Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny Mobil - stabil, grei pris uten mikkmakk

sanyar

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny mobil siden den gamle mobilen ble rammet av et utidig dødsfall.

Det som er viktig for meg er at den er stabil slik at jeg slipper reparasjons-helvetet som har vært så profilert den siste tiden. Jeg er heller ikke interessert i en veldig dyr en, men kan vel strekke meg til rundt 2000kr, pluss minus.

Det er absolutt null interesse for alle disse spillene og wap, bluetooth, gprs og alt det mikkmakket der. Dersom det gir meg en billigere men like stabil mobil velger jeg en som ikke har alle disse ekstrafunksjonene.

Er det en mobil som springer ut som en naturlig vinner etter de kriterier jeg her har oppstilt? Håper noen kan hjelpe.

Hva med denne: Ericsson R600?

-Sanyar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si meg, er det ikke mulig å slå på/av av t9?

På siemens a50 kan du jo slå av t9 om du ikke har noe lyst til å bruke det, og slå det på om du vil. a50 er jo også lett, knappene er superdupre og batteritiden - ingenting å klage på. En helt super telefon for de som ikke trenger noe ekstra.

Lenke til kommentar
Si meg, er det ikke mulig å slå på/av av t9?

Det er mulig! Bare litt vanskelig å finne ut av! Må gå inn på språk

og legge til abc, norsk, og 123. Mener jeg det var?!?

Og Ericsson R600 har noe som heter eazy text.

Og tru meg _den_er_ikke_easy_ Eks: 3,4,3 burde blitt "Hei" ikke sant.

Neida...."Heis" Hehe!

T200 koster ikke så mye mer, og du får en mye bedre telefon!

A50 er ikke så værst heller.

Lenke til kommentar

Blir vel slaktet for å si dette, men...

Hva med Nokia 5210?

Den tåler mer enn vanlige mobiltelefoner, er stabil, kjapp i bruk og på å skrive sms og ser ikke så "gær'nt" ut heller...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
igjen, utseende. en smaksak!

Og nokia? hvem kjøper en nokia disse dager? en ok ikke følger med på hvor mye problemer nokia har og hvor ofte de må inn til rep..... Nokia er dritt, rett og slett...

Vel, det er veldig MANGE som kjøper en Nokia i disse dager.

Jeg kjøper f. eks ikke Sony/Ericsson pga noe som er så irriterende i lengden, at jeg avstår helt, trege menyer. Jeg synes både T300 og T68i er gode mobiltelefoner, men jeg er ikke fornøyd med hvordan det er å skrive SMS på disse i forhold til en Nokia.

Siemens har jeg lite erfaring med, unntatt at de som oftest har hatt knapper i gummi eller lignende, med mye vandring før et trykk har blitt registrert. Og ettersom dette, som "treghetsproblemet med Sony/Ericsson" er evigvarende, og ikke bare en funksjon som du bruker iblant, har jeg avstått ifra de hittils. Vurderer dog S55 for øyeblikket.

Nokia? Javel, statistikken taler imot de, men jeg har ikke hatt problemer med noen av Nokia-telefonene jeg har hatt og den jeg har, utenom batteriene som blir litt dårligere med tiden, men det er ikke spesifikt for Nokia, og har mer skyld i lapplading, misbruk og kulden her i Norge, enn dårlig kvalitet. Min far derimot har en 8210, og det samme har hans kjæreste. Det er som å spille Lotto hver gang han slår den på. ;)

Så lenge lovene beskytter oss forbrukere her i Norge så godt, så er jeg i hvert fall ikke jeg redd for å kjøpe en Nokia. Og om Nokia rett og slett er dritt, hvordan kan de i det hele tatt eksistere, jeg mener, de må da gjøre NOE riktig?

Nå, kan vi være så snille og returnere til kjernen i denne tråden?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Det er absolutt null interesse for alle disse spillene og wap, bluetooth, gprs og alt det mikkmakket der.

Jeg blir flamet nå, men Nokia 3310 er en dritbra telefon hvis du ikke ønsker det nyeste av teknologi.

Klikker aldri (med mindre jeg selv legger til funksjoner i den som ikke funker).

Har fire her i huset, og alle funker knallbra, og har aldri vært noe tull med.

Det eneste minuset med den er størrelse og vekt (sammenlignet med dagens mobiler).

Billigere og bedre finner du nok ikke.

Lenke til kommentar
Det er absolutt null interesse for alle disse spillene og wap, bluetooth, gprs og alt det mikkmakket der.

Jeg blir flamet nå, men Nokia 3310 er en dritbra telefon hvis du ikke ønsker det nyeste av teknologi.

Klikker aldri (med mindre jeg selv legger til funksjoner i den som ikke funker).

Har fire her i huset, og alle funker knallbra, og har aldri vært noe tull med.

Det eneste minuset med den er størrelse og vekt (sammenlignet med dagens mobiler).

Billigere og bedre finner du nok ikke.

Kan Ikke anbefale nokia 3310. Har den selv men vennter på en ny ericsson t300. Har bare vært problemer med den. Desuten slår den seg av hvær gang noen ringer til meg eller jeg skal ringe ut, veldig iriterende. For 1 og et halvt år siden var det ca 15 stykker i klassen som hadde 3310 nå er det 2 igjen rsten er ødelagt på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Kan Ikke anbefale nokia 3310. Har den selv men vennter på en ny ericsson t300. Har bare vært problemer med den. Desuten slår den seg av hvær gang noen ringer til meg eller jeg skal ringe ut, veldig iriterende. For 1 og et halvt år siden var det ca 15 stykker i klassen som hadde 3310 nå er det 2 igjen rsten er ødelagt på en eller annen måte.

Helt enig med deg der. Samme skjer med min 3310, skrur seg av med en gang noen ringer til meg. Det samme har skjedd med vaffal 3-5 av mine venner som har den.

Til Geezuzz: Jeg skjønner at den kunne vært en god mobil hvis den manglet alle batteri(?) problemene.

Men jeg er sikker på at jeg kan dra opp MANGE klager på den telefonen der, det er et fryktelig vanlig problem.

Jeg trodde det var fikset med nyere modeller av den, men neida, jeg anbefalte den til broren min for et år siden (minus en/to måneder). Jeg trodde de hadde fikset det da (leste det et sted)

Gjett hva? Nå har han samme probleme som meg.

Lenke til kommentar

Takk for innspillene. Men jeg har tenkt litt og sett litt rundt. De mobilene jeg er nysgjerrig på er siemens S45, siemens S45i, siemens ME 45, ericsson T65 og samsung SGH-N620. Særlig er jeg interessert i siemens-mobilene og hva som er å anbefale av de tre. Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Det med Nokia og problemer er for meg uforståelig. Det er 8 Nokiaer i huset vårt som fungerer strøkent, og jeg kjenner heller ingen som har problemer med Nokia'er.

Jeg nekter å gå med på at Nokia mobilene klikker hele tiden, før en av mine egne begynner å gjøre det...

Kanskje de sorterer ut alle de dårlige, og gir oss bare de som funker?

Lenke til kommentar
Det med Nokia og problemer er for meg uforståelig. Det er 8 Nokiaer i huset vårt som fungerer strøkent, og jeg kjenner heller ingen som har problemer med Nokia'er.

Jeg nekter å gå med på at Nokia mobilene klikker hele tiden, før en av mine egne begynner å gjøre det...

Kanskje de sorterer ut alle de dårlige, og gir oss bare de som funker?

Okei, her skal du få fakta!

"6 av 10 Nokia 3410 går i stykker"

Og, der er jeg sikker på at 3310 ikke er langt unna. I tillegg så er det sikkert flere som ikke leverer inn telefonen sin, inkl meg (Ikke spør hvorfor)

Okei, jeg forstår at du og din venner med 3310 ikke har hatt problemer, dere HAR vært heldige. Senest i dag fant jeg ut at (enda) en av mine venner har samme problemet som alle andre.

Sitat: " en av tre Nokia-telefoner repareres innen seks måneder etter at den er kjøpt"

Det er lusen statestikk, elendig faktisk.

Jeg driter i om dette er fordi nokia "selger så mange flere mobiler enn de andre," en av tre er og blir DÅRLIG

Lenke til kommentar

sanyar: jeg har hatt både S45, ME45 og S45i. ME45 solgte jeg desverre, så nå har jeg bare S45 og S45i.

Alle disse 3 mobilene er identiske, eneste forskjellene er:

- ME45 tåler endel støt, støv og vann

- S45i har mail-klient og noen andre små forskjeller

S45i er offisielt ikke tilgjengelig i Norge, men noen webshopper har den. Dette er definitivt en sjelden mobil i Norge.

Alle 3 mobilene er særdeles stabile og har display med meget bra kontrast. Jeg anbefaler S45i hvis du ikke har behov for en som tåler litt ekstra (i såfall anbefaler jeg ME45)

Lenke til kommentar

Akk, hert dundrer Nokia - ikke Nokia diskusjonen i vei. Kan man ikke bare si det helt klart? 6 av 10 Nokiamobiler er bedritne!!!!!!!!!!! Så om du er den ekstremt heldige eier av en Nokia som fungerer! så kan det jo hende at din neste Nokia ikke funker bra!!!!!!!!!!!!!!!! :yes: Ville anbefale t65! denne mobilen er sinnsvakt fet og ganske stabil ifølge de jeg kjenner!

Lenke til kommentar
Har selv en Nokia 3330, ...problemet med den er at det er håpløst å se bokstavene på tastene når lyset i telefonen kommer på. Finner heller ikke noen mulighet for å disable lyset i tastene. Blir nok min siste Nokia......

Ser man fortsatt på tastene når man skriver meldinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...