Gå til innhold

Hvor billige er dvd brennere nå til dags?

Anbefalte innlegg

Så på NEC ND-1000 DVD+RW/R 2.4X DVD+R 2.4X DVD+RW 40X CDR 10X CDRW bulk IDE til 1880kr på databutikken, er dette billig?

Hva er lesehastigheten på denne?

Vil den klare å konkurere med vanlige brennere som Asus 48*16*48?

Hva var specsa på dvd-brenneren?

2.4*Dvd

40*10*40?

Mvh,Sarge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke så gal pris på den brenneren, eneste minuset er at den kun tar dvd+r da, og kun i 2,4X.

Var å henta en Sony DRU500A i dag, kostet endel mer, men den klarer 4X i både dvd-r og dvd+r.

Mener å tro at dvd-r formatet er det som er mest kompatibelt med stand alone dvd spillere og ps2, korriger meg hvis dette er feil...

Lenke til kommentar
Mener å tro at dvd-r formatet er det som er mest kompatibelt med stand alone dvd spillere og ps2, korriger meg hvis dette er feil...

Stemmer det , etter som jeg har en Pionner DVD brenner på vei , så har jeg lest mye om det i det siste , DVD - er nok tingen skal jeg bedømme etter allt jeg har lest

Lenke til kommentar
Mener å tro at dvd-r formatet er det som er mest kompatibelt med stand alone dvd spillere og ps2' date=' korriger meg hvis dette er feil...

Stemmer det , etter som jeg har en Pionner DVD brenner på vei , så har jeg lest mye om det i det siste , DVD - er nok tingen skal jeg bedømme etter allt jeg har lest[/quote']

Siden du har lest så mye om "bindestrek" formatet, hvilke fordeler har dette fremfor + formatet ?`Har vanskelig for å finne bra info på nettet, bare propaganda!

Lenke til kommentar

Du bør kjøpe minus og ikke pluss, evt. sony brenner som støtter begge delene... En del fabrikanter (de fleste) støtter minus, mens noen færre, lager pluss, kommer litt ann på hvilken type (fabrikant) dvd standalone spilleren din er, hvis du har tenkt til å brenne til dvd'er til den, bør du passe på at begge er enten pluss eller minus. Vil du være på den sikre siden, og gjøre et lurt valg, gjør du som de andre har sagt, og kjøper sony som brenner både minus og plus

Lenke til kommentar
de aller, aller, fleste standalone DVD spillere spiller av DVD-R uten problemer, mens bare noen spiller av DVD+R uten en firmware update. Enkelte spillere kan ikke spille av DVD+R i det hele tatt.

Jeg har fulgt dvd debatten en stund nå og gang på gang blir det presentert direkte feil påstander! Jeg vet ikke helt hva de skyldes, men jeg tipper det har noe med "det jeg har er det beste". Selvfølgelig hjelper deg ikke at firmaer som pioneer gir ut pressemeldinger hvor de har klart å snu test resultater helt på hode til å se ut som om bindestrek formatet er det mest kompatible.

---------------

The Difference Between DVD-R/RW and DVD+R/RW:

The DVD+R and DVD+RW recorders use a recording format which differs from the DVD Forum standards, to which DVD-R and DVD-RW complies.

However, the recorded DVD+ discs can be read by multi-read DVD-ROM drives and will play on DVD player sets.

The DVD+RW discs use the same phase-shift material method of writing and erasing as all other rewritable media.

Test show the DVD+RW media to be slightly less compatible with DVD Video player sets than DVD-RW discs, however.

The DVD+R discs are compatible with more DVD players than the DVD-R discs.

The DVD+R discs appear to play in every DVD player, as reports of them not playing in any player have not been seen as yet.

--------------------

Mer info: [/b]"]http://www.proh.com/DVD_and_CD_compatibili...]

Lenke til kommentar
Men foreløpig er jo DVD+R platene dyrere enn DVD-R platene.  

Om ikke prisen på disse jevner seg ut snart vil jeg tippe det er den avgjørende faktoren på hvilket format som overlever.

Foreløpig er salget så lavt at det har ingen betydning, når salget tar seg opp dette året tipper jeg prisen blir lik. Itbutikken.no hadde DVD+RW plater til ca 10kr. stk i desember, nå har de ikke fler - tippet det ble utsolgt ganske raskt.

Den der "bindestrek" formatet er jo minus formatet da din tulling.

Sjekk en gang til du din tulling, nok en gang folk som ikke vet hva de snakker om ;)

Lenke til kommentar
Jeg legger ned øksen å jeg , men jeg er sikker på at ALLE utenom deg forsto hva jeg skrev. Punktum finale finito. Takk for meg!

Jeg venter fortsatt på at du skal fortelle meg hvorfor "bindestrek" er bedre enn "plus", du hadde jo lest en del om saken!?

`

Må bare legge til denne kommentaren som ble lagt inn av en moderator her på forumet tidligere, den var så bra :D

"At en klarer å rable ned mange ord basert på feilaktige antagelser må ikke forveksles med kompetanse"

Lenke til kommentar

Les i forum selv , jeg snakker av andres erfaringer...Og opplevelser.

Utifra det trekker jeg konklusjonen at MINUS , Bindestrek , - formatet er nok den som går av som seiers herre over standarden.

Søk DVD BRENNER , og det propper opp flere emner , ut ifra alle disse , håper dette er godt nok for deg.

Lenke til kommentar
Les i forum selv , jeg snakker av andres erfaringer...Og opplevelser.

Utifra det trekker jeg konklusjonen at MINUS , Bindestrek , - formatet er nok den som går av som seiers herre over standarden.

Søk DVD BRENNER , og det propper opp flere emner , ut ifra alle disse , håper dette er godt nok for deg.

Egentlig ikke, og nok en gang kommer sitatet til stor nytte:

"At en klarer å rable ned mange ord basert på feilaktige antagelser må ikke forveksles med kompetanse"

Lenke til kommentar

Deg er akkurat det du hadde bidratt med nå , viss jeg hadde sjiftet mening PGA deg , men jeg holder ennå knappen på " - " formatet.

Så det du kommer med er ikke verdt merr enn noen andres bidrag , det ser jeg utifra det du sa i sist innlegg....

Lenke til kommentar
Deg er akkurat det du hadde bidratt med nå , viss jeg hadde sjiftet mening PGA deg , men jeg holder ennå knappen på " - " formatet.

Så det du kommer med er ikke verdt merr enn noen andres bidrag , det ser jeg utifra det du sa i sist innlegg....

Jeg er ikke her for å få folk over til den gode siden ;)

Poenget er at jeg har fulgt dvd diskusjonen i lang tid nå, og begynner å bli lei av at gjentatte ganger får de som spør om noe, "hjelp" av folk som ikke vet hva de snakker om og som presenterer direkte feil "fakta"

Jeg vet ikke hvilke format som vil seire til slutt, derfor vurderer jeg å kjøpe en +- brenner, men det er ikke til å legge skjul på at den info jeg har funnet gjør at + formatet er best for meg, samtidig som jeg også har stor tro på dette formatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...