Gå til innhold

Laptop til bl.a. bilderedigering

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg laptop nå snart. Tenker å bruke den en del til bilderedigering med photoshop. Så jeg lurte på om noen visste om en laptop med god skjerm? Eller om det er noen spesielle merker som har generell god kvalitet på skjermene.

Tenker meg 14 eller 15 tommer.. Og en pc til under 10.000,-

Skal ikke bare bruke til photoshop. Det er greit om jeg kan spille bf2 med ok grafikk også:)

-Eirik-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting er viktig: Dedikert grafikk-kort. Gjerne dual core. Men; for en redigerings-pc er dedikert grafikk-kort et must. Acer har vel en del rimelige varianter, sammen med HP sine bærbare.

9110664[/snapback]

Hvorfor dedikert skjermkort?

Til video og bilderedigering er det da virkelig skikkelig minne og prosessor som gjelder? Nå lurer eg, for dette var nytt for meg!

Men trådstarter nevner jo BF2, og da er jo dedikert skjermkort et must!

Lenke til kommentar

I følge wikipedia: "Prossesoren sender informasjon om bildet til skjermkortet og skjermkortet bestemmer hvordan man skal bruke pikslene på skjermen for å lage bildet, så sender den informasjonen om dette til skjermen via kabelen som går til skjermen fra skjermkortet".

Treigt og rævva skjermkort gjør at informasjonen til skjermen går treigere.

Photoshop bruker f.eks en del ressurser.... Ikke så mye, kun masse :-) Men for all del; kjøp deg en pc uten dedikert skjermkort, bruk ms paint :-)

Men det er min anbefaling. tolk det som du vil.

Lenke til kommentar

Hei

Hvis du skal kunne spille Battlefield 2, så må du uansett ha et dedikert skjermkort. Vil anbefale å ta en titt på multicom sine PCer. Har selv kjøpt Compal HEL80i fra dem, og jeg er veldig fornøyd. Oppgrader minne og prosessor - så får du en kjempePC som fungerer ypperlig til spill og bilde/videoredigering for godt under 10000,- :thumbup:

Kjøpte Compalen med 1.8ghz cpu og 1gb minne, og selv denne skal etter testene på http://www.systemrequirementslab.com kunne kjøre Battlefield2 glatt ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...