froskenfredrik Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg er ny med overklokking, men har prøvd meg litt frem i det siste. Kjører nå fjellstøtt på 2.77 GHz. FSB er da på 1585 MHz med multiplier på 7. Går jeg noe som helst over dette vil ikke maskinen POST'e. Hvordan skal jeg komme over dette? Vil gjerne prøve meg over 3GHz Minnet har jeg satt til 733 i BIOS, det vil si at frekvensen er 365,8 ifølge cpu-z og 4-4-4-12. Skulle gjerne hatt FSB:DRAM linket til 1:1. Jeg har valget i BIOS men ved omstart POST'er ikke maskinen. Jeg har satt minnevolten til 2.1 (høyeste OCZ har satt som working voltage) på minnet og resten på auto. Prøvde å sette opp volten på cpu, men det gjorde ikke noe utslag. NB har også fått en liten voltøkning. Hva betyr det som står under advanced memory i BIOS? Inneholder tRRD, tRC, tWR, tWTR, tREF og Async Latency. Er det noe jeg kan endre her som kan hjepe meg videre? Jeg vet veldig godt at hvor godt en kort klokker er helt tilfeldig, det samme gjelder gode innstillinger og spenninger. Men jeg er helt grønn, og skulle gjerne hatt litt guiding i riktig retning, med tanke på hva som er fornuftige spenninger og minneinnstillinger og hvordan jeg skal få maskinen til å takle 1:1 mellom bus og ram. Er det bra med høye eller lave tall i minne timings? Er det lurt å ha høy eller lav multiplier? Tusen takk for all hjelp! Hardware: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Asus P5N32-E SLi PlusE6300 2x OCZ PC2-5400 1024MB 667MHz. (4-4-4-12) (verdiene er hentet fra produsentsiden) Slik er oppsettet nå: (Klikkbart) Lenke til kommentar
moscito Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg er ny med overklokking, men har prøvd meg litt frem i det siste. Kjører nå fjellstøtt på 2.77 GHz. FSB er da på 1585 MHz med multiplier på 7. Går jeg noe som helst over dette vil ikke maskinen POST'e. Hvordan skal jeg komme over dette? Vil gjerne prøve meg over 3GHz Minnet har jeg satt til 733 i BIOS, det vil si at frekvensen er 365,8 ifølge cpu-z og 4-4-4-12. Skulle gjerne hatt FSB:DRAM linket til 1:1. Jeg har valget i BIOS men ved omstart POST'er ikke maskinen. Jeg har satt minnevolten til 2.1 (høyeste OCZ har satt som working voltage) på minnet og resten på auto. Prøvde å sette opp volten på cpu, men det gjorde ikke noe utslag. NB har også fått en liten voltøkning. Hva betyr det som står under advanced memory i BIOS? Inneholder tRRD, tRC, tWR, tWTR, tREF og Async Latency. Er det noe jeg kan endre her som kan hjepe meg videre? Jeg vet veldig godt at hvor godt en kort klokker er helt tilfeldig, det samme gjelder gode innstillinger og spenninger. Men jeg er helt grønn, og skulle gjerne hatt litt guiding i riktig retning, med tanke på hva som er fornuftige spenninger og minneinnstillinger og hvordan jeg skal få maskinen til å takle 1:1 mellom bus og ram. Er det bra med høye eller lave tall i minne timings? Er det lurt å ha høy eller lav multiplier? Tusen takk for all hjelp! Hardware: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Asus P5N32-E SLi PlusE6300 2x OCZ PC2-5400 1024MB 667MHz. (4-4-4-12) (verdiene er hentet fra produsentsiden) Slik er oppsettet nå: (Klikkbart) 9109685[/snapback] 1. det lønner seg med lav multiplier (hvis ikke du får hastigheten opp) fordi ha jobber alt på Hovedkortet fortere, pga FSBen. 2. Det lønner seg med lav minne timings, mindre latency. men man må slakke på timingsene for å overklokke rammen langt Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg er ny med overklokking, men har prøvd meg litt frem i det siste. Kjører nå fjellstøtt på 2.77 GHz. FSB er da på 1585 MHz med multiplier på 7. Går jeg noe som helst over dette vil ikke maskinen POST'e. Hvordan skal jeg komme over dette? Vil gjerne prøve meg over 3GHz Minnet har jeg satt til 733 i BIOS, det vil si at frekvensen er 365,8 ifølge cpu-z og 4-4-4-12. Skulle gjerne hatt FSB:DRAM linket til 1:1. Jeg har valget i BIOS men ved omstart POST'er ikke maskinen. Jeg har satt minnevolten til 2.1 (høyeste OCZ har satt som working voltage) på minnet og resten på auto. Prøvde å sette opp volten på cpu, men det gjorde ikke noe utslag. NB har også fått en liten voltøkning. Hva betyr det som står under advanced memory i BIOS? Inneholder tRRD, tRC, tWR, tWTR, tREF og Async Latency. Er det noe jeg kan endre her som kan hjepe meg videre? Jeg vet veldig godt at hvor godt en kort klokker er helt tilfeldig, det samme gjelder gode innstillinger og spenninger. Men jeg er helt grønn, og skulle gjerne hatt litt guiding i riktig retning, med tanke på hva som er fornuftige spenninger og minneinnstillinger og hvordan jeg skal få maskinen til å takle 1:1 mellom bus og ram. Er det bra med høye eller lave tall i minne timings? Er det lurt å ha høy eller lav multiplier? Tusen takk for all hjelp! Hardware: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Asus P5N32-E SLi PlusE6300 2x OCZ PC2-5400 1024MB 667MHz. (4-4-4-12) (verdiene er hentet fra produsentsiden) Slik er oppsettet nå: (Klikkbart) 9109685[/snapback] 1. det lønner seg med lav multiplier (hvis ikke du får hastigheten opp) fordi ha jobber alt på Hovedkortet fortere, pga FSBen. 2. Det lønner seg med lav minne timings, mindre latency. men man må slakke på timingsene for å overklokke rammen langt 9109871[/snapback] Kvifor i alle dager qouter du når du kjem som andremann og svarer? Er liksom ingen andre innlegg du kunne ha svart til. Lenke til kommentar
froskenfredrik Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Det morsomme er at du også quoter hele greia :!: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ja, det var bare for å vise kor irriterende det er. Lenke til kommentar
froskenfredrik Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Bump. Noen som har hjelp på dette området? Har prøvd meg litt mer frem, men intet hell... Lenke til kommentar
froskenfredrik Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Her var det ikke mye fart. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ja orker ikke og ta alt på nytt. Kan gi deg noen linker der jeg gir noen råd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0407&st=600 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0407&st=660 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=830843 Se på my faq 680i(sign) Her er det mye info Se linker til overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå