Gå til innhold

Kan Albanias uavhengighet, skape krig?


Anbefalte innlegg

Statsminister Agim Ceku mener at FN har mislyktes i forsøkene på å løse spørsmålet om Kosovos status. Nå vil han at Kosovo skal erklære uavhengighet fra Serbia på egen hånd.

 

 

FN kan ikke gjøre noe for Russland truer med å legge ned veto.

 

Hvis Kosovo får uavhengighet, kan de ikke skape krig?

 

Siden Russland ikke vil gi Kosovo uavhengighet.

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kosovo har hatt en krig - jeg vil kalle dem stein dumme om de starter en ny en.

 

Kosovo er en rar nøtt.

Kosovoalbanerene har altid vært undertrykt, helt siden Titos dager. Selv Tito behandla kosovoabanere som dritt, i motsetning til mange andre grupper.

Så man kan si at de hadde god grunn til å gjøre opprør.

 

Problemet, slik jeg ser det er at denne krigen har vært et stygt spill for galleriet. Kosovoalbanerene ville provosere Serberene, for om de gjorde det så visste de at Serberene ville komme og slakte dem. Dermed kunne de filme det, og komme til europa og be om hjelp. Desverre så gikk det så langt at man i dag spekulerer i om endel groteske hendelser som Serberene er beskyldt for var iscenesatt av kosovoalbanerene i sin jakt på europeisk støtte.

 

Jeg mener at Kosovo bør gå tilbake til Serbia av minst 2 grunner. Det ene er det at krigen var skapt av kosovoalbanerene mener jeg, og de drev et skittent spill. Den andre grunnen, er at om Kosovo løsriver seg og vi tillater det, så vil det være vann på mølla til alle andre som vil løsrive seg. Det blir for dumt der nede. Det har gått fra 1 land til 5 land allerede ... og de nye kandidatene er på størrelse med et lite fylke i norge.

 

Dessuten så får Kosovo se til å sjerpe seg med hvordan de oppfører seg mot den serbiske minoriteten i landet, samt vise mer seriøsitet med demokratiet sitt som er rævva.

 

Jeg tror selvstyre for kosovo er en grei nok løsning, selv om de er underlagt Jugoslavia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Kosovo kunne blitt en del av Albania, ettersom de to geografiske områdene og de to dominerende etniske gruppene hører etnologisk sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...