frank_a_20 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei! Jeg kjøpte meg en nokia N95 på ebay for en stund tilbake... telefonen fungerte fint i noen dager, helt til den plutselig sluttet å virke. "simcard registrasion failed" kommer opp på skjermen. tenkte det var noe feil med simkortet, så jeg bestillte et nytt.. men samme beskjeden kom opp på skjermen, så da byttet jeg likegodt opperatør da jeg fikk dekning på telefonen med tele2 kort. men da jeg fikk det nye abbonementet så får jeg ikke ringe ut eller ta imot samtaler. har sjekket IMEI nr. på telefonen på nettet, og funnet ut at telefonen er meldt stjålet. så telefonen er nå blokkert mot alle nettverk. noen som vet om det er noe å gjøre med dette? har nå en telefon som ikke går å bruke!! Frank Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei!Jeg kjøpte meg en nokia N95 på ebay for en stund tilbake... telefonen fungerte fint i noen dager, helt til den plutselig sluttet å virke. "simcard registrasion failed" kommer opp på skjermen. tenkte det var noe feil med simkortet, så jeg bestillte et nytt.. men samme beskjeden kom opp på skjermen, så da byttet jeg likegodt opperatør da jeg fikk dekning på telefonen med tele2 kort. men da jeg fikk det nye abbonementet så får jeg ikke ringe ut eller ta imot samtaler. har sjekket IMEI nr. på telefonen på nettet, og funnet ut at telefonen er meldt stjålet. så telefonen er nå blokkert mot alle nettverk. noen som vet om det er noe å gjøre med dette? har nå en telefon som ikke går å bruke!! Frank 9109659[/snapback] Tja, det finnes måter å fikse dette på. Som f.eks. å forandre IMEI koden. Dette er ulovlig i mange land, og helt sikkert i Norge også. Om det er noen som oppdager det, er vel en annen sak. Men, siden du nå har brukt denne telefonen, og opplysninger om deg har blitt fanget opp, er det mulig du får onkel på døra en dag - hvis de gidder å bry seg da. Kan tenke meg at det ikke er veldig å lett å unlocke en N95, men du kan lete på nettet for å se om du finner noen programmer som fikser biffen. Funker det ikke, må du nok gå til anskaffelse av en ny telefon...trøsten får være at du da har en deletelefon også Lenke til kommentar
frank_a_20 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 forandre IMEI på telefon ja... noen som vet hvordan man gjør dette? risikoer ved det? kan jeg bare lage meg et helt tilfeldig imei nr isåfall? noen som vet om dette funker, har erfaring me det? programmer som fikset dette? internettsider hvor jeg kan finne mer om dette? må finne ut av det... jævlig kjiipt med en telefon til 6000 som ikke funker! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 forandre IMEI på telefon ja... noen som vet hvordan man gjør dette? risikoer ved det? kan jeg bare lage meg et helt tilfeldig imei nr isåfall?noen som vet om dette funker, har erfaring me det? programmer som fikset dette? internettsider hvor jeg kan finne mer om dette? må finne ut av det... jævlig kjiipt med en telefon til 6000 som ikke funker! 9109975[/snapback] Hvorfor retter du ikke krav om erstatning via paypal eller chargeback på kredittkortet?(sistnevnet er en juridisk gråsone i forbindelse med paypal da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå