Gå til innhold

Lefdal med tilbud som plutselig ikke gjelder?

Anbefalte innlegg

På søndag fikk vi en tilbudsavis fra Lefdal med et godt tilbud. Min mor reiste så 19.07 for å kjøpe produktet, men fikk beskjed om at tilbudet ikke lenger gjaldt.

Når jeg nå ser i avisen igjen står det tydelig "Prisene gjelder t.o.m 19.07.07".

Utrolig provoserende - jeg velger å tro at dette mest sannsynlig var en blank løgn fordi de ville unngå å selge produktet så billig (jeg vil tro de hadde 0 fortjeneste med den prisen, kanskje tap).

Har vi noen lovfestede rettigheter her, som f.eks. krav på produktet til annonsert pris? Blir jo kanskje litt vanskelig å bevise at de var der og spurte den dagen? Eller er det bare å glemme det og heller sende en klage til forbrukerombudet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbudet gjelder så langt lageret rekker står det også i dmen tenker jeg? Kommer man på siste dag av annonse kan man ikke alltid regne med å få varen. Kan ha vært en misoppfatning eller dårlig forklart av selger her.

Om beskjeden var at tilbudet var gått ut på dato så er det en annen sak, da hadde jeg reist tilbake og forklart saken, og sett hva som kunne gjøres. De fleste kjeder er tro det eller ei opptatt av å ha fornøyde kunder :).

Men igjen, var beskjeden at de nå ikke hadde fler av varen, eller at de ikke hadde fler til den prisen, eller noe i nærheten av det, så er det ikke så mye man kan få gjort om de faktisk har solgt seg ut.

Forresten rart at du fikk avisa på en søndag? Lefdal sender ut aviser torsdager.

Lenke til kommentar
Tilbudet gjelder så langt lageret rekker står det også i dmen tenker jeg?

9111226[/snapback]

Nei, står faktisk ingenting om det - kun at de tar forbehold om trykkfeil, noe det ikke er snakk om her (siden elkjøp hadde samme pris for et par uker siden).

I følge min mor sa selgeren at tilbudet ganske enkelt ikke gjaldt - ikke noe om at de var utsolgt eller lignende.

Får vel prøve å ringe de.

Lenke til kommentar

Tror alle Lefdaler er omfatta av DMer som blir sendt ut, med mindre det står spesifisert. Tror kanskje det står bakpå hvilke butikker det gjelder. Lefdal har vel ikke mer enn 5-6 utsalg. Annerledes med Elkjøp, som har noen stormarkeder og noen små distrikts-franchise-varianter.

Sannsynligvis er det som har skjedd her at selgeren moren til OP snakket med hadde misforstått hvor lenge kampanjen skulle vare, det er selvfølgelig beklagelig og bør ikke skje osv, men det er ikke sikkert at det ligger noe mer bak. Alternativt kan det hende - som andre har vært inne på - at vedkommende var dårlig til å kommunisere at de var utsolgt e.l.

Lenke til kommentar
Tja, om det står t.o.m 19.07.07 så skal den gjelde så lenge lageret rekker.

9112312[/snapback]

Dette var egentlig noe jeg lurte på også - den aktuelle varen er definitivt noe de får inn igjen temmelig raskt om de skulle bli utsolgt. Dvs, det er ikke snakk om noe "utgått" produkt de solgte til "rydde-pris". Burde ikke de da ganske enkelt la oss få varen til annonsert pris, og heller ta kontakt når varen kommer inn igjen? Så lenge de ikke skriver noe i annonsen om at de kun gjelder så lenge lageret rekker?

kan hende at den Lefdalen du var på ikke var med på kampanjen.

9112319[/snapback]

Når det kun er én Lefdal i Bergensområdet er nok den omfattet i annonser i Bergens Tidende. ;) Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Mange Elkjøp er ihvertfall franchised med egne kjøreregler for reklamer

9112319[/snapback]

Jepp, dette er utrolig irriterende. Min lokale Elkjøp (Carl Berner) har støtt og stadig helt andre priser enn reklameblekka lokker med eller velger rett og slett å være 'utsolgt' på produktet når det er et eller annet kjempetilbud. Selv når jeg to ganger har vært der fem minutter etter de har åpnet første dag tilbudet gjelder fra så er de 'allerede utsolgt'... Selv om det ikke var noen andre kunder der før meg.

Sleipe saker - har sluttet å handle (også andre varer) der etter å ha hatt 4-5 slike bomturer på under et år, det er jo rent juks og bedrag.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Lefdals kampanjer er felles for hele norge. Sjekket dmen til lefdal på lefdal.com, og det er klart at kampanjen og prisen gjalt, det er ingen forbehold om "så langt lageret rekker" eller "3 dagers annonsegaranti" eller slikt.

Altså burde du gå tilbake til lefdal, forklare saken, som jeg sa så vil nok de aller fleste hjelpe deg. Ta gjerne kontakt på pm om du har lyst til å si hva slags vare det var osv? :).

Elkjøps leveranser av varer har da lite å gjøre med denne tråden? Om de er utsolgt med en gang anbefaler jeg deg å klippe ut den delen i annonseskrivet som står "3 dagers annonsegaranti" på - det skal ikke være noe problem å få annonsert vare, men det er faktisk slik i logistikkverden at ikke alt kommer til avtalt tid osv, butikker kan være tom men få inn senere i kampanjen. Sånt skjer faktisk - derfor har man annonsegarantien.

Men nok om det, det har ingenting i denne tråden å gjøre - send meg heller en pm om du lurer på noe :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...