilte noe i alle fall).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for responsen! Den Tamracen ser bra ut. :)

C₈H₁₀N₄O₂:
Er det noen som har anbefalinger til en veske som har pass til D40 med 16-85 eller noe tilsvarende stort påmontert, 70-300 VR og en SB-800? Dette skal være en liten sak jeg skal bruke når jeg ikke gidder å dra med den store Crumpler Daily XL-baggen. Helst noe som ser fint, men nøytralt ut - har sett på de små modellene av Think Tank Urban Disguise, for eksempel.

Jeg er nærmest bestemt på en Crumpler 6 million dollar home for småutflukter, men kan ikke finne den i Norge (De hadde den ikke på menyen på Scand. foto sist jeg bestilte noe i alle fall).

Crumpler er fantastiske til å være forvirrende med sånt, men jeg tror at X Million Dollar Home-serien og Brazillion Dollar Home er amerikanse navn. Daily-serien ser ganske lik ut om jeg ikke husker fundmentalt feil, og selges i Europa. Jeg plukka opp min Daily XL i Crumpler-sjappa i Oslo, sammen med en Belly for annen bruk. :)

Veldig mye å like med Crumplerene. Enkelte ting som er å ikke like også, men de er i dramatisk fåtall.

EDIT: Glemte et ord

EDIT 2: Crumpler Master Delhi 230 ser også bra ut som et lite og søtt alternativ, men den er veldig dyr og kanskje litt jålete.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Tamrac 7 er fortsatt med som reisefølge. Men jeg savner en bag som tar en netbook (opp til 10") og litt fotoustyr i noenlunde samme størrelse. Er det noen som har noen forslag.

Tom

I min Crumpler 6 Million Dollar Home glir såvidt min Asus Eee 900 (9") ned i frontlomma. Dette når bagen er stappa med alt det andre som står i signaturen min. Laptopen blir jo ikke beskytta så godt, men fornuftige mennesker dæljer jo ikke en fotobag omkring seg.

Regner med at Crumpler 7 Million Dollar Home kan være noe for deg. Noen få cm bredere (38 vs. 35) og dypere enn Tamrac Express 7.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Har selv 6 Million Dollar Home vesken og er veldig fornøyd, men ser nå får du 7 Million Dollar Home vesken for en dollar mer der jeg kjøpte den.

Herkan du også se andre vesker. Tok omtrent en uke å få den sendt til meg pr post og to uker senere kom det et fortollings gebyr i posten.

Lenke til kommentar
Har selv 6 Million Dollar Home vesken og er veldig fornøyd, men ser nå får du 7 Million Dollar Home vesken for en dollar mer der jeg kjøpte den.

Herkan du også se andre vesker. Tok omtrent en uke å få den sendt til meg pr post og to uker senere kom det et fortollings gebyr i posten.

Nettet funker ikke for meg denne gang.Jeg må i butikk (i Oslo-området) senest lørdag. Reiser på søndag.

Tom

Lenke til kommentar
Regner med at Crumpler 7 Million Dollar Home kan være noe for deg. Noen få cm bredere (38 vs. 35) og dypere enn Tamrac Express 7.

Hva heter de i Norge? Var de det samme som Daily?

Tom

De selges ikke i Norge. Ingen av de crumpler-modellene jeg har sett her på kontinentet er like. Crumpler Daily L er tilnærmet like stor og skal visst ha eget rom til laptop. Om den tar kamera med batterigrep tør jeg ikke love. (23cm dyp, men laptoplommen stjeler jo noen cm). Daily er ikke fult så fast i formen som MDH.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
De selges ikke i Norge. Ingen av de crumpler-modellene jeg har sett her på kontinentet er like. Crumpler Daily L er tilnærmet like stor og skal visst ha eget rom til laptop. Om den tar kamera med batterigrep tør jeg ikke love. (23cm dyp, men laptoplommen stjeler jo noen cm). Daily er ikke fult så fast i formen som MDH.

Nettopp. Jeg trenger ikke en super-padded bag med mange indre bager slik som Daily er laget. Jeg ser for meg mer noe som ligner en halvstor Pretty Boy. Den bagen jeg er ute etter er for et kamera som Olympus E-420 (og lignende) med et par zoomobjektiver som ikke er så veldig svære. Samt en netbook. Og gjerne en tynn pocketbok. f/2.8 telezoomer og batterigrep har ingenting i den bagen jeg er ute etter ;)

Tom

Lenke til kommentar

Tror jag har skrivit i denna tråd en gång redan, men... :) Jag har 6 Million Dollar Home och är väldigt nöjd. Den är relativt liten men rymmer ändå mycket (dock inte min 12" 1kg laptop). Beställde 6MDH fra B&H i USA på en onsdag kveld och fick den levererad vid dörren på fredagen samma uke!

Are, ska du med på Photowalken 18. Juli? I så fall kan du sjekke min bag då.

Lenke til kommentar
Artig tråd, rett og slett morsom til tider.

Forrige gang maddamen og jeg dro til sydlige strøk, meldte behovet seg for en bag/sekk/veske med nødvendig plass - men som ikke akkurat reklamerte fotoutstyr.....

Første valget var en NG-bag. Kul, stor nok og passe anonym. Men ikke til å få tak i tidsnok.

Andre sekker ble vurdert - og forkastet. Vanligvis bruker jeg en av to små Lowepro bager, en vanlig tursekk/rammesekk på lengre turer, eller bare kamera på skulderen med nødvendig filterbeholdning i lomma. Dette er ok løsninger hjemme, men ikke på tur til Hellas.

Etter mye grubling (to timer) ramlet løsningen ned av seg selv ---- fra Biltema.

Grei liten bag, raskt innredet med en stk skumplate (sitteunderlag) og fibertape. Dette ga grei og beskyttet plass til kamera (K 10d), med 16-45 og 55 - 300 mm, ertepose, filtere etc. På ferie ble det stappet en pocketbok på toppen og lagt et håndkle eller en T-skjorte over.

Dette fungerte glimrende. Vel hjemme har det ikke vært noen grunn til å bruke noe annet. Bortsett fra en liten magetaske også innkjøpt på Biltema og som rommer kamera på mindre byturer. Totalpris inkludert sitteunderlag og tape, mindre enn 100 kr. :D

post-102789-1234546407_thumb.jpg

Magne

Årets utgave av baggen er mørkgrå - jeg kjøpte den selv forrige lørdag. Latterlig billig, men grei kvalitet. Der fikk jeg plass til kamera med objektiv, netbook, ekstra objektiv og da er det fortsatt plass til diverse saker.

Istedet for å bruke din skumplate løsning, så bruker jeg en Op/tech neoprene minibag og coveret til netbooken.

Tom

Lenke til kommentar

Her er min Lidl fotoveske/kjølebag/sykkelveske.

Kostet kr 49,50 og jeg bruker den stadig på småturer, men mest for å ha noe rundt kameraet i bilen.

På toppen av det hele, er det en gjennomsiktig kartlomme på oversiden av lokket -

så jeg finner alltid frem :)

Men det er alltid et men, bærereima er ikke spesielt god (fikk jeg erfare på fotowalken i fjor.

The Widunder:

post-31719-1247505933.jpg post-31719-1247506264.jpg

Legg merke til festene for sykkelstyre på bildet til høyre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal ha meg en fotosekk, ettersom ryggen skriker etter noe annet enn en fotoveske.

Nå har det seg sånn at jeg er ganske lita, og ikke akkurat sterk. Trenger derfor en fotosekk som ikke ser sånn ut utenpå. Hvis sekken ikke skriker ut at det er dyrt utstyr i den, så er det jo mindre sjanse for at noen prøver å ta den fra meg.

Jeg har tenkt litt på Crumpler messenger boy half photo, men jeg finger ingen bilder som viser hvordan den er inni fotodelen. Er det bare i ryggen man kan åpne opp til den delen? Hvor stor er den sekken egentlig?

Jeg trenger en fotosekk med plass til Nikon D200 m/batterigrep, samt 3-4 objektiver. Har bare to nå, men jeg vil jo ikke måtte bytte ut sekken fordi jeg får et objektiv (eller flere) til. Trenger også litt rom til andre ting, som f.eks. vannflaske og jakke, samt diverse ting som lader, AA-batterier osv. Hvis du har noen bedre forslag til sekk så tar jeg de gjerne imot.

Lenke til kommentar

Jeg liker ThinkTank'en jeg kjøpte sist, veldig bra.

God på ryggen i forhold til min Lowepro sekk.

Se om du finner noe på thinktankphoto.com og spør om Scandinavian photo kan skaffe deg den. De ordnet iallefall en ganske gunstig til meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Åhh.. det frister å kjøpe en Crumpler 5 million Dollar, men jeg er litt usikker på hvor mye man får oppi den, før den sprekker? Hva tror dere om dette?

- Canon EOS 40D m/ påmontert Canon EF 24-70 f/2.8L (solblender påmontert motsatt vei)

- Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM (solblender påmontert motsatt vei)

- Canon Speedlite 580EX II

- Et par ekstra batteri og minnekort

Crumpler 6 Million Dollar virker litt for stor til mitt bruk, men rommer samtidig med stor margin det jeg ønsker å ha oppi den. Eneste er at den sistnevnte vesken ikke er like diskret som førstnevnte. Og å komme i konfirmasjon/kirka med ei stor veske som trekker mye oppmerksomhet.. det ønsker jeg ikke. LowePro, Think Tank.. sier du. Men jeg ønsker noe som ser kult ut og som samtidig ikke er så veldig stor.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg er på jakt etter en ryggsekk av moderat størrelse som har plass til en SLR, 2 Zoomobjektiver i størrelsesorden 24-70 2.8 til canon og en telezoom av størrelsen 70-200 2.8 til canon. I tillegg hadde det vært flott om det var plass til en blitz og litt ektra nips. Jeg har tenkt meg ut en sekk hvor det er laget til plass for objektiver og kamera, altså av typen hvor man åpner hele sekken og kan løfte ut utstyret.

Setter stor pris på forslag, på forhånd takk!

-Henrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...