Gå til innhold

Pioneer VSX-AX2 vs CAV av-2086

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt og greit,nei ;)

Kan fint utdype litt,om du ser på strømforbruket på AX2 vil du se at den ligger på 460 watt. Det er skremmende lite på en forsterker som koster over 10 000 kr. Så lite at jeg ikke ville valgt den om du ikke har veldig lite krevende høyttalere. Men kan også komme med noen gode punkter om den. Veldig god romkorreksjon,THX,HDMI og mulighet for instillinger gjennom TV. Men alt dette bør man få til den prisen uansett. Forholdet mellom pris og ytelse blir rett og slett feil.

Men jeg var også noe skeptisk til CAV. Har lest litt om dem gjennom folk som har kjøpt dem på AVforum og vet at de selges på Netthandelen,og de oser jo ikke totalt av kvalitet. Men den du hadde virket veldig grei,og hvis spesifikasjonene på siden deres er i nærheten av å være ekte så er det et bedre valg enn Pioneeren.

Lenke til kommentar

Har sett veldig mye på nad 372 eller 272 med forforst. men de blir fort solgt. Jeg har ikke fått solgt CAVen enda, men prøver å få den solgt for rundt 6500 inkl porto. Ligger på avtorget. Var vel en grei pris, eller? Den er bare 4 mnd gammel, og brukt i 2 mnd, så jeg burde ikke gå lavere enn 6000 føler jeg.

Noen formeninger om det er en grei pris?

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik, at grunnen til at jeg selger caven er fordi jeg skal gå over til stereo. Jeg har 2 høytalere, og ser da ikke vitsen med en hjemmekinoforsterker ;) Derfor tenkte jeg at jeg kunne gå ned et par hakk, se etter noe med 2 x 150 watt, minst, og selge min hjemmekinoforsterker.

Ikke vits med stor hjemmekinoforsterker om man har 2 høytalere som trenger mye mat ;) Får mye mer trøkk for pengene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har en som kommer og ser på den i helgen. Han skulle få den for 5500 om han ville ha den ;)

9157640[/snapback]

Fikk min CAV 2086 for 3500,- inkl frakt fra netthandelen :) Har en gammel preamp/amp NAD 1000/2700 (2x150W) fra før og den er betydelig mer strømsterk enn CAVen som stereoforsterker.

Synes CAVen fungerer best i hjemmekinoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...