Gå til innhold

Dual core og laptop

Anbefalte innlegg

Åssen fungerer dual core? :ermm: Jeg trenger en laptop til skolen denne høsten og lurer på hva forskjellene på "vanlig prosessor og dual core er. Er det sånn at du får 2x prosessoren hvis du har dual core?

Her er PCen jeg lurer på å kjøpe:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334617

Det jeg trenger av PCen er at den kan kjøre disse uten lag:

Battlefield 2

World of warcraft

FEAR

Ser denne PCen bra nok ut til det?

Let me know what u think ppl.... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den pc'en der vil ikke være ubrukelig om 2 år (med mindre du har for vane å utsette laptop'ene dine for uvanlig mye fysisk slitasje).

En dobbeltkjerne-prosessor yter ikke dobbelt så bra som en enkeltkjerne-prosessor på samme klokkefrekvens. I enkeltprogrammer kan du få noe bedre ytelse, og enkelte nyere, avanserte programmer (og spill) klarer å utnytte begge kjernene slik at ytelsesøkningen blir ganske god. Dessuten kan windows fordele arbeidsoppgaver mellom prosessorkjernene hvis du kjører flere programmer samtidig.

Lenke til kommentar

Denne er i ca. samme prisklasse som ACER 5920 (finnes på mpx.no) og Compal IFL90+(multicom.no, her kan du velge specs etter eget ønske), men har litt dårligere prossessor enn disse, jeg anbefaler deg å i alle fall se på de før du bestemmer deg.

EDIT: de to ovennevnte har litt bedre skjermkort også, noe som er viktig i spill...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Så hvis jeg velger Compal IFL90 med detta så burde den duge en stund?

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 2.20GHZ 4MB

250GB SATA 5400RPM 2.5"

2GB DDR2 667MHz SO-DIMM (2x1GB)

MICROSOFT Windows XP PRO SP2, norsk OEM

Da havner jeg på 13.000 og det burde vel være en bra PC? :hmm:

Jeg vet at Vista er ute men jeg vil ikke ha Vista enda fordi jeg ikke synes det er noe bra, har prøvd det på min nåværende PC uten hell.

Takk for hjelpa :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...