Gå til innhold

Studere i England

Anbefalte innlegg

det ser ut til at jeg ikke kommer inn på NTNU.

Jeg skal ta opp fag til høsten og få masse studiepoeng. Så VIL jeg studere i Storbritannia.

Det grunnleggende jeg lurer på siden jeg er helt nybegynner på dette og har aldri vurdert utlandsstudie er:

1.Hva er det lånekassen dekker? Hvor mye bør jeg ha i cash totalt?

2.Må jeg bo i hybel eller med vertsfamilie??

3.Jeg har nettop blitt ferdig med VGS. Kan jeg ta et 5-årig masterutanning i utlandet?

4.Har dere noen brae sider med stoff om utlandstudie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du får vel 80.000 totalt til å leve for, hvorav 40% er stipend. I tillegg kan du få opptil 50.000 i lån til å dekke skolepenger.

2. Du bor på hybel.

3. Ja.

4. www.ansa.no er et fint sted å lete, de hjelper deg evt med å finne noe som passer til deg!

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig begynne å studere medisin i England nå til høsten, har plass og greier, så jeg vet litt om hvordan det funker.

Husker ikke helt detaljene, men lånekassen dekker ikke mer enn 50000 Men for visse eliteuniversiteter får du 50000 ekstra til skolepenger. Likevel må du nok ta sommerjobber og kanksje privatlån i tillegg, litt avhengig av hvilket fag du skal studere. Laboratoriefag som de kaller det er de dyreste med skolepenger på ca 15 000 pund på bachelornivå, og kanskje 20-30 000 på master.

Det er likevel verdt å merke seg at levekostnadene de fleste stedene i storbritannia er langt lavere enn i Norge, så du kan spare en del penger av de 80 000 du får i året av lånekassen å leve for.

De fleste fagene har ikke et sammenhengende femårig studieløp, som sivilingeniør på ntnu f.eks, men en bachelor som du må fullføre ganske bra for å komme videre på masternivå.

Jeg anbefaler at du titter litt på www.studyacrossthepond.com

De er også behjelpelige med søknadsprossessen, svarer på alt du har av spørsmål og kan hjelpe deg å finne ekstrastipend i visse tilfeller.

Lykke til!

Lenke til kommentar

smeboe kan du la være å skrive negative tilbakemeldinger til folk?? jeg har lagt merke til at du i flere tråder legger fra deg teite moralødeleggende innlegg som ikke er sant!!

thoz, jeg har ikke planer om å ta noe innenfor medisin hvis det var det du tenkte på. Jeg har tenkt på sivilingeniørstudie. På studyacrossthepond står det

Godt å vite

*

Kostnader: Engineering er en Science grad og koster fra £9,000 - £11,000 per år.

*

Stipend: Full støtte fra lånekassa, og flere av våre partnere har sjenerøse stipend i tillegg til dette.

Full støtte, betyr det at de dekker alt?? alle de 11 000 pund per år`

Lenke til kommentar
smeboe kan du la være å skrive negative tilbakemeldinger til folk?? jeg har lagt merke til at du i flere tråder legger fra deg teite moralødeleggende innlegg som ikke er sant!!

thoz, jeg har ikke planer om å ta noe innenfor medisin hvis det var det du tenkte på. Jeg har tenkt på sivilingeniørstudie. På studyacrossthepond står det

Godt å vite

*

Kostnader:  Engineering er en Science grad og koster fra £9,000 - £11,000 per år.

*

Stipend:  Full støtte fra lånekassa, og flere av våre partnere har sjenerøse stipend i tillegg til dette.

9117451[/snapback]

Betyr vel at du får maks støtte du kan få fra Lånekassen, som er 80k i året.

Lenke til kommentar

Godt å vite

*

Kostnader:  Engineering er en Science grad og koster fra £9,000 - £11,000 per år.

*

Stipend:  Full støtte fra lånekassa, og flere av våre partnere har sjenerøse stipend i tillegg til dette.

9117451[/snapback]

Det er jo litt misvisende isåfall, men jeg tror full støtte bare betyr at du får det man maks kan får fra lånekassen. Er ikke sikker, bare husker at jeg ikke hadde mulighet til å få dekket mer enn de vanlige satsene til lånekassen, uavhengig av hvor høye skolepengene var.

Lenke til kommentar
man får 102 000 kr stipend per år hvis man tar studie på Essex Universitet.

9118776[/snapback]

Nettopp, fordi Essex er et av disse eliteuniversitetene som fører til at man får et ekstrastipend på 50 000. På vanlige universiteter får man kun de 50 000 man også får i Norge.

Det er imidlertid verdt å merke seg at hvis du ikke består eksamen blir alt sammen gjort om til lån.

Det var Essex jeg skulle begynne på til høsten, men så gadd jeg ikke likevel :p

Lenke til kommentar
man får 102 000 kr stipend per år hvis man tar studie på Essex Universitet.

9118776[/snapback]

Nettopp, fordi Essex er et av disse eliteuniversitetene som fører til at man får et ekstrastipend på 50 000. På vanlige universiteter får man kun de 50 000 man også får i Norge.

Det er imidlertid verdt å merke seg at hvis du ikke består eksamen blir alt sammen gjort om til lån.

Det var Essex jeg skulle begynne på til høsten, men så gadd jeg ikke likevel :p

9119440[/snapback]

ok. kom igjen. vi kan dra dit sammen :D

Lenke til kommentar

* Kostnader:  Engineering er en Science grad og koster fra £9,000 - £11,000 per år.

9117451[/snapback]

:hmm: Første gang jeg har fått DEN tilbakemeldingen. Har du fra nå av personangrep på meddebattanter, kan du ta det på pm. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...