Gå til innhold

Hvor lenge varer operatør sperren på en mobil?

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer denne?

For i dag fant jeg en gammel simens c62 som ble kjøpt med vidreføring av netcom youngtalk, bare det abonemanget er vell 2 år siden jeg hadde, men denne telefonen er nok 4 år tror jeg... skal sperren fortsjatt være der?

Tenkte å bruke den til jobb telefon i firmaet mitt for å ringe og sende mld med =) men står at telefonen er sperret og sett inn riktig sim kort :dontgetit:

Trodde sperren varte ett år :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn på nettsidene til mobiloperatøren telefonen er låst mot og hente ut en deaktiveringskode for å slå av dette. for å kunne gjøre dette trenger du din telefon sin IMEI (tast *#06#). søk på operatørlås hos f.eks telenor så finner du det du trenger ;)

:ph34r:

Lenke til kommentar

Yep, som de skriver her er telefonen i utgangspunktet låst i 12 måneder, men 'låsen' ligger lokalt på telefonen, som da gjør at den ikke automatisk blir fjernet etter de 12 månedene.

Ser du skriver den var kjøpt med et YoungTalk abonnement, da skal du ha mulighet til å finne låsekoden din her:

https://netcom.no/kundeservice/koder.html

Har selv opplevd å ikke finne kodene mine der, spesielt på veldig gamle telefoner. Da bruker jeg bare å ringe til Deltaservice (nummeret står oppført på siden), så hjelper de meg med problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...