Jannis-15 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 har en gammel PSU på ca 200W som kjøres på en P166 server, jeg har kappet kablen til viften pga den støyet så mye, den blir nå ganske varm (40-50C). det jeg lurer på er om dette kan være brannfarlig? eller er det verste som kan skje at den slutter å virke? på forhånd takk! Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
norrick Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ren galskap! PSU'en trenger sårt kjøling og det er rett og slett livsfarlig å kjøre uten kjøling. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 lifsfarlig = brannfarlig, eller at den kan dø? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg vil anbefale deg å sette inn en ny vifte i den, den trenger ikke å være så kjapp, men bare slik at du får litt luftflyt inne der, med tanke på den lave effekte skulle det vel ikke være så mye å bekymre seg for tror jeg......... Lenke til kommentar
norrick Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Fare for overopphetting, brente komponenter og kansje et nedbrent nabolag... Bruk heller 5 el. 7v tricket på viften istedet for å koble den bort, PSU'en trenger sårt kjøling for stabilitet og levetid samt at den drar med seg varm luft fra kabinettet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 hmm, skal se om jeg kan finne en gammel vifte. men holder det at jeg setter den utnpå, slik at den blåser inn igjennon lukene i PSU (uten at jeg tar ut den gamle)? den har stått på i ca 3-4 timer nå og er fremdeles bare lunken (ca 40-45C), så det virker jo ikke som den trenger så mye kjøling, eller? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg kjører uten vifte på min 450w , det funker fint , har en tempmåler jeg kjøpte på Rema inne i den . 35-45 grader , funker hos meg . Det er farlig for PSU. Men det kan gå fint ,bare sjekk temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå