MadRos Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 hei, jeg driver og prøver å skifte bremsevæske, og her sto det at man skal: Personen som skal lufte åpner så nippelen (som regel en halv omdreining) til det begynner å komme ut bremseveske" Vel jeg har nesten ikke peiling på dette, så jeg bare begynte å sku litt på en nippel såm ligner på den i det Bildet, Men så var det mye rust og greier, og Plutselig KNEKKER den... men kom ikke ut noe bremsevæske ut heller. Hva har jeg gjort galt egentlig? Hva skal jeg gjøre nå? Bilens bremsevæske Må virkelig skiftes.. Og slik ser min "nippel" ut nå.. Håper noen kan hjelpe meg her Begynner virkelig å miste håpet her.. Bilen er en VW Vento 1994 66KW/90HK Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Spørsmålet er vel hva trenger du hjelp til Hvis den er knekt å du ikke klarer å skru den ut er det vel bare å skru ut kaliberen å levere den til noen som borrer ut resten av nippeln og deretter kjøper du ny nippel å skrur den inn. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) hovedspørsmålet er vel åssen skifter jeg ut bremsevæske, og da hvordan skrur man av den kaliberen uten å få luft i bremsesystemet.. og hvor får man kjøpt denne nippelen? Men var det DEn nippelen som man skrur av litt? for at bremsevæsken skal komme ut-.. Endret 20. juli 2007 av hproslan Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Riktig nippel for og bytte bremseveske ja. Jeg ville prøvd med grisepikk og varme først for og få den ut. Ser den stikker litt ut fortsatt så du kan sveise på en en mutter og skru den ut. eller borre ut hele greia. Br.slangen sitter høyere så luft på den Vil ikke komme luft inn/lekke br veske ut. nippelen er kon så hvis den knakk med en gang har du ingenting og frykte. Løse nippler kan være vanskelig og få kjøpt løst. Stjæl naboen sin :!: Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Prøv å borr ut nippelen. Hvis det ikke går, så må du nesten få noen profesjonelle til å gjøre det. Disse nipplene tåler ikke så mye og er de rustet fast, så skal det lite til for at de knekker. Det er derfor lurt å bruke rustløser og å prøve å løse dem med "nykk", istedet for å bare prøve å dra til den den slipper. Ha det i tankene når du skal lufte resten av bilen. Hvis du må av med calipperen for å få ut nippelen, så vil bremsevæska komme ut og da kommer det luft i systemet. Jeg skjønner ikke helt problemet, i og med at du skal lufte bremsene uansett. Nippelen selges løst hos diverse forhandlere og jeg har aldri hatt problemer med å få kjøpt disse løs. P.s: Du kan også skaffe deg en brukt calipper... Endret 21. juli 2007 av LiamH Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 tusen takk for alle svar Det hjelp meg, skal prøve å løse dette problemet i helgen:) Og ta en tur til mekonomen for å kjøpe den nippelen. Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 wow ser ut som om du farget bremsekalibert i rød farge for å få den til å se ut som brembo :!: Lenke til kommentar
exs Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 wow ser ut som om du farget bremsekalibert i rød farge for å få den til å se ut som brembo :!: 9515032[/snapback] Brembo ja.. ja visst man har en rød bremse CALIPER så må det jo være fra brembo... , så engang en med en rød bil... haha han trodde nok han kjørte ferrari Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Borr et litt større hull å skru den ut med en grisepikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå