VikinGz Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hvor lenge varer denne? For i dag fant jeg en gammel simens c62 som ble kjøpt med vidreføring av netcom youngtalk, bare det abonemanget er vell 2 år siden jeg hadde, men denne telefonen er nok 4 år tror jeg... skal sperren fortsjatt være der? Tenkte å bruke den til jobb telefon i firmaet mitt for å ringe og sende mld med =) men står at telefonen er sperret og sett inn riktig sim kort Trodde sperren varte ett år Lenke til kommentar
nifty Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Du må inn på nettsidene til mobiloperatøren telefonen er låst mot og hente ut en deaktiveringskode for å slå av dette. for å kunne gjøre dette trenger du din telefon sin IMEI (tast *#06#). søk på operatørlås hos f.eks telenor så finner du det du trenger Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Sperren er like lenge som du har bindingstid. Men etter bindingstid må du kontakte operatøren og få deg operatørlåskode. Lenke til kommentar
loladin Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Yep, som de skriver her er telefonen i utgangspunktet låst i 12 måneder, men 'låsen' ligger lokalt på telefonen, som da gjør at den ikke automatisk blir fjernet etter de 12 månedene. Ser du skriver den var kjøpt med et YoungTalk abonnement, da skal du ha mulighet til å finne låsekoden din her: https://netcom.no/kundeservice/koder.html Har selv opplevd å ikke finne kodene mine der, spesielt på veldig gamle telefoner. Da bruker jeg bare å ringe til Deltaservice (nummeret står oppført på siden), så hjelper de meg med problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå