Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva slaks oppkobling bruker telenor ADSL?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er lærling som telemontør i Bravida så jeg har dette banka temmelig godt inn i hodet.

Du spør hvordan oppkopling Telenor ADSL bruker, det har du jo fått svar på over her ser jeg.

Men jeg kan informere deg om at Telenor står ganske alene i verden

når det gjelder ADSL oppkoplingen deres.

Hos Smartcall, Nextgentel, Bluecom, Catchcom osv.

trenger man ikke en såkalt "ADSL CD"

Der trenger du bare et nettverkskort og et ADSL modem.

Resten setter du opp i Windows og Browser'en uten bruk av noe ADSL programvare.

Telenor bruker et slags oppringningssystem for ADSL'en sin.

Det ser du ved at ADSL oppkoplingen legger seg under

Dial-up connections.

Et unntak er hvis du f.eks. kjøper en DSL router.

Da tar routeren seg av det. Du trenger å bare skrive inn ditt Telenor brukernavn og passord og velge "DSL - PPPoE"

Det var alt jeg hadde å si.

Det ble vel kanskje litt for mye for noen.

Men tenkte det var greit å si det alikevel :wink:

Lenke til kommentar

Helt enig med deg :wink:

ADSL løsningen til Telenor er det er og forblir den mest tungvinne

måten å gjøre det på. Det er jo kanskje derfor de er

alene om det i hele verden (så vidt jeg vet)

Skjønner ikke hvorfor folk velger Telenor ADSL når det er bygd ut for Nextgentel, Bluecom, Catchcom xDSL i området der de bor :roll:

For å gjøre en ting klart:

Er det en ting jeg ikke liker så er det

Telenor.

Liker personlig å kalle dem Telestor, Telemor, Stjelenor, Telehor, Stjelehor osv.

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
Helt enig med deg :wink:

ADSL løsningen til Telenor er det er og forblir den mest tungvinne

måten å gjøre det på. Det er jo kanskje derfor de er

alene om det i hele verden (så vidt jeg vet)

PPPoE må da bli brukt av endel ISP-er, nesten alt som eksisterer av XDSL-routere og de fleste oppegående OS støtter det.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på de som velger Telenor ADSL når det allerede er utbygd for Nextgentel osv.

Hvis jeg hadde bodd et sted de ikke hadde annet en Telenor ADSL, hadde jeg selvfølgelig gått for Telenor ADSL. Får frysninger av ISDN og tellerskritt.

Hvis du kan komme med noen ISP'er i utlandet

som har samme opplegg som Telenor så er det bare bra.

Vil gjerne utvide kunnskapen min :wink:

Lenke til kommentar

Det er veldig mange DSL selskaper som benytter seg av PPPoE oppkobling. Tilogmed Windows XP og mac OS X har innebygd støtte for det på lik linje med vanlig PPP oppkobling med modem.

I USA bruker nesten alle DSL ISP'er PPPoE som oppkobling, det samme gjelder de fleste store i europa også. Så at det er en sær løsning av telenor blir helt feil. Men at det er på flere måter en dårligere måte enn f.eks. bluecom er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk velger Telenor ADSL når det er bygd ut for Nextgentel, Bluecom, Catchcom xDSL i området der de bor :roll:

Å ja? 2380 Brumunddal rundt 1. november så var Telenor den billigste og nesten den eneste og det sier mye!!! NGT skulle egentlig ha bygget ut uke 48, men det ble utsatt til uke 13 i år, men nå er sentrale bygd ut og vi er enda ikke kommet til 3 enda.... og jeg har allerede ADSL fra telenor (bestilt rund den 10.11.02)

Lenke til kommentar

Å ja? 2380 Brumunddal rundt 1. november så var Telenor den billigste og nesten den eneste og det sier mye!!! NGT skulle egentlig ha bygget ut uke 48, men det ble utsatt til uke 13 i år, men nå er sentrale bygd ut og vi er enda ikke kommet til 3 enda.... og jeg har allerede ADSL fra telenor (bestilt rund den 10.11.02)

Snakker ikke med Telenor sympatisører som deg, da jeg opplever Telenor til daglig som telelærling i Bravida. Jeg er temmelig lei av dem. Har hørt mange skrekk historier fra kunder og montører. Så ikke kom her å prøv å fortell meg hva jeg skal mene om Telenor!

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Hvordan kunne TN være billigst? F.eks Bluecom er jo noe billigere pr mnd og de kunne garantert levere hvis TN+ kunne.

Lenke til kommentar

Snakker ikke med Telenor sympatisører som deg, da jeg opplever Telenor til daglig som telelærling i Bravida. Jeg er temmelig lei av dem. Har hørt mange skrekk historier fra kunder og montører. Så ikke kom her å prøv å fortell meg hva jeg skal mene om Telenor!

Hilsen Zuul

tror nok du har bommet grovt nå.... jeg er IKKE noen TN sympatisør, tvet i mot. Hadde jeg bestemt hvilken linje som skulle legges inn så hadde det vært NGT. Problemet er at de sa de ikke kunne levere før uke 13 i år.... Grunnen til at TN ble billigst var pga "nye online adsl" som jeg høy lytt protesterte mot innen for husets fire vegger, men mamma hørte ikke på det øret og bestilte det billigste fra TN basert på fart.... FYYYYY!!!!!

Lenke til kommentar

Hilsen Zuul

tror nok du har bommet grovt nå.... jeg er IKKE noen TN sympatisør, tvet i mot. Hadde jeg bestemt hvilken linje som skulle legges inn så hadde det vært NGT. Problemet er at de sa de ikke kunne levere før uke 13 i år.... Grunnen til at TN ble billigst var pga "nye online adsl" som jeg høy lytt protesterte mot innen for husets fire vegger, men mamma hørte ikke på det øret og bestilte det billigste fra TN basert på fart.... FYYYYY!!!!!

ikke si at moren din bestilte den nye 1GB løsningen fra teleh0r? :lol::lol::lol:

synes seriøst syn på deg om hun har gjort det.. :cry:

Lenke til kommentar

Hilsen Zuul

ikke si at moren din bestilte den nye 1GB løsningen fra teleh0r? :lol::lol::lol:

synes seriøst syn på deg om hun har gjort det.. :cry:

hun gjorde det...... dessverrre :cry::cry::cry: , men kontrakten går ut om ca 10 mnd så jeg får vel godta linjen inntill vidre, skal ha en egen maskin rundt jule tider og da MÅ jeg ha en annen linje for da skal det være to maskiner koblet og 1gb holder IKKE til det...... i tillegg så er det ikke så lenge til jeg flytter det blir vel høsten 2004 da skaffer jeg nok en FEIT linje....

Lenke til kommentar

hun gjorde det...... dessverrre :cry::cry::cry: , men kontrakten går ut om ca 10 mnd så jeg får vel godta linjen inntill vidre, skal ha en egen maskin rundt jule tider og da MÅ jeg ha en annen linje for da skal det være to maskiner koblet og 1gb holder IKKE til det...... i tillegg så er det ikke så lenge til jeg flytter det blir vel høsten 2004 da skaffer jeg nok en FEIT linje....

TN har neppe mye imot om du ringer dem og sier du ønsker og oppgradere den til et ordinært abb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...